Italijanska vlada je kitajski Dongfeng prepoznala kot potencialnega strateškega partnerja za izgradnjo novega proizvodnega obrata v Italiji, ki bi lahko pomembno prispeval k domači avtomobilski industriji. Čeprav so se pogoji za sodelovanje zdeli skoraj dogovorjeni, je sporazum trenutno zastal zaradi zahtev Pekinga.
Po poročanju italijanskega časopisa Corriere della Sera je kitajska vlada (Dongfeng je v državni lasti) za vlaganje v Italijo postavila precej visoke zahteve. Med njimi je tudi “poziv k večji vlogi Huaweija v italijanski telekomunikacijski infrastrukturi,” piše Corriere. Ta poteza je videti kot poskus vrnitve Huaweija na evropski trg, potem ko je Evropska komisija pred dobrim letom dni zaradi varnostnih pomislekov sprejela ukrepe za omejitev kitajskega tehnološkega velikana v evropskih telekomunikacijskih omrežjih.
Dva ključna vidika ostajata predmet usklajevanja med obema državama, preden lahko Dongfeng izvede naložbo v Italiji. Prvi se nanaša na tehnologijo, še posebej umetno inteligenco, kjer si Kitajska prizadeva “raziskati možnosti poglobljenega dvostranskega sodelovanja,” poroča Corriere. Drugi izziv pa je povezan z avtomobilskim sektorjem in novimi carinami, ki jih je Evropska unija začasno uvedla na kitajske električne avtomobile. Kitajska je italijansko vlado pozvala, naj nasprotuje potrditvi teh dajatev, o čemer naj bi razpravljali v začetku oktobra. Vendar pa je Italija že napovedala, da bo podprla uvedbo carin, hkrati pa je razpravo preložila na raven Svetovne trgovinske organizacije.