DS4 kot modni petvratni srednje velik avtomobil elegantne, skoraj kupejevske oblike in francosko izviren: potrjuje svoj status premium avtomobilske znamke tudi z novim blagim hibridom 136. Gre za drugi po vrsti od spodaj navzgor, ki jamči nižjo porabo goriva, višjo raven udobja in nekaj več živahnosti zaradi dodatnega elektromotorja, v primerjavi z vstopno različico in seveda občutno nižjo ceno 32.800 evrov. Ne glede na relativno skromen pogonski sklop enak ostalim modelom družine Stellantis, ustvarja vtis ekskluzivnosti že od najmanjše podrobnosti do zunanjega dizajna, s pomembnim videzom prednje okrasne maske s tematskimi motivi v obliki diamantov, matričnih LED žarometov in elegantnih, tekočih linij v kombinaciji z ostrimi robovi, ki se stekajo preko rahlo padajoče strehe.

Imenitne in aerodinamične linije vozila DS 4 začrtajo profil, ki med drugim vpliva na nižjo porabo goriva. Izčiščen slog popestrijo potopne vratne kljuke, ki se idealno prilegajo linijam vozila DS 4. Prav tako nov je tudi eleganten zadek. Svoje prispeva še specifičen dizajn 19-palčnih platišč. DS4 si lasti enako osnovo platforme EMP2 kot sorodni Peugeot 308 in težko je ugotoviti, da ima še kaj skupnega s predhodnim modelom z enako oznako, ki je bil naprodaj od leta 2011 do 2018.

Estetsko dovršena notranjost z armaturno ploščo v kakovostnih materialih, podobno kot obloge vrat ustvarjajo še vedno določeno raven ekskluzivnosti tudi brez kombinacije usnja napa in alkantare na sedežih, kot različive v višjih razredi. Digitalna instrumentna plošča s 7-palčnim zaslonom z estetsko pregledno grafiko se v enakem slogu nadaljuje v osrednji 10,3 palčni zaslon multimedijskega sistema z ne ravno intuitivnim upravljanjem na dotik. Zanimiv in ne takoj prepoznaven kot 5-palčni zaslon na sredinskem delu med sedežema s predregistriranimi fukcijami na dotik in z gestikulacijo predstavlja vsaj v začetku veliko neznanko, če ti nekdo ne pove, zakaj gre. Veliko bolj enostaven in čitljiv je head-up display z najpomembnejšimi funkcijami, namenjen izključno vozniku: o hitrosti, pomožnih sistemih, navigaciji in prometnimi obvestili.

Sedeži so udobni, greti, lahko s prezračevanjem in masažno funkcijo, ki je vse prej kot odveč, še posebno ob daljših jutranjih zastojih v mestu ali avtocestnih potovanjih. Voznikov je nastavljiv električno, s spominom. Prostora za odlaganje ni malo, s prtljažnikom prostornine 430 litrov se ravno ne bomo hvalili. Tudi nakladanje težjih kosov prtljage ali podobnega je nerodno, saj je spodnji rob prtljažnika z 80 centimetri od tal kar visok. Vtis popravijo zadnja prtljažna vrata z električnim odpiranjem in zapiranjem, tudi brez rok.

Pogonski sklop vključuje 1,2-litrski turbo bencinski trivaljni motor, ki razvije 100 kW (136 KM) pri 5.500 vrt./min. Z največjim navorom 230 Nm že pri 1.750 vrt./min, motor omogoča dovolj odzivnosti za dinamično vožnjo. Samodejni 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (e-DCT6) jamči hitro in tekoče prestavljanje, kar dodatno izboljša vozno izkušnjo in udobje v mestu ali na avtocesti. Od 0 do 100 km/h v 9,4 sekunde zagotavlja dovolj živahnosti za vsakodnevno uporabo, tudi pri polno naloženem vozilu. Pogled na te podatke nam tega sicer ne pove, v praksi to ni tako izrazito. Največja hitrost 203 km/h. Kot je pričakovati je udobja dovolj tudi za daljša potovanja po avtocestah.

Menjalnik z dvojno sklopko (e-DCT6) se izkaže za dovolj hiter in tekoč v mestni vožnji, a včasih deluje nekoliko zadržano pri hitrem pospeševanju. DS 4 je sicer natančen in stabilen na zavojih, z dobro uravnoteženim podvozjem in učinkovitim elektronskim vzmetenjem, ki odlično blaži neravnine na cestah. Elektronsko vzmetenje učinkovito ščiti pred udarci. Uglajeni samodejni menjalnik je udoben in nezahteven za vožnjo. Optimalno udobje je doseženo z vožnjo v električnem načinu, kjer pride do izraza tišina in skokovita živahnost motorja v prvih metrih, z večino navora na voljo takoj.

V mestu je DS 4 tudi glede na motor nezahteven, vožnja je sproščena, vendar strmo nagnjeno zadnje steklo in veliki zadnji stebrički strehe omejujejo vidljivost pri manevriranju, zaradi česar moramo včasih tudi slepo zaupati senzorjem za razdaljo in vzvratni kameri (serijsko). Na poteh polnih ovinkov se DS4 obnaša natančno in varno, z dobro lego na cestišču in odzivnostjo Med številnimi pomožnimi sistemi, sicer za doplačilo, je zagotovo najzanimivejši Nigh Vision za nočno opazovanje preko zaslona pešcev, kolesarjev in živali, preden jih osvetlijo žarometi. Glavne prednosti so kamera za vzvratno vožnjo, sistem Active Safety Brake (AEBS3), omogoča delovanje s pomočjo radarskega merilnika v odbijaču do hitrosti 140 km/h, ACC Stop&Go s prilagodljivim tempomatom s funkcijo zaustavitve in speljevanja in ne nazadnje s parkirnimi senzorji spredaj in zadaj. (T+F: BL)

TEHNIČNI PODATKI: MOTOR: Turbobencinski: večtočkovno elektronsko vbrizgavanje, 16 ventilov; Prostornina (cm3) 1598; Največja moč v kW CEE (KM CEE) pri vrt/min 132 (180) / 6 000 vrtlj.; Največji navor v Nm CEE pri vrt/min 250/1750 vrt/min; ELEKTRO MOTOR: Največja moč, ECE (kW/KM) 81 (110); Največji navor ECE (Nm) 320; Kombinirana poraba električne energije (kW/100 km)WLTP: 14,6 – 15,2; Maksimalni doseg v 100 % električnem načinu po preizkusnem postopku WLTP (kombinirani cikel) 55 km; Čas polnjenja od 0 – 100 % (Wallbox 7,4 kW / 32 A) 1h45; Tip baterije / kapaciteta (kWh) Litij-Ion / 12,4 kW ZMOGLJIVOST HYBRIDNEGA POGONA; Največja moč v kW/KM 225; Največji navor v Nm CEE 360; Menjalnik samodejni 8-stopenjski:

Dolžina; 4400 mm; Širina (celotna/zložena ogledala/izstavljena ogledala)1830/1866/2061 mm; Zunanja višina (brez antene/z anteno)1470/1490 mm; Medosna razdalja2675 mm; Previs spredaj925 mm; Previs zadaj: 800 mm; Širina v predelu komolcev na prednjih sedežih1472 mm; Širina v predelu komolcev na zadnjih sedežih1420 mm; Dolžina prtljažnega prostora 830 mm; ; Širina prtljažnega prostora1104 mm; Notranja uporabna višina prtljažnega prostora (pod polico/do stropa)533/730 mm; Prostornina prtljažnega prostora 430 litrov; Število sedežnih mest 5:CENA: 32.800 eur