GLC je že štiri leta najbolj prodajani model športnega terenskega vozila znamke Mercedes-Benz. Stavi predvsem na svoje prednosti srednje velikega modela, v prvi vrsti prostornost, praktičnost in udobje ter vozne lastnosti tako pri cestni kot terenski vožnji. Od letos, kljub še vedno mehkim linijam, se predstavlja z izrazitejšim, lahko bi rekli tudi agresivnejšim videzom predvsem na račun novih LED žarometov in zadnjih  LED luči, novo obliko izpušnih cevi in poudarjenimi odbijači. Omenimo še vidne stranske pragove iz aluminija, 19-palčna platišča AMG, okrasne elemente v kromu na sprednjih odbijačih ter AMG zadnji odbijač z difuzorjem v črni barvi in okvirje izpušnih cevi.

Osvežena notranjost, z novimi materiali in okrasnimi elementi iz aluminija in kroma na armaturni plošči in sredinski konzoli. Oblazinjenje je v imitaciji usnja, s pravim perforiranim napa usnjem na večfunkcijskem športnem volanu. Pred voznikom je kombiniran instrument  z dvema okroglima digitalnima prikazovalnikoma instrumentne plošče. Novost je tudi 12,3-palčni digitaliziran zaslon na dotik z navigacijo, preko katerega se glasovno in z gestami upravlja napredni multimedijski sistem MBUX. Upravljanje je podobno kot pri pametnem telefonu, z eno samo kretnjo na novem Touchpadu, z gumbi za upravljanje na dotik na novem večfunkcijskem volanu ali na zaslonu na dotik.

 

Informacijsko-razvedrilni sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience) omogoča tudi glasovno upravljanje. Razume  na besedo in  povsem naravno odgovori na vsa vprašanja. Zadostujeta dve besedi: »Hej, Mercedes« in vozilo posluša samo tistega, ki ga ogovori. S sprednjo kamero 360 stopinj olajša parkiranje. V aplikaciji Mercedes me dobi voznik pomembne podatke o vozilu, kot so število prevoženih kilometrov, tlak v pnevmatikah in napolnjenost rezervoarja za gorivo. Telediagnoza, upravljanje vzdrževanja, ravnanje ob nezgodah in okvarah ter sistem za klic v sili Mercedes-Benz omogočajo varno povezanost. Potovalne cilje se lahko brez težav posreduje sistemu vozila preko pametnega telefona.  Mercedes-Benz Live Traffic Information omogoča sprejem prometnih informacij skoraj v realnem času. Funkcija napoved trajanja vožnje opozarja voznika na zastoje in predlaga optimalen čas odhoda ali alternativne rešitve.

Sedeži so udobni, po želji, dodatno, tudi z masažo in prezračevanjem. Relativno visok položaj omogoča dober pregled na vse strani razen nazaj, kjer visoko zadnje steklo zakriva del celotnega vidnega polja za vozilom. Gumbi in stikala za upravljanje so priročno razporejeni, razen električne parkirne zavore, ki je po običaju te znamke skrita pod levo stranjo volana. Potovalno udobje na ravni te znamke je namenjeno praktično štirim odraslim, peti oziroma tretji na sredini zadaj mora računati na dokaj visok sredinski greben med nogami. Prtljažnik ostaja enak, z osnovnimi 560 litri prostornine, do največ 1600 litrov. Škoda, da ni zadnja klop tudi vzdolžno pomična v korist večjega potniškega prostora ali prtljažnika, za kak kovček več.

Novi 2,0-litrski turbodizel, ki je ob zadnji prenovi zamenjal dotedanji 2,1-litrski, ima v različici 300d zmogljivih 258 KM in se ob pomoči učinkovitega 9-stopenjskega samodejnega menjalnika odziva odločno in prepričljivo progresivno do 4500 vrtljajev. V deveti prestavi  s sproščeno vožnjo na avtocesti do 130 km/h deluje motor le pri 1750 vrtljajih in ob takšni bolj umirjeni vožnji se zniža tudi povprečje porabe. Računalnik kaže do 6,5 l/100 km. Varnost zagotavljajo tudi napredni sistemi ADAS s prilagodljivim regulatorjem hitrosti, ki je preko interneta povezan z GPS-om in glede na situacijo na cesti upočasni hitrost, samodejno zavira ali vozilo parkira pred praznim parkirnim prostorom.

Ko voznik vključi gumb Sport se seveda vse odvija hitreje, vzmetenje je trše, menjalnik prestavlja športno hitro in GLC se lahko pohvali s športno odzivnim pospeškom 6,5 s od nič do 100 km/h in najvišjo hitrostjo 231 km/h. Ni jih ravno veliko, ki bi si ob vrednosti vozila najmanj 54 tisoč  evrov( cena testnega91,849.36 EUR) upali tvegati in sprejeti tudi kakšen zahtevnejši terenski izziv, čeprav vedo, da je štirikolesni pogon zanesljiv in predvsem učinkovit in si z doplačilom tehničnega paketa Off Road in zračnega vzmetenja lahko privoščijo marsikaj, če seveda obvladajo, od globokega blata, snega ali različnih strmin. Nekateri si drznejo, vsaj nekajkrat, ostali pa dajejo  prednost asfaltu./BL/