Rimac Nevera je dosegla nov mejnik in si zagotovila mesto v Guinnessovi knjigi rekordov za najvišjo hitrost, kadar koli doseženo v vzvratni vožnji. S štirimi elektromotorji in močjo 2000 konjskih moči je na papirju zmogljivost vozila enaka v obe smeri, omejuje jo le aerodinamika.

Že maja letos je Nevera v enem dnevu postavila približno 20 svetovnih rekordov, le nekaj tednov kasneje pa postala najhitrejši električni avtomobil na Nürburgring Nordschleife. Zdaj je dodala še en dosežek – rekord največje hitrosti v vzvratni vožnji, ko je dosegla neverjetnih 275,74 kilometra na uro. Ideja za ta podvig se je porodila zaradi zmožnosti štirih elektromotorjev, ki lahko proizvajajo enak potisk tako naprej kot nazaj. Zakaj torej ne bi bila Nevera sposobna pri vzvratni vožnji ponoviti pospeškov, kot sta 0–100 km/h v 1,81 sekunde ali 0–200 km/h v manj kot 11 sekundah?


“Med razvojem smo ugotavljali, da bi Nevera morda lahko bila najhitrejši avto na svetu pri vzvratni vožnji, a smo se temu zgolj smejali,” je pojasnil Matija Renić, glavni inženir programa Nevera. Težave bi lahko predstavljali aerodinamika, hlajenje in stabilnost – vsi ti dejavniki so namreč zasnovani za vožnjo naprej, ne pa za vzvratne hitrosti nad 200 km/h. Kljub temu jih je ideja premamila: “Naše simulacije so pokazale, da bi lahko dosegli krepko čez 240 km/h, vendar nismo vedeli, kako stabilen bo avto. Vstopali smo na neznano območje,” je dodal Renić.

Ekipa Rimac je testiranje izvedla na testni stezi v Papenburgu v Nemčiji. Rekord je postavil Goran Drndak, izkušen voznik in tester podjetja Rimac, z vozilom v posebni izvedbi Time Attack Edition, ki je na voljo le 12 kupcem po vsem svetu. Drndak je opisal izzive vožnje: “Trajalo je nekaj časa, da sem se privadil. Obrnjen nazaj opazuješ, kako se pokrajina odmika od tebe, medtem ko občutiš potisk naprej, kar je običajno značilno za nenadno zaviranje. Krmiliti moraš zelo nežno, da ohraniš ravnotežje, spremljati pot v vzvratnem ogledalu in paziti na hitrost.”