Stellantis je nakazal, da je po velikem padcu zaslužka v prvem polletju pripravljen opustiti nedonosne blagovne znamke, poroča Automotive News, ki se nanaša na Reuters in Bloomberg. Da bi izboljšal šibke dobičkovne marže, je izvršni direktor Carlos Tavares povedal, da Stellantis ne bo okleval zapreti blagovnih znamk iz svojega portfelja 14 znamk, če te ne bodo donosne.
“Če ne prinašajo dobička, jih bomo zaprli. Ne moremo si privoščiti blagovnih znamk, ki ne ustvarjajo dobička,” je Tavares povedal novinarjem na konferenčnem klicu o zaslužkih 25. julija.
Čisti dobiček avtomobilskega proizvajalca je v prvih šestih mesecih padel za 48 odstotkov na 5,6 milijarde evrov (6,1 milijarde dolarjev). Njegova operativna marža se je zmanjšala na nekaj manj kot 10 odstotkov, kar je pod dvoštevilčno maržo, ki jo želi doseči za celotno leto.
Tavares je za Bloomberg Television povedal, da so vse blagovne znamke skupine pomembna sredstva in donosne, vendar ni “popolnoma nobenega tabuja”, če bi se njihova uspešnost poslabšala.
Blagovne znamke “so tu, da se izkoristijo,” je dejal. “Če ne morejo izkoristiti vrednosti, ki jo predstavljajo, bodo sledile odločitve.”
Opozorilo za nedonosne blagovne znamke predstavlja obrat za Tavaresa, ki je od ustanovitve Stellantisa leta 2021 z združitvijo Fiat Chryslerja in lastnika Peugeot PSA Group vztrajal, da imajo vse njegove blagovne znamke, vključno z Maserati, Fiat, Peugeot in Jeep, prihodnost.
Stellantis ne razkriva podatkov za posamezne blagovne znamke, razen za Maserati, ki je v prvem polletju zabeležil prilagojeno operativno izgubo v višini 82 milijonov evrov.
Nekateri analitiki menijo, da bi Maserati lahko bil tarča za prodajo s strani Stellantisa, medtem ko bi druge blagovne znamke, kot sta Lancia ali DS, lahko bile v nevarnosti ukinitve glede na njihov majhen prispevek k skupni prodaji skupine.
Avtomobilski proizvajalci se soočajo z upadanjem povpraševanja, zlasti za električna vozila, in se soočajo z naraščajočo konkurenco v Aziji in Evropi s strani kitajskih proizvajalcev.
Za Stellantis so težave najbolj izrazite v ZDA, ključni regiji za dobiček, kjer je podjetje beležilo visoke zaloge, niz odhodov izvršnih direktorjev in težave s kakovostjo, ki vplivajo na dobiček.
Stellantisovi polletni prihodki so se v Severni Ameriki znatno zmanjšali, potem ko so pošiljke padle za 18 odstotkov zaradi neugodne ponudbe modelov in pritiska na cene.
Finančna direktorica Natalie Knight je povedala, da Stellantis izvaja “odločne ukrepe za reševanje operativnih izzivov” v Severni Ameriki, vključno z zmanjšanjem proizvodnje in cen v regiji v tem četrtletju.
Stellantis prav tako načrtuje nadaljnje znižanje stroškov dela in pričakuje 25-odstotno zmanjšanje logističnih stroškov v drugi polovici leta.
Knightova je nakazala, da bi lahko podjetje razmislilo o tem, kje bi lahko našli “najboljši dom” za Maserati, katerega pošiljke so v prvih šestih mesecih padle za več kot polovico na 6.500 enot.
Stellantis bo septembra začel s prodajo električnih vozil svojega kitajskega partnerja Leapmotor na devetih evropskih trgih, vključno z Nemčijo, Združenim kraljestvom in Italijo.
Prva pošiljka električnih vozil Leapmotor za Evropo je že na poti iz Kitajske.
Slabi rezultati v prvem polletju povečujejo pritisk na Tavaresa, katerega plačni paket v višini 40 milijonov dolarjev za lansko leto ga je uvrstil med najbolje plačane izvršne direktorje med tradicionalnimi avtomobilskimi proizvajalci.