Ob stoti obletnici Mazde, pravzaprav podjetja, ki se je kasneje preimenovalo v Mazdo, je izšla posebna serija modelov 100th Anniversary Edition. Zajela je tudi Mazdo3 v jubilejni barvni kombinaciji zunanje bele perla in notranji bordo barvi sedežev v eko usnju in tepihih ter na vzglavnikih z logotipom stote obletnice in kontrastnimi črnimi lahkimi platišči. Navdih za ta izbor barv ni slučajen. Gre za poklon prvemu izdelanemu osebnemu vozilu Mazda 360, predstavljenem šele leta 1960, ker je ustanovitelj podjetja Yujiro Matsuda med drugo svetovno vojno preusmeril proizvodnjo v izdelavo orožja za japonsko vojsko.

Kakorkoli, okusno izbrana barvna kombinacija se odraža tudi v čisti, elegantni notranjosti, s prav tako izbranim  zgornjim delom armaturne plošče iz belega usnja, kakovostnih mehkih materialov na dotik, sredinske konzole v črnem usnju in enako usnjenega volana. Multimedijski sistem osrednjega zaslona se upravlja z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli med sedežema. Grafika prikazov je prijetna, čitljiva. Občutek za volanom je dokaj ekskluziven. Vse ostalo je znano. Oprema temelji na zgornjem serijskem paketu GT Plus, kar pomeni, da voznik praktično ne pogreša ničesar. Prostor je udobno odmerjen spredaj, zaradi kompaktno zaokroženega zadka pa malo manj zadaj. Tudi vidljivost, zaradi široke zadnje stranice ni ravno najboljša in ne nazadnje niti prtljažnik z osnovnimi 358 l/1026 l ni nekaj izjemnega.

Jubilejni Mazdi 3 2.0-X M Hybrid je namenjen zanimiv mazdin Skyactive X motor, ki združuje prednosti bencinske in dizelske tehnologije. Uporablja s svečko upravljan kompresijski vžig in pri delovanju potrebuje izjemno revno mešanico zraka in bencina z razmerjem 40:1, za razliko od običajnega bencinskega motorja, ki deluje v razmerju 14,7:1,  Več zraka in manj goriva zagotavlja varčnejšo porabo in več moči. Večino časa pri običajni uporabi deluje v tem razmerju, ki jamči večjo učinkovitost. Ko pa si voznik zaželi konkretnejši odziv, bo brezhibno preklopil v način vžiga s svečko in ne več s samovžigom zaradi visokega tlaka doseženega s tlačnim polnilnikom in bo živahno pospešil. Toda šele nad 4.000 vrtljaji.Z blago hibridno (mild hybrid) tehnologijo, ki uporablja majhen integrirani zaganjalni generator, da zajame energijo sicer med zaviranjem izgubljeno  in jo shrani za pogon električnih sistemov vozila, teoretično zmanjša obremenitve motorja in tako prihrani gorivo. V praksi pa kljub obetavnim 180 KM voznik tega ne čuti. Del krivde gre tudi na račun dolgih prestavnih razmerij.

Voznik bo, vsekakor, težko ostal ravnodušen nad izjemno elegantno in okusno zasnovano notranjostjo, sedežem, ki ga tesno objema, osrednjim zaslonom obrnjenim k njemu, kljub vsaj v začetku zahtevnejšim nastavitvam funkcij multimedijskega sistema in res prijetni, sproščeni vožnji ob natančnem in tekočem 6-stopenjskem menjalniku. Moti ga, da kdor kdaj pa kdaj sede za njim, ne deli enakega navdušenja nad udobjem in prostorom a zadnji klopi, prav tako se mora pri vzvratni vožnji bolj kot kje drugje zanesti na zvočne senzorje in sliko kamere na zaslonu. Tudi 180 KM obljublja na papirju več, kot jim tehnološko »uspavan« značaj odgovarja. Tak voznik bo porabil v povprečju več goriva, tudi 8,5 l/100 km, od tistega, ki bo imel dokaj lahko nogo in se bo pohvalil celo z 2 l/100 km manj. Ta motor je zelo občutljiv na odziv noge voznika. Tudi po ceniku smo v tem primeru zelo visoko, najmanj 29.090,00 EUR. (T+F:BL)

 

TEHNIČNI PODATKI: Bencinski motor:1.998 ccm; Največja moč: (90) 132 kW (179 KM)/6000 vrtljajev; 4-valjni vrstni; 4 ventili na valj; Največji navor: 224/3000 (Nm/rpm); Menjalnik: 6-stopenjski ročni; Pogon: 2WD prednji; električni motor; Najvišja hitrost: 216 km/h; Pospešek 0-100 km/h: 8,2 s; Povprečje porabe(WLTP) 5,8 l/100 km

Dolžina/širina/višina cm: 446/180/144; Medosna razdalja 273 cm; Masa kg: 1320; Prtljažni prostor (l): 358/1026; Pnevmatike(serijsko):  215/45 R18