Q5 Sportback je modna, kupe izvedba srednjega premijskega SUV-ja v znamenju štirih krogov. Čeprav je že na prvi pogled razlika le v »športnem zadku« in za dobrih dva tisoč evrov višji začetni ceni, stavi predvsem na vizualni efekt vitke linije strehe, ki se v mehkem polkrogu z diskretnim spojlerjem nad zadnjim steklom spušča v novi zadek in želi izzvati čustva vseh tistih, ki si od Audija Q5 želijo nekaj več športnega značaja, skladno z oznako Sportback.

Novi kupe z uradno oznako CUV (Crossover Utility Vehicle) je do novega zadka, pravzaprav, popolnoma enak modelu Q5, od izbire motorjev, višje stopnje notranje in varnostne opreme, z enakimi asistenčnimi sistemi ter povezljivostjo. Identičen prednji del, z velikima stranskima odprtinama za zajemanje zraka, osmerokotnim enodelnim okvirjem mreže hladilnika, ponuja žaromete z markantno grafiko dnevnih luči v matrični LED-tehnologiji, tudi v paketu S line v dodatni opremi. Tudi Sportback ima zadnje, ozke spodnje luči nameščene na skrajnih robovih odbijačev, ki sicer ustvarjajo videz dodatne širine vozila, vendar so zelo občutljive na različne  »dotike« na parkirnih prostorih.

Q5 Sportback ohranja enake zunanje mere, z dolžino 4,69 m je le za 7 mm daljši od osnovnega modela. Enak je količnik zračnega upora 0,30. Medosna razdalja 2,82 m zagotavlja, kljub nižjemu zadnjemu delu strehe, oblikovno in vsebinsko enak, neokrnjen notranji prostor za potnike. Le glavo bodo za spoznanje bolj sklonili ob dostopu do zadnjih sedežev. Davek športnemu zadku plača prtljažnik s 455 litri, kar je za 55 litrov manj kot pri osnovnem modelu. S podrtimi zadnjimi sedeži dobimo ob neravnem dnu do 1.365 litrov prostora (prtljaga naložena do stropa). Notranjost izrazito vodoravnih linij deluje prečiščeno in zračno.

Serijski paket opreme “S line” prispeva izrazitejši pečat udobju, eleganci in ne nazadnje športnosti in se ne loči prav veliko, če sploh se, od »osnovnega« modela Q5. Za vzdušje na določeni ravni je zadolžen paket notranje osvetlitve »plus« z izborom različnih barvnih odtenkov. Dodatno k opremi S line, kot v našem primeru, dvigujejo raven udobja športna sedeža ogrevana spredaj, vstopni letvi iz aluminija zatemnjena stekla zadaj, dekorativni elementi iz matiranega in krtačenega aluminija, samodejna 3-conska klimatska naprava, polnilni USB vmesnik namenjen potnikom zadaj, Audi Sound System in pred voznikom praktični virtualni prikazovalnik Audi Plus. Voznik bo v vsakem primeru odobraval večfunkcijski trikraki usnjen volan, z dodatnim paketom Business pa navigacijo MMI plus, sistem infotainment in še bi lahko naštevali, vključno z različnimi predali, kot je denimo sredinski za telefon.

 

Q5 40 TDI z ultra tehnologijo in pogonom quattro, s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom S tronic učinkovito, s skoraj neopaznim prestavljanjem upravlja z zmogljivim dvolitrskim TDI motorjem moči 150kW/204 KM. V normalnem delovanju je osredotočen predvsem  na prednji kolesi. V spolzkih razmerah ali zahtevnejši športni vožnji se jima pridružita še zadnji kolesi. Večinoma se to zgodi predvidljivo, oziroma kolikor senzorji  vnaprej predvidijo določene situacije. Tih, tudi vibracije so komaj opazne. Novi Audi Q5 prepriča s spontanimi, dinamičnimi pospeški in agilnim krmiljenjem. Z mesta do 100 km/h pospeši v 7,6 s in preseže 222 km/h, ob povprečni porabi 6,38 l/100 km po WLTP.

