Leta 2020 je za SEAT v znamenju praznovanja 70. obletnice španske avtomobilske znamke. SEAT je v vseh teh letih predstavil številna posebna in edinstvena vozila, kot je Toledo, prvi električni SEAT. Opremljen je bil s 16 svinčenimi baterijami, zaradi česar se je teža vozila s 1.015 kg povečala na 1.545 kg, doseg vozila pri mestni vožnji pa je znašal 55 km. To je zadoščalo, da je električni SEAT Toledo športnike spremljal tudi med mara¬tonom na zadnji dan olimpijskih iger.

SEAT Toledo ni bil le uradni avtomobil olimpijskih iger v Barceloni, temveč je bil tudi “avtomobil prvakov”. Vsak od 22 španskih športnikov, ki so osvojili medalje, je prejel ekskluzivno vozilo SEAT Toledo Podium, ki je bilo razvito prav v ta namen. Toledo se je odlikoval po sivem laku v dveh odtenkih in po najbolj luksuzni notranjosti za tisti čas. Opremljen je bil celo s faksom in telefonom med sedeži, notranjost pa je zaznamo¬vala kremna barva z usnjenim oblazinjenjem in lesenimi elementi na armaturni plošči ter vratih.

Med prvimi posebnimi modeli, ki so pustili pomemben pečat je bil SEAT 1400 Visitas, razvit na osnovi prvega modela SEAT. Zaradi svoje zasnove – brez vrat in brez strehe – je bil 1400 Visitas idealen za prevažanje slavnih obiskovalcev po SEAT-ovi tovarni

Na novo SEAT-ovo legendarno vozilo je bilo treba počakati do leta 1964, ko je bil predstavljen SEAT 600, ki so ga uporabljali za prevažanje pomembnih osebnosti po tovarni. Nihče ne bi rekel, da je to majhno mestno vozilo služilo kot osnova za model SEAT Savio.. Steklena streha je omogočala odlično vidljivost, a je na SEAT-ovo pobudo postala še bolj ekskluzivna: streho je bilo mogoče odstraniti, tako da je vozilo postalo kombi v kabrioletski izvedbi.

Enaka zahteva po agilnosti je botrovala posebni prošnji, ki jo je SEAT prejel pred obiskom Janeza Pavla II. Papež je Španijo obiskal leta 1982 in za to priložnost potreboval okretnejše vozilo od običajnega papa¬mobila. Uradno vozilo je bilo namreč preveliko za vhode na glavni prizorišči – stadiona nogometnih klubov Real Madrid CF in FC Barcelona.

 

 

 

 

Na pobudo španskega državnega voditelja je SEAT leta 1986 preoblikoval model Ibiza. Vozilo, ki se je imenovalo SEAT Ibiza Rey (v slovenščini “rey” pomeni kralj), je bilo darilo za aktualnega španskega kralja, Filipa VI., ki je takrat dopolnil 18 let.

 

Shakira, velikodušna umetnica je pripomogla k nastanku še enega ekskluzivnega modela znamke SEAT – SEAT Leon CUPRA “Pies Descalzos” (v slovenščini “pies descalzos” pomeni bos). Imenuje se po fundaciji za razseljene otroke v Latinski Ameriki, ki jo je ustanovila kolumbijska pevka Shakira. Model na pokrovu motornega prostora nosi pevkin podpis in je znan tudi kot SEAT Leon Shakira, saj je bil oblikovan po pevkinem okusu.

Avtomobili, ki so postavili mejnike v zgodovini znamke je bil SEAT “Un millón”, SEAT 124, ki je nastal šestnajst let po začetku proizvodnje avtomobilov ki ga je vozil tedanji minister za industrijo.

SEAT od leta 1975 svoja vozila razvija v Tehničnem centru. Leta 1982 je bila predstavljena SEAT Ronda, ki temelji na modelu SEAT Ritmo in je bila razvita v sodelovanju z avtomobilskim podjetjem Rayton Fissore.

 

Če bi iskali avtomobil, ki je postavil mejnik na področju športnosti, potem se moramo poleg veličastnih 124 z dirke v Monte Carlu ozreti v leto 2014. Legendarni primerek je SEAT Leon CUPRA SC 280 “Récord Nürburgring” z zasluženim in nedvoumnim imenom. Prvič je serijsko vozilo s sprednjim pogonom cilj na slavnem Nürburgringu doseglo prej kot v 8 minutah (čas kroga je znašal 7:58,44). Za volanom še zamaski¬rane CUPRE, ki je bila med zadnjim pripravljalnim treningom opremljena s specifikacijami Performance Pack, je sedel Jordi Gené.

 

Med kreativna vozila uvrščajo rally dirkalnik SEAT Ibiza “Bimotor” (špansko za motor z dvema polnilnikoma). Leta 1986 je voznik rallyja José María Serviá na prvenstvu v makadamskem rallyju presenetil z modelom SEAT Ibiza 4×4. Vozilo so poimenovali 1.5×1.5 (zaradi gibne prostornine motorjev). Moč je znašala skoraj 300 KM in model je tako dvakrat osvojil drugo mesto.

SEAT Ateca “Mattracks” je med vsemi najbolj posebna. Izdelana je bila za medijsko predstavitev leta 2017, za dogodek SEAT Ateca Snow Experience. Kolesa na modelu Ateca 2.0 TDI 190 KM 4Drive so nadomestile gosenice, ki jih je izdelalo podjetje Mattracks. Z večjo višino in izredno povečano širino je njegovo naravno okolje sneg, a ima dovoljenje za vožnjo po običajnih cestah.

Omeniti velja še SEAT Ibiza Cabrio, ki temelji na prvi generaciji Ibize, ki je nastala v podjetju Italdesign oblikovalca Giorgia Giugiara, SEAT Marbella Pick Up je bila enostavnejša in lažje izvedljiva različica v primerjavi s konceptnim vozilom Marbella Playa, ki ga ravno tako niso začeli proizvajati. Prtljažni prostor je od vozniške kabine ločevala le zaščitna mreža.

Prelomnico predstavlja zadnji izstopajoči SEAT-ov model. Folije na avtomobilu spominjajo na vrsto mozaika trencadís, ki ga je španski arhitekt Gaudí uporabil pri ustvarjanju umetnin iz razbitih ploščic. SEAT Leon Trencadís je umetniška kamuflaža, uporabljena v zadnji fazi razvoja četrte generacije SEAT Leona. Trencadís nima samo dekorativne vloge, temveč je povezan z zelo aktualnimi vrednotami. Vsak, ki bo zagledal vozilo, bo zagotovo vedel, da se je mimo njega peljal SEAT “Created in Barcelona”.