Hyundai Tucson med srednje velikimi športnimi terenci ponuja celotno ponudbo hibridnih sistemov. Ob blagih hibridih, bencinskih ali dizelskih in polnega hibrida MHEV, predstavlja vrh ponudbe priključni hibrid z oznako PHEV. Temelji na bencinskem 1,6-litrskem bencinskem motorju s turbopolnilnikom 132,4 kW (180 KM) v kombinaciji z električnim agregatom 66,9 kW (91KM) in na osnovi 13,8 kWh baterije, ki omogoča do 62 kilometrov dosega v kombiniranem ciklu samo z elektriko. Poleg rekuperacije med vožnjo se akumulator polne tudi preko vtičnice v zadnjem desnem blatniku avtomobila priključene AC stensko omarico ali na domačo vtičnico. Tucson Plug-in Hybrid je opremljen z vgrajenim polnilcem z močjo 7,2 kW. Polniti ga je mogoče na javni polnilnici z izmeničnim tokom, na domači polnilnici ali kar na gospodinjski vtičnici.

Skupna moč obeh motorjev je 265 konjskih moči in 350 Nm navora, zaradi česar je ta različica že na papirju najmočnejši Tucson v ponudbi, Zmogljiv in odziven, vendar neke izrazite športnosti, glede na število ‘konj’ na zalogi, ne bomo zaznali. Hyundai stavi predvsem na udobje. Priključni ali drugače tudi vtični hibrid Tucsona je na izbiro samo s štirikolesnim pogonom, klasičnega tipa. Pogonska gred prenaša navor na zadnja kolesa, namesto dodatnega elektromotorja, kot pri nekaterih drugih v tem razredu. Samozavest voznika dviga opcijski način za preklop med terenskimi načini vožnje, elektronsko nadzorovano vzmetenje ter uveljavljen Hyundaijev štirikolesni pogon HTRAC, ki mu jamčijo, da ne bo v zadregi pred kakšnim nevsakdanjim izzivom, ko bo zapeljal na brezpotja.

Vtični Tucson se po obliki, zasnovi in udobju v notranjosti ne loči od ostalih. Nad udobjem se ne gre pritoževati, niti zadaj. Potniško okolje v sijajno temni barvi poudarjata aluminijasta profila, ki povezujeta vrata z armaturno ploščo in konzolo ter idealno objemata potnike. Dvignjen in široko nastavljiv položaj za vožnjo je udoben, k čemur prispeva tudi električna nastavitev ledvenega dela. Novi 10,25-palčni zaslonom na dotik se elegantno zliva s kontrolno ploščo, multimedijskim sistemom in klimatsko napravo. Enako velika digitalna instrumentna plošča z dvema okroglima merilnikoma odprtega tipa in omejenim prilagajanjem, ne omogoča širitev na primer klimatske naprave z osrednjega zaslona. Izboljšano je glasovno upravljanje. Glasovno omogoča med ostalim nastavljanje klimatske naprave, multimedijskih vsebin, odpiranje prtljažnih vrat ali gretja volana. Upravljanje z gumbi na dotik, v tem primeru, je dokaj enostavno, kljub temu, da so majhni. Praktična so stikala za izbiro petih načinov vožnje na sredinski konzoli, od varčnega Eco, živahnega Sport ali treh za zasnežene, blatne in peščene podlage.

Praktično je tudi stikalo EV / HEV na sredini za izbiro hibridnega upravljanja s tremi nadaljnjimi načini vožnje: električnim, hibridnim in samodejnim z izbiro elektrike in/ali bencina na daljših razdaljah. Dokaj še vedno velik in uporabno zasnovan prtljažnik ima z osnovnimi 558 litri je za 58 litrov manjši od hibridne različice s 616 litri, kar je davek na baterijo vgrajeno v dno prtljažnega prostora.

Priključni Tucson, kljub masi1900 kilogramov in zahvaljujoč predvsem 265 KM izhodne moči deluje občutno zmogljivo in prepričljivo. Pretežno na  izven mestnih vožnjah precej prometnih cest, z akumulatorjem pri maksimalni učinkovitosti, v hibridnem načinu in menjavanju funkcij Eco in Sport, je računalnik na vozilu izračunal približno 6,25 l/100 km. Odzivnosti 8,1 s in največjo hitrostjo 191 km/h, ob povprečju porabe iz računalnika 6,2 l na 100 km. Pričakovali bi mogoče še kaj več, glede na število konj, kar sem že omenil, vendar je Hyundai dal prednost udobju, kar se v vožnji odraža z večjim nagibanjem kot bi pričakovali in z vse prej kot športno hiter je tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik. Zato pa je na drugi strani učinkovito zvočno zaščiten v notranjosti in udoben, skoraj neopazno požira večje razpoke na cesti in kakšno zahtevnejšo podlago, ko zavije z asfalta. Temu primerno je občutno natančno naravnano krmiljenje, zavore in dokaj predvidljivo obnašanje vozila in lega na cesti. V nepredvidljivih situacijah pa lahko voznik računa na nevidne asistente pomožnih sistemov ter varnostnih funkcij, združenih v krovni sistem SmartSemse. Torej,  varen in udoben, vendar še vedno ne  brez odločnega značaja, kar se za vrh ponudbe po zmogljivostih in opremi v tem primeru tudi spodobi. Vključno s končno ceno malenkost pod 50.000. T+F:BL

 

 

Tehnični podatki: Hyundai Tucson PHEV Impression:

Vrsta motorja: Termični 1.6 T-GDI, bencin, 4-valjni vrstni; gibna prostornina 1,6 litra; Navečja moč kW/KM:132 (180)/5500 vrtljajev, navor Nm/vrtljaji:265/1500-4500; Električni motor kW/KM/vrtljaji: 66,9 (91) – ; Skupna izhodna moč kW/KM: 195 (265); Menjalnik 6-stopenski samodejni, Pogon na vsa kolesa; Pospešek od 0-100 km/h 8,1 s, največja hitrost 191 km/h; Povprečje porabe (l): 6,2(na testu).

Mase/prostornine: dolžina/širina/višina(cm):  450/187/165; Medosna razdalja (cm): 268; Masa praznega vozila (kg): 1893; Prtljažni prostor(litri): 558/1721; Pnevmatike(serijsko): 235/50 R19; Osnovna cena (Impression): 46.100 eur