Rastočemu povpraševanju po vsestransko uporabnih pick-upih, z bogato opremljeno štirivratno kabino, kesonom zadaj in obveznim štirikolesnim pogonom, se je kljub raznoliki ponudbi SUV-jev s trikrako zvezdo na nosu pridružil tudi Mercedes-Benz s svojim prvim pick-upom premijskega razreda. Mercedes-Benz s pick-upom razreda X si želi odrezati svoj kos naraščajoče pogače, ki je v letu 2016 s 121% preseglo prodajo v predhodnem letu in naj bi po pričakovanjih poraslo še za 24% in hkrati naj bi odgovoril vsem s svobodnejšim življenjskim slogom, statusnega pomena v mestu in raznolikih aktivnostih v neposrednem stiku z naravo.

Za vstop v popolnoma nov svet je Mercedes-Benz izkoristil partnerske sinergije z zvezo Renault Nissan, predvsem z Nissanom in svoj prvi pick-up zgradil na osnovi preverjene Navare, z enako platformo, vzmetenjem in blaženjem z vijačnimi vzmetmi spredaj in zadaj, z večvodilno togo konstrukcijo in vijačnimi vzmetmi na zadnji premi, da jamči učinkovitost in zanesljivost tudi na terenskih podlagah. Občutek v vožnji ni več tovornjaško tog, kot pri večini konkurenčnih pick-upov, vožnja je kljub boljši trakciji mehkejša. Za agilnost ob visoki prečni dinamiki jamči širok kolotek in zmanjšano nagibanje vozila tudi ob visokih prečnih pospeških. Večje udobje zagotavlja tudi izboljšana zvočna zaščita vozila, čeprav vsesplošno udobje še ne dosega ravni prestižnejših hišnih SUV-jev. Razred X je še vedno poltovornjak, zlasti gledano z zadnje strani.

Po videzu je sprednji del z izrazitejšo, elegantno masko motorja zelo blizu, po spremenjeni notranjosti pa še posebno z dizajnom armaturne plošče povsem na ravni ostalih modelov Mercedes-Benz, s 7-palčnim zaslonom na dotik v obliki tablice in s številnimi multimedijskimi sistemi, za čim boljšo obveščenost, učinkovito navigacijo in odlično razvedrilo. Notranjost je lahko v črnem umetnem usnju, kot v našem primeru, z ergonomsko odličnim, udobnim, visokim in preglednim, električno nastavljivim voznikovim in sopotnikovim sedežem in za spoznanje višji zadnji klopi, zaradi boljše vidljivosti. Kdor je sedel spredaj in se je presedel na zadnjo klop, kljub več kot solidnemu udobju ni bil enako zadovoljen kot spredaj, čeprav bi brez posebnih žrtev zmogel tudi daljšo pot. Gre večinoma zgolj za občutek.

Preizkusili smo različico X 250d 4Matic s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom in po izhodni moči močnejšo od obeh različic z 2,3-litrskim turbodizlom. Z močjo 140 kW oziroma 190 KM in navorom 450 Nm pri 3750 vrtljajih pove na papirju več kot v praksi, kjer mora kljubovati 2,2 tonam mase vozila in dolžini 5,3 m. To se odraža bolj v skromnejšem pospešku 10,9 s z mesta do 100 km/h, kot pri največji hitrosti 184 km/h. Za vse nergače ima Mercedes-Benz na voljo tudi različico 350d z zmogljivejšim motorjem. Mercedesov pick up se zna vseeno prikupiti, kljub občutku, da potrebuje na trenutke več odločnosti, ko voznik pohodi plin do kraja. Kljub dolžini udoben, pregleden, pri čemer mu pomagata prednja, zadnja kamera in pogled s ptičje perspektive, prav tako viden na osrednjem ekranu. Pick up za aktivne in vsestranske, ki jim za svoj življenjski slog ni težko odšteti začetnih 40 tisoč in mogoče še kaj več.