Mehanska zapora vozno dinamiko in pogonske momente porazdeljuje med sprednjo in zadnjo premo brez časovnega zamika. Opcijsko elektronsko uravnavano zračno vzmetenje z brezstopenjsko prilagodljivim blaženjem na vseh štirih kolesih avtomatsko uravnava višino podvozja in blaženje vozila glede na podlago tako, da je tu voznik dokaj razbremenjen in sproščen v vožnji.  Računa lahko še na sistem Audi drive select, ki poleg tega omogoča še nastavitev želene karakteristike vozila v različnih razpoložljivih načinih. Voznik se lahko med pomožnimi sistemi do določene mere zanaša tudi na Audi presense city, ki ga v mestnem prometu opozarja pred neposrednimi trki, tudi s pešci. Serijska 20-palčna platišča s pnevmatikami ekskluzivnih mer (255/45 R20) bodo opravila svojo vlogo pri stabilnosti in zanesljivosti vozila več kot zadovoljivo. Le pri športnem načinu vožnje ne požirajo več neravne asfaltne podlage tako, se ne občuti v notranjosti..

Sicer pa velja še posebno izpostaviti elegantno notranjost, iz kakovostnih materialov, natančnost končne izdelave, tehnološko virtualno instrumentno ploščo z 12,3-palčnim multimedijskim sistemom. Ob tem tudi natančno krmiljenje, odziven robotiziran menjalnik, zmogljiv zavorni sistem in zanesljiva lega na cesti, ki jamčijo enostavno upravljanje vozila in veliko zabave v vožnji. Hibridni sistem se pri nizkih hitrostih odziva nežno. V kombinaciji 2,0-litrskega turbodizla in električnega agregata pa se lahko odzove odločno in v trenutku. Torej veliko premijskega avtomobila in še več tehnološke vsebine se lahko nahaja v cenovnem intervalu od osnovnih 57.630 EUR do denimo končnih 69.232 EUR testnega vozila z omenjeno dodatno opremo, ki si jo vsakdo izbira sam. (T+F: BL)

 

Tehnični podatki: Vrsta motorja: vrstni 4-valjni dizelski motor s sistemom vbrizgavanja goriva preko skupnega voda in turbopolnilnikom, blago hibridno električno vozilo (MHEV)

Gibna prostornina, ccm: 1968; največja moč, kW (KM) pri 1/min: 150 (204)/3800-4200; Največji navor, Nm pri 1/min: 400/1750-3250; Krmiljenje motorja: elektronsko, dizelski motor ;Vrsta pogona: štirikolesni pogon quattro s tehnologijo ultra; Vrsta menjalnika: 7-stopenjski S tronic; Zavorni sistem: dvokrožni zavorni sistem s črno/belo razdelitvijo za sprednjo/zadnjo premo; ESC/ABS/EBV; ojačevalnik zavorne moči, hidravlična zavorna asistenca; Krmiljenje: hitrostno prilagodljivo elektromehansko servokrmiljenje; obračalni krog pribl. 11,8 m

Mase/prostornine: Masa praznega vozila v kg: 1880Dovoljena skupna masa v kg: 2510Dovoljena obremenitev strehe/vlečne kljuke v kg: 75/100Dovoljena masa prikolice v kg brez zavor: 750Dovoljena masa prikolice v kg, pri vzponu do 12 %: 2400Prostornina prtljažnika v l: 455/1365(do stropa)Prostornina rezervoarja za gorivo v l (pribl.): 65

Vozne zmogljivosti/Vrednosti porabe in emisij po WLTP: Največja hitrost v km/h: 222; Pospešek 0-100 km/h v s: 7,6; Poraba goriva (kombinirana vožnja) v l/100 km **: od 6,3; Emisija CO2 v g/km (kombinirana vožnja) od 166; Emisijski razred: Euro 6d-ISC-FCM: Cena S-Line: 57.630 EUR/testni: 69.232 EUR