Ko slišimo ime Explorer, pomislimo na velike ameriške SUV-je, ki so od leta 1990 sinonim za robustnost, prostornost in svobodo na štirih kolesih. Toda časi se spreminjajo – Ford je legendarno ime poslal na električni “reset”. Novi Ford Explorer EV je zasnovan in izdelan v Evropi, električen od koles do strehe, kompakten po merah in hkrati ambiciozen pri dometu, udobju in digitalnih rešitvah. Gre za vozilo, ki bi utegnilo zaznamovati novo poglavje znamke Ford v Evropi.

Evropski značaj, ameriška samozavest

Novi Explorer meri 4,47 metra, kar ga uvršča med kompaktne SUV-je, a vizualno izpade večji – predvsem zaradi širokega, samozavestnega stasa, mišičastih bočnih linij, visokega odmika od tal in velikih koles (od 19 do 21 palcev). Kratek sprednji in zadnji previs prispevata k dinamični drži, svetlobna grafika pa vozilu doda še tehnološko noto. Zasnova je dovolj sveža in prepoznavna, da izstopa – ne s kričanjem, ampak s samozavestjo.

Pod površjem se skriva tehnološko partnerstvo z Volkswagnom – Explorer EV temelji na platformi MEB, poznani iz serije ID. Toda Ford ni preprosto prekopiral osnove – prilagoditve so bile temeljite: dodatno so ojačali karoserijo, izboljšali krmiljenje, optimizirali upravljanje z baterijo in uvedli lastne programske rešitve.

Udobje in digitalna izkušnja po meri voznika

V notranjosti hitro opazimo, da je Explorer zasnovan za sodobnega uporabnika. Osrednji 14,6-palčni zaslon na dotik je nastavljiv po naklonu, kar omogoča boljšo čitljivost in manj bleščanja, obenem pa skriva skrit predal – domiselna rešitev, ki jo redko srečamo. V novem Capriju pride še bolj do izraza. Med sedežema je kar 17 litrov shranjevalnega prostora, dovolj tudi za prenosnik ali torbo. Na vrhu armaturne plošče domuje soundbar, ki skupaj z B&O avdio sistemom (10 zvočnikov) poskrbi za izvrstno zvočno kuliso.

Pred voznikom je manjši 5,3-palčni zaslon, pomembne informacije pa se projicirajo na vetrobransko steklo. Klasičnih gumbov je zelo malo – večina funkcij, vključno z voznimi načini in klimatsko napravo, se upravlja prek osrednjega zaslona. To sicer izgleda moderno, a ni vedno najbolj intuitivno – posebej med vožnjo. Poseben primer so tudi stikala za pomik stekel, ki jih upravljamo z dvema gumboma in preklapljamo med sprednjimi in zadnjimi stekli – rešitev, ki je bolj kreativna kot uporabna.

Pogon, poraba in doseg: učinkovitost brez stresa

Explorer je na voljo z enim ali dvema motorjema (RWD ali AWD), bateriji pa sta lahko standardna ali podaljšana (do 77 kWh neto). Najzmogljivejša različica s štirikolesnim pogonom razvije 340 KM in 679 Nm navora, kar pomeni pospešek do stotice v 5,3 sekunde. A še bolj kot zmogljivosti preseneti vozna izkušnja – tiha, udobna, uravnotežena.

Med testno vožnjo, ki je zajemala mestni promet, avtocesto in regionalne ceste, je Explorer EV izkazal odzivnost, stabilnost in zelo natančno krmiljenje. Voznik ima dober občutek pod kolesi, pogon AWD pa skrbi za brezskrbno lego tudi na spolzki podlagi.

Na voljo je funkcija rekuperacije (način “B”), ki poveča zaviranje z motorjem, a žal le v eni stopnji in brez možnosti ročnega prilagajanja – kar pomeni, da si v določenih situacijah želite obvolanskih stikal, ki jih tu ni.

Poraba je bila med živahno testno vožnjo okoli 16–17 kWh/100 km, kar je spodbudno. Ford za nekatere različice navaja doseg tudi nad 600 km (WLTP), kar pomeni, da je Explorer med najbolj uporabnimi EV-ji v tem razredu, seveda pa je vse odvisno minulega povprečja oziroma sloga vožnje.

Novi Explorer EV ne živi več od nostalgije – živi od zmogljivosti, premišljene zasnove in vozne prepričljivosti. Je izdelek z jasno identiteto, ustvarjen z mislijo na evropske voznike. Z zmogljivimi pogoni, kakovostno izdelavo in domiselnimi rešitvami ima vse, kar potrebuje za uspeh. Ponekod bi si želeli več uporabniške logike, a kot celota Explorer EV predstavlja sodoben, učinkovit in samozavesten odgovor Forda na evropski trg električnih SUV-jev. Na voljo je že za 25.790 € v primeru Ford Bon financiranja in uveljavitve Borzen Eko subvencije v višini 7.200 €(T+F:BL)

TEHNIČNI PODATKI: Ford Explorer Premium 250 kW AWD: Motor in prenos: dva električna motorja, največja moč: 88,86 kW, največja sistemska moč: 250 kW (340 KM), največji navor: 679 Nm, Stalni štirikolesni pogon, 1-stopenjski reduktorski samodejni menjalnik. Zmogljivost: največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,3 s, normna poraba elektrike kombinirano: 17,4 kWh/100 km, normni doseg: 523 km, poraba elektrike na testu: 23 kWh/100 km.Mere: dolžina: 446,8 cm, širina: 187,1 cm, višina: 165 cm, medosna razdalja: 276,7 cm, masa praznega vozila: 2209 kg, dovoljena skupna masa: 2740 kg, prtljažnik: 532 – 1460 l. Litij-ionski akumulatorski sklop: neto zmogljivost 79 kWh.