Posodobljeni Renault Clio se ponaša z osveženim sprednjim delom, ki vključuje bolj ostre linije, tanjše žaromete in navpične dnevne luči v obliki puščice. Ta zasnova ustvarja vtis gibanja tudi, ko vozilo miruje. Prenovljeni sprednji del daje vozilu bolj izrazit značaj in povzema oblikovalske smernice najnovejših modelov Renault, kot sta limuzina Mégane in križanec Austral.
V notranjosti je glavna novost digitalna armaturna plošča, ki je na voljo v dveh velikostih: 7″ ali 10″. Slednja je serijska pri novi ekskluzivni različici Esprit Alpine, ki se ponaša z bolj agresivnim videzom in specifičnimi notranjimi oblogami ter športnimi sedeži, ki ponujajo boljšo oporo, kar se pozna tudi v vožnji.
Testna različica popolnega hibrida je edina s samodejnim menjalnikom, ki vključuje izpopolnjen hibridni sistem. Ta združuje prisilno polnjen 1,6-litrski bencinski motor s 94 KM in elektromotor z 49 KM, ki lahko delujeta skupaj (skupaj razvijeta 145 KM) ali ločeno. Posebnost robotiziranega menjalnika je v tem, da ima 4 prestave za hibridni način in dodatni 2 za električni pogon. Ta menjalnik uporablja sprednje sklopke brez sinhronizatorjev, pri čemer za usklajevanje vrtljajev skrbi druga električna enota, ki deluje tudi kot zaganjalnik. Hibridni sistem napaja 1,2 kWh litij-ionska baterija, nameščena pod prtljažnim prostorom.
Edina trenutno objavljena cena je za Renault Clio 1.6 E-Tech 145 Esprit Alpine, ki predstavlja najbogatejšo opremo tega popolnega hibrida in je bil tudi predmet našega testa. Cena znaša 26.550 evrov, vključuje pa številne dodatke, kot so prilagodljivi tempomat, navigacijski sistem in nadzor mrtvih kotov. Cene za preostali del ponudbe bodo objavljene julija 2023, prve dobave pa so predvidene za september.
Notranjost vozila je prijetna in skrbno izdelana. Esprit Alpine prinaša specifične temne oblazinjenje, ki so prijetna na dotik in izdelana iz recikliranih materialov. Novi digitalni instrumenti v testiranem Renaultu Cliu vključujejo 10-palčni zaslon z modernim videzom, ki prikazuje dve okrogli številčnici ob straneh in dodatne informacije v sredini. Zaslon omogoča prilagoditev prikaza, kot je povečanje zemljevida navigacijskega sistema ali spreminjanje grafike glede na izbrani način vožnje (My Sense za normalne razmere, Eco za zmanjšanje porabe in Sport za boljšo odzivnost vozila). Na sredinski konzoli je še vedno prisoten navpični zaslon (7″ ali 9,3″, odvisno od ravni opreme) za upravljanje funkcij vozila. Sistem temelji na Androidu, z velikimi ikonami in enostavno uporabo, podobno kot pri pametnem telefonu.
Pod zaslonom se nahajajo priročni gumbi za glavne funkcije (kot so smerokazi) in udobni gumbi z vgrajenimi zasloni za upravljanje klimatske naprave. V rahlo privzdignjenem sredinskem grebenu je tudi predal za brezžično polnjenje telefona. Voznikov sedež je udoben, nastavljiv po višini in dobro obdaja telo, z izrazitimi oporami tudi v predelu ramen. Prostornina prtljažnika je solidna, vendar je zaradi prisotnosti baterije nekoliko omejena. Pri uporabi zadnje klopi prtljažnik ponuja 301 litrov prostornine, v primerjavi z 391 litri pri različicah samo z bencinskim motorjem.
Hibridni sistem deluje tekoče, z gladkimi prehodi med prestavami in lahkotnim upravljanjem volana, kar prispeva k dobremu udobju v tej različici Clia 1.6 E-Tech 145 Esprit Alpine. Čeprav vzmetenje ni ravno mehko nastavljeno, učinkovito blaži neravnine, zvočna izolacija pa je na visokem nivoju; tudi pri avtocestnih hitrostih šum vetra ni pretirano moteč. Edini nekoliko vsiljiv zvok je rohnenje 1,6-litrskega motorja ob močnem pospeševanju. S polno baterijo je pospeševanje zadovoljivo, čeprav smo glede na 145 KM pričakovali nekoliko bolj živahen odziv. Robotizirani menjalnik ni najhitrejši pri prestavljanju navzdol, kar lahko povzroči nekaj neodločnosti, medtem ko krmiljenju manjka nekaj odzivnosti.
Clio se ponaša z dobro okretnostjo in natančno sledi zastavljeni poti, kar zagotavlja dober oprijem. Zavorni pedal je dobro moduliran, prehodi med mehanskim in električnim zaviranjem pa so gladki, zahvaljujoč regenerativnemu delovanju, ki omogoča polnjenje baterije. To funkcijo lahko okrepite z nastavitvijo prestavne ročice na B (zavora), kar je uporabno tudi pri vožnji navzdol za ohranjanje hitrosti brez nenehnega pritiska na zavorni pedal. Ročnega načina za izbiro prestav ni na voljo. Poraba, ki jo je med testom izmeril potovalni računalnik na prometnih podeželskih cestah, je bila nizka, približno 20 km/l.
Do 80% mestne vožnje na električni pogon ob skupnem dosegu 900 km. Akumulatorska baterija se polni, ko upočasnjujete in zavirate. Priklapljanje v električno vtičnico ni mogoče, niti potrebno. Ustvarjanje razlike z nizkimi emisijami CO₂ in zmanjšano porabo goriva prispeva rezultat celo 4,1 litra/100 km. (T+F:BL)
Tehnični podatki: E-Tech full hybrid 145 – gorivo: eurosuper elektrika – največja moč kW CEE (KM) pri obratih (0/min) (vrt./min): 145/5,600 E-motor: 36 (49) HSG: 15 (20)- največji navori (Nm) CEE (m.kg) pri obratih (o/min): 148/3.200-3.600 E-motor: 250 HSG: 50 – neto kapaciteta baterija (kWh) 1.2 – največja skupna moč 145 KM (105 kW) menjalnik – avtomatski menjalnik z več načini delovanja – poraba od 4,2L/100km v skladu s protokolom WLTP – vozilo pripravljeno za vožnjo (MVODM) (kg) 1,238
Mere: dolžina/širina/višina/medosna razdalja(mm): 4.053/1.988(do ogledal)/1.440/2.583. Prostornina prtljažnika (v litrih) E-Tech full hybrid bencin dizel največja s kompletom za polnjenje pnevmatik 301; največja zložena sedežna klop s kompletom za polnjenje pnevmatik 979;