Golf GTI je volkswagnova klasika, športni Golf za vsak dan. Ne glede na to, da se danes splošni okusi vse bolj spreminjajo v smeri kompaktnih športnih terencev, si je GTI po več kot štiridesetih letih ustvaril  poseben status in v tem obdobju postal zgled številnih tekmecev, ki ga po popularnosti niso nikoli presegli. Privlačno idejo manjšega in lahkega ‘ljudskega’ avtomobila razreda dobrih 4 metrov, s takrat nepojmljivo močnim 1,6-litrskim bencinskim motorjem 110 KM, ki je dosegel 182 km/h ter navduševal s športnimi karakteristikami in hkrati vsakdanjim udobjem, je znal Volkswagen interpretirati skozi vse generacije Golfa, ki so sledile od leta 1976 do danes.

Tudi današnji Golf GTi zna biti s športnega vidika izjemno zmogljiv, z izbiro posebnega ekstremnega načina vožnje dirkaško grob ali po izbiri udobnejšega načina vsakdanje uglajen in potovalno udoben na daljših relacijah. Po videzu, glede na ostale različice svoje generacije, še vedno ohranja športno diskretnost, vendar ne za vsako ceno: tanka okrasna rdeča črta, ki obroblja športno silhueto z napisom GTI po dolžini, od sataste strukture mreže hladilnika, je težko prezreti. GTI ima večja, športna platišča, poseben pečat mu prispevajo širši športni pragovi in na zadku difuzor v črni mat barvi z izpušnimi cevmi na vsaki strani, poleg tega, da je tudi nižji, znižan za 15 mm. Že pri odpiranju voznikovih vrat bo rdeče osvetljena vstopna letev opozorila, da ne gre za običajen Golf.

Mogoče se bodo komu zdeli karo vzorci na sedežih staromodni, toda GTI tako ohranja stik s tradicijo, podobno kot z okroglo glavo ročice menjalnika v obliki žogice za golf. Toda ne v našem primeru, ker je bil namesto ročnega vgrajen 7-stopenjski DSG.

Golf GTI preseneča predvsem z dveh vidikov. Na eni strani z enkratno, sproščeno in enostavno vodljivostjo, ko si voznik to zaželi ali športno zahtevna, v trenutku ko stopi na plin. GTI izjemno hitro prilagaja svoj širok karakterni razpon. Lahko je počasen, mehek ali odločno hiter v skoraj vseh situacijah. Prav slednje upravlja opcijska zapora diferenciala sprednje preme in serijsko progresivno krmiljenje, ki jamči zanesljivo lego in več ugodja med vožnjo po ovinkastih cestah. Vozna dinamika je izrazitejša, stik s podlago boljši, nadzor nad krmiljenjem bolj neposreden.

Voznik se lahko v vožnji po avtocesti ali v mestnem prometu prepusti različnim, učinkovitim, že znanim elektronskim varnostnim sistemom, kot denimo prilagodljivemu radarskemu sistemu, ohranjanju smeri in opozarjanju pred mrtvim kotom, če omenim samo nekatere in prav tako funkcijam multimedijskega sistema. Voznikov položaj na kakovostnih športnih sedežih, ostaja tako kot vedno doslej, za vse velikosti, odličen in pregleden v vse strani avtomobila, vključno zadaj, kar ni ravno pogost primer.

V ospredju je seveda še vedno užitek v vožnji, ob športnem, pokajočem zvoku 2,0-litrskega motorja s 169 kW/230 KM in največjem navoru 350 Nm, kar ustvarja posebne nevsakdanje občutke v vožnji. GTI lahko pospeši od 0 do 100 km/h v 6,4 sekunde in doseže 246 km/h in lahko verjamete, da z veliko lahkoto, samo če so zunanji dejavniki za to primerni. Tudi dobrih 8 l/100 km ni v tem primeru prav veliko, če se ne ga vozi ekstremno. Sicer pa je po notranjem prostoru še vedno Golf, za štiri do pet odraslih in prtljažnikom od 380 do 1270 l, le začetna cena 30.450 je veliko višja kot pri navadnem, enostavno zato ker je GTI.