Kia je nedavno na salonu v Detroitu predstavil 5-sedežno športno limuzino Stinger. Zasnovana v Frankfurtu in razvita v Nurnbergu predstavlja najnovejšo oblikovno idejo Petra Schreyerja, Kiinega glavnega oblikovalca in že nekaj časa predsednika korporacije, ter njegove ekipe iz Kiinega oblikovalskega centra v Frankfurtu.

 

Kia Stinger 04

 

Zunanje mere športne limuzine GranTurismo so prilagojene zadnjemu pogonu; dolg motorni pokrov, kratek prednji previs in podaljšana medosna razdalja, jamčijo prostoren potniški prostor, kar potrjuje tudi dolg zadnji previs z močnimi rameni. Z 2.905 mm je Stingerjeva medosna razdalja daljša kot pri neposredni konkurenci: Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe in celo pri Lexusu GS ter Mercedesu CLS. Stinger je tudi daljši (4.830 mm) in širši (1.870 mm) zato bi se moralo to poznati tudi v potniškem prostoru. Prtljažni prostor je prav tako večji kot pri večini v razredu. Prtljažna vrata se odpirajo električno.

 

Kia Stinger

 

Stinger je zasnovan na šasiji, ki je v 55 odstotkih narejena iz naprednega zelo trdnega jekla (AHSS), kar med drugim pozitivno vpliva na zmanjšanje hrupa in vibracij v kabini. Vzmetenje – spredaj MacPhersonove vzmetne noge, zadaj večvodilna prema – po mnenju kiinih virov zagotavlja vozniku optimalen odziv. Pri Kii prvič predstavljajo elektronsko prilagodljivo delovanje podvozja (Dynamic Stability Damping Control). Stinger omogoča izbiro med petimi načini: Personal, Eco, Sport, Comfort in Smart.Načinu vožnje se lahko prilagaja tudi trdota električnega servo volana.

 

Kia Stinger 05

 

Stinger bon a izbiro z dvema turbo motorjema – oba sta pod podolgovatim motornim pokrovom postavljena vzdolžno. Podatki o motorjih še niso povsem dokončni. Bencinski je 2,0-litrski štirivaljnik Theta II s turbinskim polnilnikom obljublja 188 kW (255 KM) pri 6.200 vrtljajih z navorom 353 Nm, ki je na voljo med 1.400 in 4.000 vrt./min. Še zmogljivejši je 3,3-litrski twin-turbo V6 Lambda II motor z močjo 268 kW (365 KM) pri 6.000 vrt./min in navorom 510 Nm med 1.300 in 4.500 vrt./min. Pričakovani pospešek šestvaljnika od 0 do 100 km/h je 5,1 sekund, največja hitrost pa 269 km/h. Stinger se bo predstavil z 2. generacijo 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki razporeja moč za zadnji pogon z mehanslo zaporo diferenciala. Menjalnik, ki je bil prvič predstavljen v limuzini K900.

 

Kia Stinger 06

 

Stinger je Kiina prva limuzina s zadnjim ali štirikolesnim pogonom. Slednjim bo na voljo tudi novi sistem DTVC (Dynamic Torque Vectoring Control). Stinger z 2,0-litrskim štirivaljnikom je obut v pnevmatike z merami 225/45R-18, 3,3-litrski šestvaljnik pa bo imel spredaj pnevmatike z merami 225/40 R19, zadaj pa 255/35 R19. Med naprednimi tehnologijami bo vozniku v pomoč večfunkcijski asistenčni sistem ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), ki združuje vse napredne funkcije, ki vozniku olajšajo vožnjo in povečujejo užitek v vožnji. Kiin prvi sistem DAA (Driver Attention Alert) pomaga pri premagovanju nezbranosti ali zaspanosti med vožnjo.

 

Kia Stinger 01

 

Sistem za preprečevanje čelnega trka FCA (Forward Collision Assistance) z vgrajenim samodejnim zaviranjem v sili AEB (Autonomous Emergency Braking) z zaznavo pešcev lahko zazna morebitni trk z drugim vozilom ali pešcem in pomaga pri ustavljanju vozila. Napredni radarski tempomat (ASCC) ohranja prednastavljeno razdaljo med Stingerjem in vozilom spredaj in v primeru zgoščenega prometa lahko vozilo popolnoma ustavi. Sistem za ohranjanje vozila znotraj voznega pasu (LKA) aktivno spremlja položaj vozila in z zvočnim opozorilom opozarja voznika ter z obračanjem volana ohranja željeni položaj vozila. Sistem za spremljanje vzvratnega prečnega trčenja in drugo.Bogata je tudi ponudba zabavne tehnologije z vrhunskim audio sistemom Harman Kardon s Quantum Logic Surround Systemom, na voljo je brezžično polnjenje pametnega telefona in druge možnosti povezovanja. Stinger gre v proizvodnjo sredi leta, pri nas ga pričakujemo še pred iztekom tega leta.

 

Kia Stinger 02