Po zadnjih govoricah predvsem v italijanskih in francoskih medijih naj bi Stellantis in Renault razpravljala o možnosti združitve, kar bi lahko privedlo do oblikovanja enotne evropske avtomobilske skupine, z dovolj moči, da bi postala globalni igralec. Če bi se združitev uresničila, bi nova skupina imela velik potencial, da tekmuje z največjimi svetovnimi proizvajalci, kot je Toyota, ter se uspešno sooči z močno kitajsko konkurenco.
Spomnimo, že leta 2019 so potekali pogovori o združitvi tedanje skupine FCA (Fiat Chrysler Automobiles) in Renaulta. Pogajanja so se takrat končala brez dogovora, zato se je FCA obrnil proti PSA (Peugeot Citroën Opel), kar je vodilo do nastanka Stellantisa. Danes pa se znova pojavljajo namigovanja o združitvi, tokrat med Stellantisom in Renaultom. Če bi prišlo do združitve, bi nastala ogromna evropska skupina, ki bi vključevala blagovne znamke od Dacie do Maseratija in bi lahko konkurirala največjim proizvajalcem na svetu.
Težišče nove skupine bi se v tem primeru še bolj pomaknilo proti Franciji, kar podpira tudi francoski predsednik Emmanuel Macron. Francoska vlada je namreč lastnica deležev v obeh avtomobilskih podjetjih: 15 % v Renaultu in 6,2 % v Stellantisu. Po navedbah vira bi to združitev lahko podprl tudi predsednik Stellantisa, John Elkann, saj bi mu to omogočilo manjšo odvisnost od Italije in nenehnih napetosti s sindikati in vlado.
Kljub govoricam in špekulacijam je Elkann javno zanikal kakršnekoli načrte o združitvi. Za Reuters je izjavil, da se Stellantis osredotoča na izvajanje svojega dolgoročnega poslovnega načrta in da trenutno ni v razpravi nobenih združitvenih operacij z drugimi proizvajalci. Kljub temu pa govorice ne potihnejo, nekateri viri celo namigujejo, da bi Luca de Meo, trenutni izvršni direktor Renaulta, lahko zamenjal Carlosa Tavaresa na čelu nove združene skupine.
V prihodnjih mesecih bomo videli, ali se bodo te govorice izkazale za resnične ali bo vse ostalo zgolj v spekulacijah. (foto credit: Motor 1.com, Corriere)