VOZILI SMO: Gre kot rečeno za najmočnejšo in najbolje opremljeno bencinsko različico Mazde CX-3 s 150 KM in štirikolesnim pogonom, toda v našem primeru s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Ob nakupu bi veljalo razmisliti tudi o samodejnem 6-stopenjskem, kar pa osnovno ceno 23.190 evrov dvigne na 24.990. Ali je za udobnejšo vožnjo vredno doplačati 1.800 evrov, je vprašanje, na katero bo odgovoril vsak sam. Dizajn tega relativno majhnega križanca, lani diskretno osveženega, je v estetskem pogledu še vedno izjemen, neprimerljiv z najbližjimi tekmeci, skladen, dinamičen, zelo oseben, če hočete ter predvsem dominanten, tudi nad notranjim prostorom, ki ga ni ravno v izobilju, kar smo že ugotavljali. Zlasti zadaj. Vendar to še ne pomeni, da se potniki počutijo utesnjeno, še najmanj voznik in njegov sopotnik(ca) na desni strani, ne glede na širino vozila 1,77 m.

Zadaj je prostor odmerjen za dva, ki ne bosta ravno iztegnila nog in tudi streha je zelo blizu nad glavo, kljub višini 1,56 m. V sorazmerju z dolžino vozila 4,28 m in potniškim prostorom je prtljažnik z osnovnimi, ne ravno razkošnimi 350 litri razmeroma dostopen. S podiranjem zadnje klopi ga je moč povečati na 1260 l, kar je za par, ki se odpravlja na dopust povsem dovolj, mlajša družina z otroci pa se mora izbirati med najnujnejšim ali potovalnim kovčkom na strehi.

Notranjost je zasnovana okusno, v športnem slogu, brez odvečnih gumbov in stikal. Pred voznikom je največji instrument merilnik vrtljajev, v motorističnem slogu in na sredini več funkcijski 7-palčni zaslon na dotik, ki se ga upravlja z večjim vrtljivim in osnovnimi gumbi med sedeži. Navigacija ni več za doplačilo. Športen navdih začuti tudi voznik, ne samo ob pogledu na instrumente pred seboj, relativno majhen volan in oprijemljive sedeže, temveč tudi, ko roka seže po kratki prestavni ročici s kratkimi napeto natančnimi prenosi, v značilnem mazdinem slogu.

Mazda CX-3 je s 150 KM občutno živahnejša, gibčna in spretna, ne samo v ovinkih temveč tudi v mestnem prometu, kar daje vozniku posebno zadovoljstvo. Manj sicer glede elastičnosti kot odzivnosti od 0 do 100 km/h, kjer je z 8,8 s za sekundo hitrejša in predvsem pri končni hitrosti 200 km/h, kar je kar 13 km več. Malo slabše je povprečje porabe, ki se v mestni in medmestni vožnji, sploh ob živahnejši, povzpne na 8,5 l/100 km, na avtocesti pa liter ali še malenkost manj. Z bogato serijsko opremo paketa Revolution, s 7-palčnim TFT zaslonom, head-up displayem, kakovostnim radijskim aparatom, v usnje oblečenim večfunkcijskim volanom in dvolitrskim bencinskim motorjem, bo Mazdo CX-3 vsakdo brez večjih zadržkov vzel v ožji izbor, če se bo pri nakupu odločal med različnimi tekmeci tega kompaktnega razreda..