Po električni nas je tokrat radovednost gnala h klasični dizelski izvedbi Kone z 1,6-litrskim CRDi motorjem 100 kW/136 KM, 7-stopenjskim robotiziranim menjalnikom v povezavi s štirikolesnim pogonom, temu primernim vzmetenjem in relativno dostopno začetno ceno 25.920 EUR z vključenimi dodatki opreme, ki so redkost v tem razredu. Gre za pravi, kompaktni športni terenec, ki ga je potrebno jemati zelo resno, čeprav živahen in vse prej kot robusten videz mogoče tega ne kaže. V mislih imamo predvsem prednji del oblikovno v individualnem slogu, s kaskadno masko motorja – kot so jo poimenovali – nagnjeno navzdol in vertikalno dvojnimi LED žarometi na vsaki strani, kar Koni prispeva dokaj izviren videz. Terenske ambicije skladne z oznako 4WD poudarjajo stranske plastične obrobe spodnjega dela, ki obrobljajo tudi spodnje žaromete nameščene na ‘ranljivih’ skrajnih robovih, ki se podrejajo dizajnu prednjega dela. Zadek je manj oblikovno drzen, zadnje luči so prav tako v LED izvedbi in se elegantno zaključijo na boku vozila. Kljub dolžini samo 4,16 m, vendar s širino 1,80 m, je notranjost nepričakovano prostorna, tudi zadaj.

Potniški prostor je obdan s kakovostnimi materiali. Notranjost lahko poživijo detalji v živo zeleni barvi limete, ki se navezujejo na zunanjo barvo. Voznikov položaj za volanom je suveren, pri tem si lahko pomaga z različnimi nastavitvami. Instrumentna plošča je jasna in čitljiva, če voznik ne sedi prenizko, da mu je spodnji del instrumentov zakrit. V najbogatejši serijski opremi Impression ima voznik na armaturni plošči pred seboj tudi head-up display z najosnovnejšimi podatki, enostavno dosegljivimi gumbi za upravljanje in 8-palčnim zaslonom na dotik multimedijskega sistema. Ta vključuje navigacijo, digitalni radio DUB, klimatsko napravo in preko funkcij Apple CarPlay in Android Auto omogoča povezljivost preko pametnega telefona in brezžično polnjenje.

Mogoče se bo kdo spotaknil ob slabšo grafiko navigacije, toda to je le en detalj. Ne gre prezreti niti prostornine prilagodljivega prtljažnika z dvojnim dnom in za crossover relativno nizkim spodnjim robom za lažji dostop. Novi, štirivaljni 1,6-litrski turbodizel se že po prvih kilometrih čuti, da je prava izbira, tih, brez tresljajev, tekoč in odziven brez oklevanja. S 320 Nm navora upravlja 7-stopenjski robotiziran menjalnik optimalno, brez zadreg. Z mesta do 100 km/h pospeši Kona v 11,2 s in doseže največ 186 km/h. Obnašanje na cesti je zanesljivo in predvidljivo. Pelje se z zadovoljstvom, udobno in sproščeno. Pri vsakdanji uporabi je težko, če ne skoraj nemogoče doseči idealno tovarniško povprečje porabe blizu 5,3 l/100 km ali povprečje na avtocesti 4,9 l/100 km. Kdor med vožnjo ne razmišlja o tem, bo moral prišteti še najmanj 2 litra. V poplavi novih (downsizing) motorjev z zmanjšano prostornino, hibridov in električnih pogoskih sklopov je  dizelski motor še vedno dobrodošel. Kono se pelje z zadovoljstvom, varno, zanesljivo in udobno, saj ima »ima vse kar imajo veliki«. BL/