Podjetje Rimac Technology, priznani dobavitelj prvega nivoja (Tier 1) v avtomobilski industriji, je razvilo in integriralo napredni baterijski sistem, električne osi (e-axles) ter elektronske krmilne enote za novi hibridni hiperšportni avtomobil Bugatti Tourbillon.

V sodelovanju z inženirskimi ekipami Bugatti Rimac je Rimac Technology zasnoval 800-voltni hibridni pogonski sklop, ki združuje atmosferski 8,3-litrski motor V16 z visoko zmogljivimi elektromotorji. Sistem združuje moč velikega bencinskega motorja z neposrednim odzivom električnega pogona.

Električni del pogona sestavljajo trije elektromotorji – dva na sprednji osi in eden na zadnji – s skupno močjo 800 konjskih moči. Elektromotorji dosegajo do 24.000 vrtljajev na minuto, vgrajeni pa so v e-os, ki dosega eno najvišjih gostot moči v industriji. Sestavni del sistema je tudi silicijevo-karbidni pretvornik z lastniško programsko opremo, ki skrbi za zmogljivost, učinkovitost in varnost.

Kljub dodatku treh elektromotorjev, baterijskega sklopa in V16 motorja je Tourbillon krajši in lažji od svojega predhodnika, modela Chiron, ki je imel izključno motor z notranjim zgorevanjem.

Osnovo hibridnega sistema predstavlja baterijski sklop Rimac Technology kapacitete 25 kWh, zasnovan v obliki črke T. Ta baterija ne služi le kot vir energije, temveč tudi kot strukturni del vozila. Vključuje napredno olje-hlajeno tehnologijo in več kot 1.500 posameznih celic, potopljenih v olje, nadzorovanih z Rimacovim sistemom za upravljanje baterij pete generacije (BMS). Sistem je skladen s standardom ASPICE Level 2 in dosega najvišje varnostne zahteve (ASIL D).

Zadnji pogonski sklop, ki vključuje motor V16, osemstopenjski dvosklopčni menjalnik, diferencial z nadzorom navora in 250-kilovatni elektromotor, tehta le 430 kilogramov – enako kot motor Chirona. Sprednja električna os z dvema elektromotorjema in ločenima pretvornikoma dodaja minimalno maso, a omogoča takojšen navor in natančen nadzor pogonske sile.

Elektromotorji opravljajo več funkcij – poleg pogona delujejo tudi kot zaganjalniki, generatorji in podporni elementi zmogljivosti. Zaradi tega sistem ne potrebuje klasičnega 12-voltnega zaganjalnega sistema ali jermensko gnanih dodatkov, kar izboljšuje razmerje med močjo in maso vozila. Hibridni sklop omogoča več kot 60 kilometrov vožnje zgolj na elektriko, obenem pa podpira gladek prehod navora iz električnega v mehanski pogon motorja V16.

Prispevek Rimac Technology presega pogonski sklop – podjetje je zasnovalo tudi hrbtenico električne arhitekture Tourbillona, sestavljeno iz treh zmogljivih domen elektronskih krmilnih enot, ki jih je razvilo v skladu z najvišjimi standardi kakovosti in funkcionalne varnosti. Njihova vloga pri razvoju celovitega sistema hlajenja, ki zagotavlja optimalno delovanje baterije in elektromotorjev tudi pri najvišjih obremenitvah, je bila prav tako ključna.