Z novo družino A5 Audi odpira naslednje poglavje v svoji uspešni zgodovini srednjega segmenta. Trideset let po prvem Audiju A4 najnovejša generacija, zdaj imenovana Audi A5, želi navdušiti z izpopolnjeno oblikovalsko govorico in vrhunskimi proporci. Obe karoserijski različici, limuzina in Avant, popolno utelešata športno bistvo Audijeve oblikovalske filozofije. Nova notranja oblikovalska govorica ustvarja občutek prostora in digitalno postavi prikazovalnike na oder.
Novi koncept upravljanja povečuje interakcijo z vozilom. Ponudbo zaokrožujejo učinkoviti delno elektrificirani motorji z notranjim zgorevanjem in razburljivi modeli S. Od leta 2024 je AUDI AG prestrukturiral poimenovanje svojih vozil z razširitvijo modelne palete. Številke za električne modele in motorje z notranjim zgorevanjem bodo ločene – sode številke bodo označevale električna vozila, lihe številke pa vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Z uvedbo najnovejše generacije se bo dolgoletni bestseller Audi A4 preimenoval v Audi A5. Izdelovali ga bodo v Neckarsulmu.
Na izbiro je v štirih novih različicah: A5 limuzina, S5 limuzina, A5 Avant in S5 Avant. Te različice so prvi modeli, ki bodo lansirani na platformi Premium Platform Combustion (PPC).
Glede na dolžino vozila sta limuzina in Avant identična do milimetra natančno. Z dolžino 4.829 milimetrov se jasno umeščata v zgornji srednji segment. Povečanje dolžine v primerjavi s predhodnim modelom znaša 67 milimetrov. Dolga medosna razdalja 2.900 milimetrov s kratkimi previsi odraža vrhunske proporce in prispeva k udobju pri dolgotrajni vožnji ter prostornosti notranjosti.
Audi hkrati povečuje vrednost novega A5. Veliko priljubljenih funkcij pri kupcih je zdaj del serijske opreme – kot so navigacija, električno odpiranje in zapiranje prtljažnih vrat ali prostor za telefon z induktivnim polnjenjem. Izbirne dodatne opreme omogočajo prilagoditev vozila individualnim željam. Te vključujejo na primer 10,9-palčni zaslon za sopotnika, Bang & Olufsen Premium zvočni sistem s 3D zvokom in zvočniki v vzglavniku, panoramsko stekleno streho s segmentirano prilagodljivo prosojnostjo, ki skoraj v celoti prekriva potniško kabino, ali električno nastavljiv volanski steber s spominsko funkcijo. Kupci lahko kupijo tudi posebne pakete opreme, ki se med seboj nadgrajujejo.
Paketi motorjev, menjalnikov, stopnja elektrifikacije in tip pogona so prilagojeni pričakovanjem kupcev. Vstopni motor je 2.0 TFSI z močjo 110 kW (150 KM). Po želji je isti motor na voljo z močjo 150 kW (204 KM). Ta motor TFSI je opremljen s turbopolnilnikom s spremenljivo geometrijo turbine (VTG) in deluje z modificiranim zgorevalnim procesom, ki je še posebej učinkovit pri delnem obremenitvi.
Tehnologija VTG omogoča enakomerno in agilno povečanje navora tudi pri nizkih vrtljajih motorja. Turbinski štirivaljnik je na voljo z menjalnikom z dvojno sklopko. Različica s 110 kW je na voljo kot model s pogonom na sprednja kolesa, različica s 150 kW pa s pogonom na sprednja kolesa ali quattro ultra.
2.0 TDI z močjo 150 kW (204 KM) postavlja nove standarde v A5 zahvaljujoč tehnologiji MHEV plus. Ta dvolitrski motor iz generacije EA288 evo prevzema optimizirano zgorevanje od svojega predhodnika zahvaljujoč senzorju pritiska v valjih, TwinDosing za nadzor izpustov in dvema uravnoteženima gredema za nemoteno delovanje motorja. Razvija 400 Nm navora med 1.750 in 3.250 vrtljaji na minuto. 2.0 TDI je na voljo z menjalnikom z dvojno sklopko in pogonom na sprednja kolesa ali s quattro ultra.
Za povečanje učinkovitosti in udobja je motor delno elektrificiran z novim 48-voltnim sistemom MHEV plus. Elektrificirani pogonski sklopi zmanjšujejo emisije CO2 zaradi visoke zmogljivosti rekuperacije. Poleg tega udobje TDI še povečuje 48-voltni zaganjalnik za nemoten zagon motorja. Čas reakcije pri speljevanju se zmanjša in avto je opazno bolj agilen.
S5 je športni avtomobil, ki temelji na 3,0-litrskem motorju V6 TFSI z močjo 270 kW (367 KM). Ima turbopolnilnik s spremenljivo geometrijo turbine (VTG) in tehnologijo MHEV plus prvič. Prenovljen menjalnik S tronic z dvojno sklopko v Audiju S5, zasnovan za večji navor, prav tako zmanjšuje težo na sprednji osi in izboljšuje agilnost. Delna elektrifikacija z novim 48-voltnim sistemom MHEV plus vodi k zmanjšanju emisij CO2 preko elektrificiranih pogonskih komponent in visoke zmogljivosti rekuperacije. V primerjavi s S4 Sedan TDI (prejšnji model) S5 Sedan zmanjša emisije CO2 do 14 g/km. Hitro in dinamično povečanje navora poudarja športnost S5. Standardna uporaba športnega diferenciala quattro z razporejanjem navora v kombinaciji z nastavljivo sklopko za pogon na vsa kolesa je prilagojena za vrhunsko bočno dinamiko.
Z nadaljnjim razvojem vzmetenja novi Audi A5 prinaša značilne vozne lastnosti znamke Audi popolno na cesto. Rezultat obsežnega dela na vzmetenju in krmiljenju je Audi A5, ki ponuja natančno, enostavno in večinoma nevtralno upravljanje, ki ga je mogoče s opcijskim vzmetenjem z adaptivnimi blažilniki še bistveno razlikovati med udobjem in športnostjo. Krmiljenje, ki je vedno Audi progresivno krmiljenje v novem modelu, je postalo občutno bolj natančno.
Audi tako odpira novo poglavje v svoji uspešni zgodovini srednjega segmenta z novo družino A5. Audi A5 in Audi S5 sta v Nemčiji in številnih drugih evropskih državah napovedana novembra. Družino Audi A5 je mogoče naročiti v Nemčiji s tem mesecem, z julijem 2024. Audi A5 limuzina TFSI 110 kW je v Nemčiji na voljo po začetni ceni 45.200 evrov in vključuje navigacijo, električno napajana zadnja vrata ter pladenj za telefon z induktivnim polnjenjem kot standard. Naše cene še niso znane.