Nissan Qashqai 1.5 e-Power je polna hibridna različica s skoraj najvišjim serijskim paketom Tekna, z bogato ponudbo pomožnih sistemov, kot so prilagodljivi tempomat in ohranjanje voznega pasu, matrični žarometi LED ter celo sredinska zračna blazina, ki ob bočnem trku zagotavlja ločeno držanje glav sprednjih potnikov. V zunanjosti je hibrid prepoznaven po posebni maski in prenovljenem hišnem logotipu.
Zakaj je ta tehnologija tako edinstvena, kot zagotavljajo pri Nissanu? Tehnologija e-POWER Nissana Qashqai omogoča praktično vožnjo na elektriko vendar brez polnjenja. V posodo za gorivo pa še vedno točimo bencin. Tehnologija e-POWER združuje bencinski motor, ki polni baterijo, in električni motor, ki poganja kolesa. Vozilo deluje podobno kot električni avtomobil, saj se zmanjšajo izpusti in stroški uporabe. Ker pa ne zahteva polnjenja, zato vozniku ni potrebno spreminjati voznih navad in načrtovati čas in postanke na polnilnih postajah. Ti so na bencinskih črpalkah lahko relativno redki, če voznik upošteva še možnost, dodatnega polnjenja baterije z učinkovitim regenerativnim zaviranjem in na splošno varčno vožnjo, ki mu omogoča avtonomijo celo preko 1000 kilometrov brez postanka.
Hibridna tehnologija 1.5 e-Power stavi na vgrajeni motor z notranjim zgorevanjem, ki se uporablja izključno za pridobivanje električne energije in nenehno polni akumulatorski elektromotor, ki je sposoben hitrejše odzivnosti. Kolesa poganja izključno elektromotor. To sistemu omogoča tišjo in varčnejšo vožnjo v primerjavi z običajnimi motorji z notranjim zgorevanjem. Električni agregat s 190 KM vedno in v celoti poganja prednji kolesi, medtem ko je motor z notranjim zgorevanjem odgovoren le za delovanje generatorja, ki polni baterije.
Nekateri proizvajalci, kot je Honda, ponujajo nekaj podobnega, vendar je pri njih bencinski motor s sklopko pod določenimi pogoji neposredno povezan s kolesi. Pod motornim pokrovom Qashqaija 1.5 e-Power je prefinjen trivaljni turbo motor z variabilnim kompresijskim razmerjem. Vsaka ojnica je povezana s ploščo, ki se lahko vrti na ukaz nekaj stopinj, kar spremeni kompresijsko razmerje (s 14:1 na 8:1) in prostornino (s 1497 na 1477 cc). Tri-valjni motor je tako lahko bolj učinkovit ali zagotavlja večjo moč glede na zahtevo elektronike. Enak sistem ima tudi X-Trail, s katerim si Qashqai deli mehaniko.
V notranjosti je že na prvi pogled jasno, da ne gre za običajen Nissan Qashqai. Prestavna ročica različice 1.5 e-Power je specifična, osrednji zaslon pa meri 12,3 palcev. Zaslon ponazarja napredni multimedijski sistem, ki ga je razvil Nissan, in podpira protokole Android Auto in Apple CarPlay. Prekati ostajajo nespremenjeni: ni jih veliko in nekateri so majhni, zlasti tisti v vratih. 12,3-palčna digitalna armaturna plošča je standardna in omogoča izbiro med dvema vrstama grafike. Pogonska baterija je litij-ionska in ima efektivno kapaciteto 1,85 kWh ter je nameščena pod sedeži, kar je zahtevalo uporabo drugačne platforme kot pri drugih Qashqaijih. Za to dražjo izbiro so se odločili zato, da ne bi bilo treba “akumulatorja” pospraviti v prtljažnik ali pod sedežno garnituro (kjer je 55-litrski rezervoar za bencin), edina majhna nevšečnost pa je, da zdaj dno štrli za centimeter pod naslanjači, ki zmanjšujejo prostor za čevlje tistih na zadnjih sedežih. Tudi prtljažnik je nespremenjen, vsaj pri različicah (na primer vodeni), ki imajo globokotonec lažno dno. Pravzaprav je 12-voltna servisna baterija zdaj nameščena pod prtljažnim dnom – kar vzame 7 litrov, namesto pod pokrovom motorja.
Nissan Qashqai 1.5 e-Power bo v vožnji težko koga spravil v zadrego: upravljanje je enostavno in predvidljivo. Novi izbirnik za vožnjo naprej ali vzvratno doseže voznikova roka dokaj intuitivno. Voznikov položaj v vožnji je nespremenjen, omogoča veliko prilagoditev sedeža in volana, ki pa ostaja nekoliko preveč nagnjen naprej. Glede na vrsto hibridne tehnologije je značilna visoka stopnja tišine pri vožnji z napolnjeno baterijo: zdi se, kot da vozite na električni pogon. Ko količina naboja v bateriji pade ali je potrebna dodatna moč, se vključi bencinski 1,5-litrski motor. Hladen je nekoliko glasen in grob, a ko se po nekaj sto metrih ogreje, postane tišji, uglajen in ne povzroča sunkov pri pospeševanju. Zaradi popolne odsotnosti menjalnika, pri polnem pospeševanju ni opaziti neprijetnega učinka “skuterja”, ki je značilen za druge japonske hibride. Pri konstantni hitrosti 130 km/h je okolje pridušeno, z malo šumenja, in trivaljni motor deluje neopazno.
Ena od zanimivih funkcij je e-Pedal, ki je prisotna tudi pri električnih modelih Nissana. Ta funkcija močno poveča rekuperacijo energije pri zmanjševanju hitrosti. Vendar pa, za razliko od sedanje prakse pri električnih Nissanih, vozilo ne miruje, zato je pod hitrostjo 10 km/h še vedno potrebno uporabiti zavorni pedal. Pri Nissanu so pojasnili, da so se za to odločili zaradi težav, s katerimi so se vozniki modela Leaf srečevali pri uporabi te funkcije, ki se je samodejno aktivirala, ko so spustili pedal za plin. Pogosto so ugotavljali, da se je avto ustavil prej, kot bi želeli. Morda bi bilo bolje po mnenju nekaterih ob novi obdržati tudi “staro” funkcijo e-Pedal (ki je priročna v prometu) in vozniku omogočili večjo izbiro, s čimer bi se kar strinjal.(T+F:BL)
TEHNIČNI PODATKI: Bencinski motor: Prostornina cm3 1477-1497, 3-valjni vrstni; Največja moč kW (KM)/ 116 (158); Elektromotor: največja moč 140 kW, – največji navor 190 Nm. Največji navor (skupni) 330 Nm; prenos moči-spredaj; menjalnik-večmodalni; Vrsta baterije litij-ionska, Kapaciteta baterije 1,85 kWh. Emisije CO2 gramov/km 119; Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h; pospešek 0–100 km/h 7,9 s; kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 5,3 l/100 km, izpust CO2 120 g/km. Povprečje porabe (uradno): 5,2 l; Velikost: dolžina 4.425 mm; širina 1.835 mm; višina 1.625 mm; medosna razdalja 2.665 mm; Prostornina prtljažnika 479/1568 litrov. MPC:42.800 eur
TEKNA:48 cm (19”) alu platišča, Inteligentne LED sprednje luči s prilagodljivim snopom svetlobe, Projicirni (Head-up) zaslon 27cm (10,8″), Električno nastavljiv voznikov sedež v 8 smeri, ProPILOT Assist (pri CVT menjalniku), ProPILOT Auto Park Assist.