Mercedes-Benz bo v drugi polovici leta povečal proizvodnjo svojega novega kompaktnega modela CLA na tri izmene, je sporočil vodja proizvodnje podjetja, Joerg Burzer. Povpraševanje po električni limuzini CLA je po njegovih besedah “zelo spodbudno”.
Gre za prvi model, zgrajen na novi platformi MMA (Mercedes Modular Architecture), ki je zasnovana primarno za električna vozila, a bo služila tudi kot osnova za modele z motorji na notranje zgorevanje. Električni CLA je ključnega pomena za Mercedes, ki trenutno zaostaja za glavnim tekmecem BMW na področju prodaje baterijskih električnih vozil.
Proizvodnja in dobava
Naročila za električni CLA so se v Evropi začela aprila, avtomobil pa proizvajajo v Mercedesovi tovarni v Rastattu, Nemčija. Električni pogoni zanj nastajajo v Untertürkheimu pri Stuttgartu. Kljub splošnim izzivom v dobavnih verigah je Burzer zatrdil, da lansiranje modela CLA ni bilo moteno. Dobava redkih zemeljskih elementov je trenutno stabilna, izkušnje iz krize s polprevodniki pa so pripomogle k večji odpornosti logistike.
Po besedah Burzerja želi Mercedes dolgoročno dosegati proizvodne zmogljivosti v obsegu “več sto tisoč” enot na leto, vključno z električnimi pogoni za dodatne modele na platformi MMA. Kljub temu se številni kupci v Nemčiji že soočajo z dolgimi dobavnimi roki – nekatera vozila, naročena aprila, naj bi bila dostavljena šele v začetku leta 2026.
Razvoj modelne ponudbe in nova vlaganja
Proti koncu leta bo stekla tudi proizvodnja različice CLA z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki bo uporabljala motorje, proizvedene na Kitajskem pri podjetju Aurobay, delu skupnega podjetja Horse Powertrain med Renaultom in Geelyjem.
V tovarni v Rastattu bo Mercedes letos začel proizvajati še karavansko različico CLA Shooting Brake, v prihodnje pa tudi SUV na platformi MMA, za katerega se pričakuje, da bo naslednja generacija modela GLA. Tovarna ima trenutno letno kapaciteto 200.000 vozil, ki pa jo je po potrebi mogoče še povečati.
Podaljšana varnost zaposlitev in prilagodljivost delavcev
Tovarna v Untertürkheimu bo deležna novih vlaganj v proizvodnjo električnih pogonov – v naslednjih letih bo Mercedes vanjo vložil visoko trimestno milijonsko vsoto v evrih. Tu bodo izdelovali tudi pogone za prihodnje prestižne modele, vključno s popolnoma električno različico razreda S.
Nova dogovorjena pogodba o zaposlitvi zagotavlja varnost delovnih mest do leta 2035, v zameno pa so se sindikati strinjali z večjo fleksibilnostjo – vključno z možnostjo začasnega prerazporejanja zaposlenih med proizvodnjo motorjev in baterij v prehodnih obdobjih.
Kljub prehodu na elektrifikacijo pa motorji z notranjim zgorevanjem še vedno predstavljajo večino delovnih mest v tovarni Untertürkheim.
Mednarodna proizvodnja in ohranjanje stabilnosti v Nemčiji
Model CLA bo kmalu začel nastajati tudi na Kitajskem, kjer bodo pogonske enote lokalno proizvajali v Pekingu po vzoru Untertürkheima. Medtem želi Mercedes kljub delnemu zmanjšanju proizvodnje v Bremnu, prenosu določenih modelov v Madžarsko in selitvi dela proizvodnje modela GLC v ZDA, ohraniti stabilno zaposlenost in zmogljivosti v Nemčiji.
Burzer je zaključil z napovedjo obsežne modelne ofenzive, ki bo do leta 2027 obsegala več kot 20 novih ali temeljito prenovljenih vozil. Ob tem pa je poudaril nujnost zniževanja stroškov, da bi Nemčija ostala konkurenčna – saj so proizvodni stroški na Kitajskem bistveno nižji.(ANEurope)