Porsche je napovedal, da bodo stroški, povezani s širitvijo ponudbe modelov z motorji z notranjim izgorevanjem in priključnimi hibridi, negativno vplivali na njegovo dobičkonosnost v letu 2025.
Podjetje pričakuje, da bo zaradi prenove modelne palete letos utrpelo približno 800 milijonov evrov stroškov, kar bo znižalo njegovo dobičkovno maržo na 10 do 12 odstotkov, so sporočili 6. februarja.
Porsche je tako najnovejši proizvajalec, ki se prilagaja nižjemu povpraševanju po električnih vozilih v Evropi in okrepljeni konkurenci kitajskih znamk na tamkajšnjem trgu. Novembra je podjetje napovedalo razvoj novih različic z motorji z notranjim izgorevanjem, saj se je prodaja povsem električnih modelov upočasnila.
Prehod na električno mobilnost se je za Porsche izkazal za izziv, kar se odraža tudi v 28-odstotnem upadu prodaje na kitajskem trgu v letu 2024.
Vodstvo pod pritiskom zaradi šibkih rezultatov
Porsche se sooča tudi s pritiskom na vodstveni ravni. Začetek februarja je podjetje razkrilo možnost zamenjave finančnega direktorja Lutza Meschkeja in vodje prodaje Detleva von Platena, ki sta bila deležna kritik zaradi slabših poslovnih rezultatov in padca vrednosti delnic.
Podjetje je prav tako posodobilo napovedi za leto 2024, pri čemer zdaj pričakuje dobičkovno maržo na spodnji meji predhodnega razpona – okoli 14 odstotkov, kar je manj od začetnih ocen (15 do 17 odstotkov). Dolgoročni cilj podjetja ostaja 20-odstotna dobičkovna marža.
Nova generacija modelov z motorji z notranjim izgorevanjem
Med največjimi načrtovanimi investicijami Porscheja v prihodnjih letih so prenovljene različice modelov Cayenne, Macan in Panamera, ki bodo poleg električnih različic ponovno na voljo tudi z motorji z notranjim izgorevanjem.
Prav tako se pričakuje, da bo prihajajoči električni SUV, znan pod razvojno oznako K1, dobil tudi različico z motorjem z notranjim izgorevanjem, čeprav je bil prvotno zamišljen izključno kot električno vozilo.
Ukrepi za zmanjšanje stroškov
Oktobra lani je Porsche napovedal varčevalne ukrepe zaradi slabših gospodarskih obetov, močne konkurence na Kitajskem in počasnejšega prehoda na električna vozila. Po poročanju nemških medijev bi podjetje lahko število zaposlenih zmanjšalo do 8.000 s prostovoljnimi odpovedmi.
Delnice Porscheja so v letu 2024 padle za 27 odstotkov, podjetje pa se od svoje prve javne ponudbe delnic leta 2022 sooča z občutnim padcem tržne vrednosti. Od najvišje vrednosti 109,5 milijarde evrov maja 2023 se je tržna kapitalizacija podjetja prepolovila.(ANEurope)