Mercedes-Benz W196 R, znan kot “Stromlinienwagen”, je dirkalnik, ki ga je leta 1955 na Veliki nagradi Buenos Airesa vozil Juan Manuel Fangio. Ta avtomobil velja za enega najprestižnejših v zgodovini motošporta, saj ga poleg zavidljive dirkaške zgodovine odlikuje tudi izjemna redkost. Zdaj ga dražbena hiša RM Sotheby’s ponuja na prodaj, pričakovanja pa so visoka – ocenjena vrednost presega 52 milijonov evrov, kar ga uvršča med najdražje avtomobile vseh časov.
Dirkalnik z izjemno zgodovino. W196 R je prvič debitiral januarja 1955 na dirki v Buenos Airesu, kjer ga je vozil legendarni Juan Manuel Fangio. Isti model je pozneje v sezoni na Veliki nagradi Italije v Monzi postavil najhitrejši krog. Ta različica z aerodinamično karoserijo, poimenovana “Stromlinienwagen”, je bila posebej zasnovana za hitre steze, kakršna je bila tedaj prenovljena Monza z dolgimi ravninami.
Mercedes-Benz je za dirko v Monzi testiral različne konfiguracije in se na koncu odločil za dolgo medosno razdaljo s karoserijo “Streamliner”. Dirkalnik je blestel na tej dirki – Fangio je osvojil zmago, njegov moštveni kolega Stirling Moss pa je zaradi tehničnih težav odstopil. To je bila zadnja zmaga modela W196 R v Formuli 1, preden je Mercedes-Benz za dolgo obdobje zapustil vrhunski motošport.
Edinstvena priložnost za zbiratelje. Ta W196 R je eden od le štirih obstoječih primerkov v originalni konfiguraciji, kakršno je imel ob koncu sezone 1955. Kar ga dela še bolj edinstvenega, je dejstvo, da je edini “Stromlinienwagen”, ki je bil kdaj prodan zasebni stranki. Mercedes-Benz ga je v poznih petdesetih letih prejšnjega stoletja prodal fundaciji Indianapolis Motor Speedway, kjer je bil avtomobil ohranjen v vrhunskem stanju.
Cena presega vse meje. Ocenjena vrednost avtomobila, ki jo dražbena hiša postavlja na več kot 52 milijonov evrov, ga uvršča med najdražje avtomobile vseh časov. Kljub temu cena ne presega rekorda, ki ga je postavil Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé, prodan leta 2022 za osupljivih 140 milijonov evrov.