Audi z novo generacijo modelov A5, ki se je danes predstavila pri nas, začenja pomembno poglavje v svoji zgodovini srednjega avtomobilskega razreda. Nekdanji Audi A4 se ob svoji 30-letnici umika večjemu A5, ki bo odslej prevzel tudi njegovo vlogo. Poleg preoblikovanja modelne oznake so uvedli tudi štiri različice: A5 limuzina, S5 limuzina, A5 Avant in S5 Avant. Te novosti temeljijo na novi platformi PPC (Premium Platform Combustion), ki je zasnovana posebej za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Hkrati Audi z letom 2024 uvaja enotno logiko poimenovanja, kjer so lihe številke rezervirane za modele z notranjim zgorevanjem, sode pa za električna vozila.
Dimenzijsko je Audi A5 opazno zrasel. Z dolžino 4.829 mm je za 67 mm daljši od svojega predhodnika, njegova medosna razdalja pa meri 2.900 mm, kar omogoča večjo prostornost in udobje v notranjosti. Oblikovanje novega modela poudarja športne linije ter prestižne proporce, medtem ko digitalno podprta notranjost prinaša občutek sodobnosti in uporabniške prijaznosti.
Serijska oprema vključuje navigacijo, električno odpiranje prtljažnika in indukcijsko polnjenje mobilnih naprav. Za dodatno personalizacijo so na voljo trije paketi opreme: Tech, Tech Plus in Tech Pro. Osnovni paket vključuje LED-žaromete in 3-consko klimatsko napravo, medtem ko naprednejši paketi ponujajo matrične LED-žaromete, OLED-zadnje luči, ogrevanje sedežev ter prilagodljivo podvozje.
Pogonska ponudba obsega učinkovite bencinske in dizelske motorje, ki vključujejo tehnologijo MHEV plus (blagi hibrid) za večjo učinkovitost. Osnovni 2.0 TFSI motor ponuja dve zmogljivostni različici – 110 kW (150 KM) ali 150 kW (204 KM) – in je na voljo s sprednjim pogonom ali sistemom quattro ultra. Na voljo je tudi 2.0 TDI dizelski motor z močjo 150 kW (204 KM), ki vključuje napredno tehnologijo za zmanjševanje emisij in izboljšano učinkovitost. Za ljubitelje športne vožnje Audi ponuja model S5, opremljen z 3.0 V6 TFSI motorjem, ki razvije 270 kW (367 KM) ter vključuje športni diferencial quattro za optimalno prečno dinamiko.
Za dodatno varnost in udobje so nova vozila opremljena z obsežnim naborom asistenčnih sistemov. Serijsko so vključeni parkirni sistem, tempomat, opozorila za utrujenost in asistenca za ohranjanje voznega pasu. Naprednejši sistemi, kot so prilagodljiva asistenca za vožnjo z uporabo podatkov iz oblaka in radarsko podprto zaznavanje potnikov na zadnjih sedežih, so na voljo opcijsko. Posebnost je tudi sistem opozarjanja na pozabljene osebe na zadnjih sedežih, ki lahko dodatno izboljša varnost.
Podvozje novega A5 prinaša izjemne vozne lastnosti. Vse različice so serijsko opremljene s progresivnim krmiljenjem, medtem ko športno podvozje, ki je serijsko v modelih S5, omogoča nižjo lego vozila za 20 mm. Za boljšo stabilnost v zavojih je vgrajen sistem za vektoriranje zavornega navora, ki poveča odzivnost in preprečuje podkrmiljenje.
Nova družina modelov Audi A5 združuje športno eleganco, napredno tehnologijo in izboljšano učinkovitost ter tako postavlja nova merila v srednjem avtomobilskem razredu. Model nagovarja širok spekter voznikov, od tistih, ki cenijo udobje in tehnologijo, do ljubiteljev dinamične vožnje.
Vstopne cene različic se začenjajo z A5 limuzinaTFSI 110kW 110/ 150 S tronic 43.380 €, TDI 150kW 150/ 204 S tronic 51.410 €, S5 limuzina TFSI 76.710 €, 270/ 367 S tronic V6 78.730 €, Avanti so približno 2.000 € dražji.