Ford Tourneo Custom se je v najnovejši izdaji izkazal za izjemno vsestranskega sopotnika, primernega tako za vsakodnevno uporabo kot za daljša potovanja. Njegova prenova je prinesla dve različici: priključno-hibridno in dizelsko izvedbo z motorjem EcoBlue. Tourneo Custom obljublja prilagodljivost, saj lahko sprejme do osem potnikov, obenem pa vključuje sodobno povezljivost preko omrežja 5G in številne funkcije, ki potnikom omogočajo udobje.

Prostornost in notranja ureditev

Tourneo Custom je resnično razkošen kombi, ki se ponaša z izjemno prostornostjo in fleksibilno notranjo postavitvijo. Sedeži so zasnovani tako, da nudijo veliko prostora za noge, hkrati pa omogočajo različne konfiguracije. Zadnje sedeže je mogoče premikati po vodilih, sprednjo vrsto pa celo obrniti za 180 stopinj, kar je uporabno za poslovne sestanke ali družabne trenutke na poti. Prtljažni prostor navdušuje s svojo prostornino – ob polno zasedeni zadnji kabini ponuja več kot 1300 litrov prostora, z odstranjenimi sedeži pa kar 5400 litrov, kar je izjemno za kombi te velikosti.

Ford se je potrudil tudi z rešitvami za shranjevanje. Na voljo so velike odlagalne površine na armaturni plošči, predali v vratih in celo prostor pod sovoznikovimi sedeži. Pohvaliti gre tudi 30-litrsko škatlo za shranjevanje na vrhu armaturne plošče, kar je posledica premaknjene zračne blazine na sovoznikovi strani.

Tehnologija in udobje

Notranjost Tournea Custom je opremljena z dvema velikima zaslonoma – 8-palčni digitalni zaslon za voznika ter 13-palčni zaslon na dotik, ki uporablja Fordov najnovejši sistem SYNC4. Sistem je izredno odziven in intuitiven, zaradi česar je uporaba multimedije ter navigacije enostavna in učinkovita. Med drugimi priročnimi rešitvami je volan, ki ga je mogoče preklopiti v mizo, kar je še posebej priročno za delo na poti.

Na žalost pa ni vse brezhibno. Nekateri materiali v notranjosti, predvsem plastike, delujejo ceneje, kar nekoliko odvzame občutek premijskosti, ki ga sicer vozilo želi ustvariti. Prav tako sovoznikovi sedeži niso nastavljivi, kar omejuje udobje za potnike na daljših poteh.

Vozna dinamika in zmogljivost

Tourneo Custom se vozi presenetljivo udobno, kar je rezultat tudi nove platforme, ki si jo deli z Volkswagenovim Transporterjem. Vozilo je opremljeno z neodvisnim zadnjim vzmetenjem, ki poskrbi za stabilnost in zmanjšuje občutek tresenja na slabših cestah. Fordov 2,0-litrski dizelski motor s 170 KM in 390 Nm navora se izkaže kot zanesljiv, še posebej pri nižjih hitrostih in mestni vožnji. Kljub temu pa se na avtocesti ob večjih hitrostih nekoliko zadiha, kar morda ne bo všeč voznikom, ki od vozila pričakujejo več moči.

Vožnja z dizelsko različico je na splošno tiha in udobna, vendar postane hrup pnevmatik opaznejši pri višjih hitrostih, kar lahko še poslabša velika steklena streha, ki hrup odbija nazaj v kabino.

Povzetek

Ford Tourneo Custom se je izkazal kot zelo zmogljiv in praktičen kombi, primeren tako za družinsko kot profesionalno rabo. Njegova prostornost, prilagodljivost notranjosti in sodobna tehnologija ga postavljajo med boljše izbire v tem segmentu. Kljub nekaj manjšim pomanjkljivostim pri materialih in udobju sovoznikovih sedežev, ostaja Tourneo Custom zanesljiv in udoben spremljevalec za vse, ki iščejo vsestransko vozilo z veliko prostora in sodobno tehnologijo.

Njegova cena(cena testnega vozila brez dodatne opreme 50.330,00 €) bo verjetno nekoliko visoka, kar bi lahko odvrnilo nekatere kupce, ki na tej ravni pričakujejo več vrhunskih materialov v notranjosti, vendar kljub temu ponuja zelo dobro kombinacijo zmogljivosti, udobja in praktičnosti. Poleg bogate serijske opreme, ponuja še dodatno opremo, ki se ji ni lahko odreči, vendar zahteva še dodatnih 6.000 evrov.

Dodatna oprema je seveda stvar osebne izbire. Tu gre za kovinsko barvo- Agate Black 690,00 €, dodatni USB priključek v potniškem delu kabine 60,00 €, tripodročna klimatska naprava 860,00 €, bočni stekli v drugi vrsti s poklopnim odpiranjem 190,00 €, potniški sedežni paket 14 690,00 €, paket za pomoč vozniku 5 2.480,00 €, velika sredinska konzola 210,00 €, povečan rezervoar za gorivo – 70l 40,00 €, električna vtičnica 230V/400W 260,00 €, blazinica za brezžično polnjenje telefona 180,00 €, ogrevan in v usnje odet volanski obroč 180,00 €, strošek priprave vozila in nultega servisa 150,00 € in cena vozila z opremo za doplačilo znaša 56.320,00 €, kot v našem primeru. (T+F:BL)

Tehnični podatki: Motor 4-valjni vrstni turbodizelski – prostornina 1.996 cm3 – moč 120 kW (170 KM)– največji navor 390 Nm – Menjalnik samodejni osem stopenjski – pogon spredaj – Zmogljivost: največja hitrost 241 km/h – pospešek 0–100 km/h 9 s – poraba goriva (WLTP) 8 – 8,6 l/100 km, izpust CO2 209 – 225 g/km – mase: prazno vozilo 2.353kg – dovoljena skupna masa 3.225 kg – zunanje mere: dolžina 5.450 mm – širina 2.017 mm – višina 1.959 mm.