MG, trenutno največji kitajski avtomobilski proizvajalec po prodaji v Evropi, bi lahko že to poletje razkril lokacijo svoje prve evropske tovarne, sta za Automotive News Europe potrdila dva vira seznanjena z zadevo.
Z vzpostavitvijo proizvodnje znotraj Evrope želi MG, ki je v lasti koncerna SAIC, zaobiti carine EU na kitajska baterijsko-električna vozila (BEV). MG-jeva električna vozila so trenutno obdavčena z dodatno 35,3-odstotno carino – najvišjo med vsemi – poleg običajne 10-odstotne uvozne dajatve.
Te carine so začele veljati novembra lani in bodo trajale pet let, čeprav sta EU in Kitajska pred kratkim ponovno odprli pogajanja o uvedbi pravil o minimalnih cenah, ki bi lahko nadomestila carine.
Nova tovarna – izključno nova gradnja
MG išče popolnoma novo lokacijo (t.i. greenfield projekt), namesto da bi prevzel že obstoječo proizvodno enoto, čeprav so mu nekatere države to že ponudile. Po podatkih enega od virov naj bi nova tovarna imela začetno proizvodno kapaciteto okoli 100.000 vozil letno, proizvodnja pa bi se lahko začela v 12 do 16 mesecih po končni potrditvi projekta. Ta pa za zdaj še ni bila dana.
Razmišljajo tudi o drugi tovarni
MG naj ne bi razmišljal o širitvi prve tovarne, temveč o gradnji druge proizvodne enote s prav tako 100.000 vozil letno.
V letu 2024 je MG v Evropi prodal 243.395 vozil, kar predstavlja 5,1-odstotno rast. Vendar pa se je prodaja električnih vozil zmanjšala za tretjino, na 72.066 enot, delež BEV modelov v celotni prodaji pa je padel s 47 odstotkov (2023) na le 30 odstotkov.
Po podatkih analitske hiše Dataforce je MG v prvih dveh mesecih leta 2025 prodal 39.202 vozili (+21 % glede na isto obdobje lani), a zaradi učinkov carin je prodaja električnih vozil padla za več kot 50 odstotkov – na le 5.509 vozil, kar predstavlja le še 14 % celotne prodaje.
Konkurenčni kitajski proizvajalci pohitreno širijo proizvodnjo v Evropi
Kitajski proizvajalec BYD bo svojo prvo evropsko tovarno odprl oktobra letos v madžarskem mestu Szeged. Druga tovarna bo sledila marca 2026 v turškem Izmirju.
Tudi Chery, tretji največji kitajski avtomobilski proizvajalec v Evropi (vključno z znamkami Omoda in Jaecoo), vzpostavlja proizvodne zmogljivosti na stari celini. Novembra je začel sestavljati vozila iz sestavnih kompletov (CKD) v Španiji v sodelovanju z lokalnim partnerjem Ebro-EV Motors.
Aprila sta Chery in Ebro-EV Motors podpisala dogovor o skupnem podjetju za razvoj elektrificiranih vozil, ki jih bodo proizvajali v industrijskem območju Zona Franca v Barceloni. Prvi model je križanec Ebro S700, sledil pa mu je večji S800. Obe vozili imata 1,5-litrski bencinski motor in priključnohibridni pogon ter sta trenutno na voljo le na španskem trgu.
Možna lokacija tudi izven EU?
Čeprav MG uradno še ni razkril, katere države so v igri za gradnjo tovarne, bi lahko bila med možnostmi tudi Turčija, saj ima sklenjen prostotrgovinski sporazum z EU.
MG je o možnosti proizvodnje v Evropi prvič spregovoril že poleti 2023. Junija 2024 pa je SAIC Motor v uradni izjavi potrdil načrte za proizvodnjo vozil za znamko MG – vključno z električnimi modeli in lahkimi gospodarskimi vozili – na evropskih tleh.
Medtem je agencija Reuters poročala, da je kitajska vlada domačim proizvajalcem svetovala, naj se izogibajo naložbam v evropskih državah, ki so glasovale za uvedbo dodatnih carin na kitajska električna vozila ali so se glasovanja vzdržale. Proti uvedbi carin so glasovale le Nemčija, Madžarska, Slovaška, Slovenija ter Malta – slednja sicer nima avtomobilske industrije.
SAIC formalno ni v lasti države, a je pod nadzorom močne šanghajske pokrajine, ki naj ne bi nasprotovala smernicam kitajske centralne oblasti.(ANEurope)