Slogan “Nur Fliegen ist schöner …” – samo leteti je lepše. To je slogan sanjskega športnega kupeja Opel GT, ki je prvič zapeljal s proizvodnih linij pred 50 leti. Še danes velja za sanjski avto, ki je zapustil neizbrisen spomin. Slovesnosti ob petdesetletnici bo Opel začel maja letos z relijem in salonom klasičnih avtomobilov “Bodensee-Klassik”. Ljubitelji se bodo lahko z legendarnim kupejem Opel GT srečali na številnih dogodkih skozi vse leto.

Radikalni koncept dvosedežnega športnega kupeja je Opel predstavil na Mednarodnem avtomobilskem salonu IAA 1965 v Frankfurtu, kjer je bil sprejet Z aerodinamično karoserijo, nizkim nosom s pomičnimi žarometi, zaobljenimi blatniki in ostrim zadnjim delom je predstavljal nekaj povsem novega v paleti evropskega proizvajalca avtomobilov. Zaobljena oblika zunanjosti je kmalu dobila vzdevek ‘steklenička kokakole’. Oblikoval ga je Erhard Schnell z ekipo v povsem novem ‘Oblikovalskem studiu’ v Rüsselsheimu.

Kot eden začetnih primerov francosko-nemškega sodelovanja je prvi Opel GT s proizvodne linije zapeljal leta 1968. Ker sta se izkazala pri prejšnjih projektih, so izdelavo v stiskalnici, varjenje, lakiranje in vgradnjo notranjih delov GT-ja zaupali francoskima podjetjema za izdelavo karoserij Chausson in Brissoneau & Lotz. Nato so avto poslali v Nemčijo, kjer so poskrbeli za končno sestavo podvozja in pogonskega sklopa. Kupci so lahko izbirali med dvema bencinskima štirivaljnima motorjema:  prvi s prostornino 1,1 litra in 60 KM iz Kadetta, drugi, 1,9-litrski z 90 KM pa iz Rekorda. Največja hitrost 185 km/h slednjega in pospešek 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h sta bila točno to, kar so si želeli kupci. Za prenos pogona na zadnji kolesi je skrbel štiristopenjski ročni menjalnik Izdelovali so ga do konca leta 1973.

‘Zaradi zmogljivosti, edinstvene oblike in dostopne cene je priljubljenost GT-ja presegla vsa pričakovanja. V samo petih letih so izdelali 103.463 vozil. Oplov radikalni športni avto ni bil priljubljen samo v Evropi, navduševal je tudi v Severni Ameriki in še danes ima veliko občudovalcev na obeh straneh Atlantika. GT dokazuje, da so Oplovi oblikovalci in inženirji že pred pol stoletja ustvarjali v duhu gesla ‘nemška natančnost s kiparsko umetnostjo’. Morda ima prav igralec in voznik GT-ja Ken Duken, ki je izjavil: “Oglas ne drži – letenje ni lepše!”

 

Write A Comment