C5 Aircross, francoski crossover na trgu od leta 2018, je z zadnjo prenovo opozoril nase predvsem z novim elegantnejšim dizajnom prednjega dela in žarometov v obliki črke ‘V’ s temno obdelavo in z izrazitejšim logotipom dvojne puščice na vrhu svetleče črne maske motorja. Nov »obraz« je prispeval odločnejši, bolj moderen in za marsikoga bolj resen videz kot prej, bolj na ravni ambicij tega relativno velikega, po prostoru udobnega in po notranji opremi bogatega crossoverja. Zadnje luči poudarja nov svetlobni podpis s tridimenzionalno osvetlitvijo na zadnjem delu. Novost so tudi 18-palčna platišča z diamantno obdelavo in denimo nove možnosti izbire po osebnem okusu in potrebi, ki se ujemajo z rahlo osveženo notranjostjo.

C5 Aircross je opremljen z novim 10-palčnim zaslonom na dotik v lebdeči obliki nad armaturno ploščo večjih dimenzij z izboljšano ergonomsko zasnovo in stikali klimatske naprave. Voznik ima pred seboj 12,3-palčno digitalno instrumentno ploščo, s prikazi vseh bistvenih informacij za vožnjo. Voznik lahko izbira zemljevide navigacije, informacije o vklopljenih sistemih za pomoč pri vožnji, informacije o pretokih delovanja hibridnega motorja. Zaslon je svetel, odziven in dobro definiran, s posodobljeno programsko opremo, ki jo poznamo še iz modelov nekdanje skupine PSA. Funkcij ni ravno na pretek (Android Auto in Apple CarPlay sta standardna), meniji bi lahko bili bolj intuitivni in prikazi bolje razporejeni. Krmiljenje “klime” se lahko upravlja tudi z zaslona, ​ z dodatno tipko na dotik spodaj (podobno tudi navigator in druge funkcije). S prenovo je prišla druga sprednja USB vtičnica, zadaj pa še vedno samo ena.

V notranjosti je prostora na pretek, tudi odlagalnega in hlajenega. Citroen že po tradiciji stavi predvsem na udobje, tokrat s sedeži Advanced Comfort, z dodatno mehkejšo, centimeter in pol debelo zgornjo plastjo. Na površini so mehkejši in zato prijetnejši, vendar ne moteče ugrezljivi. Prednja sedeža sta lahko opremljena še s funkcijo ogrevanja in masaže, kar lahko zadovolji tudi zahtevnejše. Tudi nad prostorom v prtljažniku se pri priključno hibridni različici ne gre pritoževati, čeprav je že na oko manj prostora, od 460 do 600 litrov. V primerjavi z dizelsko in bencinsko različico, priključno hibridna izgubi 120 litrov nosilnosti zaradi akumulatorjev pod zadnjo klopjo, ki se nadaljujejo v dno prtljažnika ter servisnega akumulatorja in velikih multilink obes ( nehibridni imajo enostavnejši in manj učinkovit torzijski nosilec). Dvojno dno je zmanjšano na vsega 10 litrov (praktično kot velika škatla za čevlje, namenjeno je polnilnim kablom. Vsekakor pa z vzdolžnim pomikom zadnje sedežne klopi lahko  pridobimo še 140 litrov, da skupaj dosežemo 600 (pri nehibridih 720).

C5 Aircros je v vožnji hiter in udoben. Zlasti slednje bo voznik zaznal najprej, že po nekaj kilometrih. Hidravlično vzmetenje, ki je standardno za vse različice, učinkovito požira vse razpoke in celo globlje luknje na asfaltu. Med živahno vožnjo s prednjim pogonom skozi ovinke je zaznati začetno zavijanje, nato pa se avto stabilizira in zvesto sledi zastavljeni smeri. Laminirano steklo v veliki meri pripomore k udobju, saj večino hrupa pusti zunaj potniške kabine. Volan je lahkoten (pomaga pri manevriranju) in natančen. Turbobencinski 1,6-litrski bencinski motor z neposrednim vbrizgavanjem pod visokim tlakom, podprt z električnim motorjem prav tako spredaj, ustvarita skupno moč 165 kW7225 KM in največji navor 360 Nm.

 

Odziva se energično, progresivno in konstantno. Od 0 do 100 km/h se odzove v 8,7 s in lahko doseže najvišjo hitrost 225 km/h. Tudi samo na elektriko (do 135 km/h in pri deklariranem povprečnem dosegu 55 km) živahnosti ne manjka. Hibridni 1,6-litrski motor se izkaže za neslišnega tudi ob praznem akumulatorju, zato mora štirivaljnik dati več od sebe, ne glede na dobro sodelovanje z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom s komajda zaznavnim prestavljanjem tudi v tem primeru. Malenkost na 5 litrov ob ne ravno lahki nogi je vsekakor zanimivo povprečje porabe, ki se povzpne za skoraj 3 litre ob delovanju samo bencinskega motorja.

C5 Aircross je predvsem udoben hiter in tih, tako na račun odlične zvočne izolacije, udobnih sedežev in vzmetenja. Kljub 4,5 m dolžine je prostora za ljudi in prtljago dovolj. Kakšna pripomba pa gre na račun ne ravno intuitivnih gumbov za upravljanje klimatske naprave, ki odvrne pozornost s ceste. Osvežen bi lahko bil tudi multimedijski sistem z več funkcijami in bolje izkoriščeno površino prikazov zaslona. Visoko sega tudi cenovno z najmanj 48.650,00 evrov. (T+F:BL)

Tehnični podatki: Citroen C5 Aircross hibrid 225 e-AT8

Prostornina (cm3) 1598; Največji navor v Nm CEE pri vrt/min 300 / 3000; Emisijski standard: Euro 6d; Sistem Stop & Start. Serijsko; PRENOS MOČI: Menjalnik samodejni; Število prestav 8(e-AT8): Podvozje Psevdo McPherson (SPR) / večtočkovna; Prednje / zadnje zavore: Hlajene kolutne zavore / kolutne zavore; Pnevmatike: 205/55 R19; Prostornina prtljažnika (standard VDA) pod polico: 580 (460 – Hybrid); Prostornina prtljažnika do stropa s preklopljeno zadnjo sedežno klopjo: 1630 (1510 – Hybrid); Najvišja hitrost v km: 225; Pospešek 0-100 km/h: 8,7 s.

Električni motor: Največja moč v kW CEE (KM CEE) pri vrt/min 81 (110) / 2 500; Največji navor v Nm CEE pri vrt/min; Električna avtonomija NEDC / WLTP (km) 64 / 55; Čas polnjenja od 0 do 100% pri običajni vtičnici (8A): 7h25 min;  Čas polnjenja od 0 do 100% na ojačani vtičnici (14A): 4h15; Čas polnjenja od 0 do 100% na napravi tipa Wallbox (16A): 3h50; Čas polnjenja od 0 do 100% na napravi tipa Wallbox (16A) – z 7,4 kW On-Board polnilnikom 2h; On-Board polnilnik (kW) 3,7 serijsko / 7,4 opcijsko; ZMOGLJIVOSTI HYBRIDNEGA POGONA Največja skupna moč v kW CEE (KM CEE) pri vrt/min 165 / 225; Največji navor v Nm CEE pri vrt/min: 300/3000 Dolžina/širina/višina cm: 450/184/169; Medosna razdalja cm: 273; Masa vozila v kg: 1170; CENA: Shine Hybrid 225 S&S ë-EAT8 – 48.500,00 EUR