Renault z modelom Rafale stopa korak naprej v segmentu športnih SUV-jev in ponuja vozilo, ki združuje napredno hibridno tehnologijo, vrhunsko povezljivost in drzno oblikovno filozofijo. Rezultat je sodoben, eleganten in presenetljivo agilen avtomobil, ki izstopa tako na cesti kot v tehničnih podrobnostih.

Rafale E-Tech full hybrid temelji na tehnologiji, razviti v sodelovanju z Renaultovo ekipo Formule 1. Inovativni pogonski sklop sestavljajo dva elektromotorja in bencinski motor, upravljani z inteligentnim sistemom za preklapljanje med načini pogona. Vozniku tako ni treba skrbeti za polnjenje baterije – energija se obnavlja z regenerativnim zaviranjem. V urbanem okolju to pomeni do 80 % vožnje zgolj na elektriko, medtem ko kombinirana poraba znaša do 40 % manj kot pri običajnih vozilih z notranjim zgorevanjem. Poleg učinkovite rabe energije hibridni sistem ponuja tudi odzivnost in tiho delovanje, brez žrtvovanja zmogljivosti: pospeški so suvereni, preklopi med pogoni pa skoraj neopazni.

Tudi z vidika udobja in uporabnosti Rafale ne razočara. Vozilo z dolžino 471 cm in poudarjeno kupejevsko silhueto v notranjosti ponuja veliko prostora, tudi na zadnjih sedežih. Potnike presenetijo izvirne rešitve, kot so držala za tablice v naslonih in prostorni predali z mehko oblogo. Notranjost različice Atelier Alpine je dodatno obogatena z modrimi preprogami in usklajenimi vstavki v vratih, ki poudarjajo športno-eleganten značaj vozila.

Osrednji informacijski sistem openR link temelji na operacijskem sistemu Android Automotive in vključuje Google storitve, kot so Maps, Assistant in Play. To pomeni, da voznik z glasovnimi ukazi preprosto načrtuje poti, izbira glasbo ali preverja novice – podobno kot na pametnem telefonu. Sistem omogoča tudi zrcaljenje telefona prek Android Auto ali Apple CarPlay, kar ni samoumevno pri vseh avtomobilih z vgrajenim Google sistemom.

Posebna inovacija Rafala je panoramska streha Solarbay, velika en kvadratni meter, ki se s pomočjo devetih elektrokromatskih segmentov zatemni ali osvetli na zahtevo. Uporabnik lahko izbere prosojnost po delih – samo nad sprednjimi ali zadnjimi sedeži – ali povsem zatemni streho z glasovnim ukazom prek Google Assistanta. Ob zaklepu vozila se streha samodejno zatemni, ob odklepu pa vrne v predhodno nastavitev, kar pripomore k ohranjanju ugodne temperature v kabini.

Na cesti Renault Rafale preseneti z okretnostjo in stabilnostjo. Sistem krmiljenja zadnjih koles močno pripomore k agilnosti, še posebej v ovinkih in mestnih manevrih. V športnem načinu je občutek vodljivosti še bolj izostren – avtomobil deluje krajši in lažji, kot je v resnici. Vzmetenje z elektronsko prilagoditvijo blaženja se sproti prilagaja podlagi na osnovi slike iz sprednje kamere, kar vozilu omogoča optimalno kombinacijo udobja in nadzora. Kljub 21-palčnim platiščem Rafale nudi zadovoljivo absorpcijo neravnin, čeprav izrazitejše cestne poškodbe vseeno prodrejo do potnikov.

Nekatere rešitve vseeno puščajo prostor za izboljšave. Vidljivost nazaj je zelo omejena, medtem ko levi A-stebriček lahko zakriva pogled v levo v križiščih ali ovinkih. Ročica menjalnika za volanom je praktična, a se zlahka zamenja z ročico za brisalce. Tudi sedeži, čeprav športno oblikovani in serijsko delno oblazinjeni v Alcantari, bi lahko nudili več možnosti nastavitev – sedalni del je prekratek, bočna opora pa dokaj skromna.

Kljub tem manjšim pomanjkljivostim Renault Rafale dokazuje, da zna francoska znamka vpeljati visoko tehnologijo in uporabno inovacijo v vsakdanje vozilo. S svojo napredno hibridno zasnovo, prefinjenim oblikovanjem in digitalno uporabniško izkušnjo ponuja alternativo klasičnim SUV-jem višjega razreda, hkrati pa ostaja zvest Renaultovi filozofiji dostopne mobilnosti prihodnosti. (T+F:BL)

TEHNIČNI PODATKI: E-Tech full hybrid 200 KM / 147 kW, pogon 4×4 tehnologija 1 pogonska baterija + 2 elektromotorja + 1 motor z notranjim zgorevanjem + samodejni menjalnik z različnimi načini upravljanja, navor motorja z notr. zgor. (Nm) 205 + 205 Nm, zmogljivost baterije 2 kWh, manjša poraba goriva do 40 %, poraba goriva od 4,7 l/100 km, izpusti CO2 od 105 g/km, pospešek z mesta 0 do 100 km/h v 8,9 sekunde, pospešek med vožnjo 80 do 120 km/h v 5,6 sekunde, polnjenje priklop na polnilni priključek ni potreben, polnjenje poteka med upočasnjevanjem in zaviranjem. Prtljažnik s 627 litrov uporabne prostornine, Dolžina/širina/višina mm: 4.710/2.085/1.061. CENA: 49.290,00eur.