Britanska znamka MG, danes v lasti kitajskega avtomobilskega giganta SAIC, je z modelom MG 3 prvič vstopila v zelo konkurenčen evropski segment majhnih mestnih avtomobilov. Novi MG 3 ni le zanimiva alternativa uveljavljenim evropskim konkurentom, temveč tudi konkretna grožnja, saj ponuja osvežujočo kombinacijo atraktivnega dizajna, prostorne notranjosti, napredne hibridne tehnologije in predvsem – zelo ugodne cene. Gre za sodobno petvratno kombilimuzino dolžine 4,11 metra, ki jo poganja napreden polni hibridni sistem z osupljivo močjo 194 konjskih moči. Tovrstna pogonska zasnova je v tem razredu vozil dokaj redkost, zato MG 3 hybrid + vzbuja precejšnje zanimanje.

Pri zasnovi hibridnega sistema so inženirji posebno pozornost namenili čim širši uporabi električnega pogona v mestnem okolju. Elektromotor z močjo 136 KM, napajan z baterijo zmogljivosti 1,8 kWh, samostojno poganja vozilo do hitrosti okoli 50 km/h, medtem ko ostaja dominanten še vse do hitrosti 80 km/h. Bencinski štirivaljnik z 1,5 litra prostornine in 102 KM se vklaplja predvsem pri močnejših pospeševanjih ali višjih hitrostih, hkrati pa deluje kot generator za polnjenje baterije. Kombinacija obeh motorjev omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v zgolj osmih sekundah, kar pomeni, da gre za enega najbolj poskočnih avtomobilov med hibridnimi malčki. Poraba goriva ostaja zmerna – na testni vožnji po podeželskih in mestnih cestah je potovalni računalnik prikazal povprečje okoli 5 litrov na 100 kilometrov, kar je za avtomobil z več kot 190 konjskimi močmi zelo dober rezultat.

MG 3 je trenutno na voljo predvsem kot hibrid. Osnovna hibridna različica z opremo Standard že za manj kot 18.990 evrov ponuja bogat nabor serijske opreme, ki vključuje vse zakonsko obvezne varnostne sisteme, samodejno klimatsko napravo, velik informacijsko-zabavni zaslon z navigacijo ter podporo za Android Auto in Apple CarPlay, vzvratno kamero in še veliko več. Višji paket Comfort doda nekaj praktičnih dodatkov, kot so ogrevani in električno zložljivi stranski ogledali, aluminijasta platišča ter zadnje zračne reže, medtem ko za tisoč evrov dražja različica Luxury s ceno, ki smo jo imeli na testu, vključuje tudi LED žaromete, sistem kamer s 360-stopinjskim pogledom in nadzor mrtvega kota. Značilnost vseh različic je tovarniška garancija v trajanju sedmih let ali do prevoženih 150.000 kilometrov.

Notranjost MG 3 deluje na videz preprosto, a ne ceneno. Prostor za potnike je po velikosti nadpovprečen za ta segment, vozilo brez težav sprejme tudi štiri odrasle potnike. Prtljažnik s prostornino 293 litrov je med večjimi v razredu, kar je vsekakor prednost. Videz armaturne plošče je čist in moderen, osrednji 10,25-palčni zaslon pa je nameščen visoko na sredini armaturne plošče, kar omogoča lažje spremljanje med vožnjo. Vseeno pa uporabniška izkušnja na zaslonu ni idealna – na primer, za spremembo nastavitev klimatske naprave je treba izbrati poseben meni in s tem prekiniti uporabo navigacije. Tudi preglednost napisanega na zaslonu bi lahko bila boljša. Zamerimo tudi pomanjkanje globinske nastavitve volanskega obroča, kar oteži iskanje optimalnega položaja za vožnjo, še posebej za višje voznike. Kljub nekaterim ergonomskim pomanjkljivostim pa MG 3 ostaja zelo uporaben avtomobil v vsakdanji rabi.

 

 

Med vožnjo MG 3 navduši predvsem z uglajeno in tiho dinamiko. Zaradi močnega elektromotorja in gladkega prehoda med električnim in bencinskim pogonom avto daje občutek vožnje z električnim avtomobilom, kar je v mestnem prometu izjemno prijetno. Pri pospeševanju vozilo deluje odločno, a ne sunkovito, saj je pogonski sistem zasnovan bolj na udobje kot športnost. Podvozje je solidno, čeprav na slabših cestah ne zgladi vseh neravnin idealno, medtem ko se na zavojih zazna nekaj nagibanja karoserije. Volan deluje uravnoteženo, z dovolj neposrednim prenosom, zavorni pedal pa je dobro doziran. MG 3 omogoča tudi nastavitev jakosti regenerativnega zaviranja v treh stopnjah, kar je funkcionalnost, ki jo ponujajo le redki konkurenti.

 

Za konec velja omeniti še eno manjšo podrobnost – navigacijski sistem sicer vključuje opozorila na stacionarne radarje, vendar zvočni signal, ki pri tem opozarjai, zna biti precej nadležen in bi ga bilo smiselno omiliti ali izklopiti.

Skupno gledano je MG 3 zelo zanimiv avtomobil, ki po izjemno konkurenčni ceni prinaša napredno tehnologijo, praktičnost in vozno učinkovitost. Čeprav ne gre za tehnično ali ergonomično popoln avtomobil, nudi veliko več, kot bi pričakovali v tem cenovnem razredu. S svojo zmogljivo hibridno zasnovo, bogato opremo in dolgoročno garancijo utegne predstavljati pravo vstopnico v svet elektrificirane mobilnosti za širok krog kupcev. (T+F: BL)

———————————————————————————————————-

TEHNIČNE KARAKTERISTIKE – MG3 Hybrid+ LUXURY / Motor 1.5L Hybrid / Pogon FWD (Spredaj) / Vrsta goriva Bencin + Eletrika / Baterija Litij-ionska / Depulacijska norma EURO6 e / MOTOR: Prostornina (cm3) 1498 / Moč bencinskega motorja kW (KM) 75 (102) / Število obratov bencinskega motorja pri največji moči (vrt/min) 6000 / Največji navor bencinskega motorja (Nm) 128 / Število obratov bencinskega motorja pri največjem navor (vrt/min) 4500 / Moč elektro motorja kW (KM) 100 (136) / Število obratov elektro motorja pri največji moči (obr/min) 4500 / Največji navor elektro motorja (Nm) 250 / Število obratov elektro motorja pri največjem navor (obr/min) 0-3400
Moč kombiniranega motorja kW (KM) 143 (195) / Največji navor kombiniranega motorja (Nm) 425 / Sistem Stop & Start Serijsko / Katalizator Serijsko / MENJALNIK / Tip menjalnika Samodejni / Število stopenj 3 3 3 / BATERIJA Tehnologija Litij-ionska / Neto kapciteta (kWh) 1,83 / Skupna napetost 350 V
ZMOGLJIVOST: Največja hitrost (km/h) 170 / 0 – 100 km/h (s) 8,0 / PORABA-WLTP / Mešana vožnja (l) 4,4-4,5
IZPUSTI-WLTP: Izpust CO2 (g/km) 100-101 / CO (g/km) 0,21778-0,2978 0,21778-0,2978 / Posoda za gorivo (l) 45 / Prtljažnik (l) 293/983 / Pnevmatike(serijsko) 195/65 R 16