EnyaqiV je prvi povsem električni SUV znamke Škoda.  Ime “Enyaq” izhaja iz irske besede “Enya”, ki pomeni “vir življenja” in v tem duhu je tudi razvit na platformi MEB, ki je bila zasnovana izključno za električna vozila koncerna Volkswagen. Zato je nastal na enaki osnovi kot Volkswagen ID.4. Oblikovno je za koga celo lepši od ID.4, daljši celo za 7 cm, kar gre skoraj vse na račun večjega prtljažnika. Nadzor in upravljanje nad vsemi funkcijami je bolj praktično. Menjalnik je denimo na sredini sredinske konzole, kjer ga vsakdo pričakuje, čeprav v obliki stikala.Enyaq ponuja veliko prostora za ljudi in prtljago. Je udoben, živahen in okreten. Na prvi pogled se zdi ogromen, v resnici pa je dolg 465 cm: 5 manj od Kodiaqa, ki ostaja največji češki SUV, in 4 manj od Octavie Wagon. Poleg “zelenih” inovacij, sodobnih tehnologij in pomožnih sistemov za voznika, ponuja Enyaq pregovorno prostorno in udobno notranjost iz kakovostnih materialov ter široko paleto pametnih funkcij.

V notranjosti klasične pakete opreme nadomeščajo paketi Design Selection, s pregledno strukturo ponudbe. Ta omogoča izbiro konfiguracije želenega vozila že z nekaj kliki. Paketi Design Selection z ubranimi kombinacijami barv in materialov notranjosti vključujejo naravne, trajnostne in reciklirane materiale. Nova pregledna struktura ponudbe poenostavlja individualno konfiguracijo modela Enyaq iV s premišljeno sestavljenimi paketi za enajst tematskih področij, ki jih tu ne gre podrobno razčlenjevati in nekaj posamičnimi opcijami. Dovolj, da povemo, da je želeno opremo mogoče izbrati že v nekaj korakih.

Osrednji zaslon s 13-palčno diagonalo je večji kot v kateremkoli drugem Škodinem modelu. Novi aktivni informacijski zaslon meri 5,3 palca, za doplačilo je na voljo še projicirni sistem. Ta je pri Škodi prvič opremljen s tehnologijo obogatene resničnosti. Prikaz informacij je tako še bolj prilagojen voznikovim potrebam, da ne odvrača pogleda od dogajanja na cesti. Enyaq iV je poleg tega lahko ves čas online in pametno povezan. V pričakovanju tretje s stalnim štirikolesnim pogonom sta trenutno na voljo najprej različici Enyaq iV 60 s 132 kW/ 180 KM, ki se cenovno začenja pri 40.457 evrih in Enyaq 80 s 150 kW/204 KM pri 46.917 evrih. Slednjega smo tudi vozili.

Oba Enyaqa imata že v osnovni opremi dvopodročno “klimo”, polne LED žaromete, samodejnim zaviranjem v sili, dostopom in zagonom brez ključa, vzdrževanje voznega  pasu, aplikacijo za daljinsko polnjenje in večpredstavnostni sistem z zaslonom na dotik, Android Auto in Apple CarPlay. Notranjost ponuja centimetre v izobilju v vseh smereh. Celo tretji potnik na zadnji klopi se ne počuti neprijetno, saj so tla praktično ravna. Poleg tega je vse dobro narejeno, tako glede kakovosti materialov kot končne izdelave, z mehkim oblazinjenjem armaturne plošče in zgornjega dela vrat. Prtljažnik je pričakovano velik in pravilne oblike, skrbno podložen in opremljen s kljukicami za vrečke in omejevalniki prtljage. Ozek in globok predal pod prtljažnim dnom, ki prispeva skupnih 585 litrov, je primeren za shranjevanje polnilnih kablov. Poleg dobre izdelave je notranjost Škode Enyaq funkcionalna: ima veliko velikih predelkov, tisti v vratih pa so v celoti prekriti s klobučevino. Tako kot pri mnogih novejših avtomobilih je skoraj vse nadzorovano z glavnega zaslona. Intuitiven in dobro zasnovan vmesnik omogoča enostavno krmiljenje klimatske naprave, ki je vedno v ospredju. Na sredini armaturne plošče so veliki gumbi v fizični obliki za priklic najpomembnejših menijev.

Skupna platforma MEB skupine Volkswagen, namenjena samo električnim modelom,  omogoča manjši obračalni krog in brez pretiravanja okretnost na ravni mestnega avtomobila, če ne celo boljšo. Na prvi pogled se 150 kW oziroma 204 KM ter 310 Nm navora, glede na težo dveh ton praznega avtomobila, morda ne zdi veliko. Seveda je potrebno upoštevati, da se elektromotorji od vsega začetka odzivajo sunkovito in odločno, z mesta do 100 km/h je dovolj že 8,6 s. To se odraža v živahnih pospeških in zmožnosti prehitevanja hitreje kot pri podobnem SUV-ju ali crossoverju s termičnim motorjem. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 160 km/h. Odlično požira cestne neravnine, dobra zvočna izolacija ne dovoljuje kotaljenju koles in šumu v notranjost. Obnova sproščene energije (ko motor vlečejo samo kolesa in proizvajajo tok) je “pametna”: o njeni intenzivnosti odloča elektronika vsak trenutek na podlagi poteka ceste, prebranega na zemljevidih ​​navigatorja in v prisotnosti vozil pred nami, ki jih zazna radar. Ko se ne pospešuje, ker avto lahko nekaj časa ohranja hitrost na ravnih cestah brez prometa, ustvarja občutek potovanja “v nevtralnem položaju”. Motorna zavora pa postaja intenzivnejša, ko se približujemo ovinku ali avtomobilu pred nami. Ta lahko v nujnih primerih tudi samodejno zavre. Raven se lahko nastavi tudi ročno ob volanu.

Škoda priporoča polnjenje doma, preko noči na domači vtičnici, kdor ima to možnost, ali udobnejšo preko  lastne polnilne postaje Škoda ali MOON, ki bistveno skrajša postopek polnjenja. Na hitri DC 50 MOON (50 kW) bo potreboval dobre 4 ure, skoraj do »vrha«. Z izjemno hitrim polnjenjem do 125 kW pa do 80 odstotkov že v 38 minutah. Cena kWh je 0,3 EUR( 0,4 nad 50) s pristojbino 1 EUR za začetek polnjenja in 0,25 EUR za polnjenje nad uro. Cena storitev polnjenja na najbolj razširjeni evropski mreži polnilnic IONITY je po uradnem ceniku 0,8052 EUR na kilowatno uro s pristojbina 0,60 EUR za začetek. Škoda Enyaq se trenutno po vožnji, udobju, dokaj bogati opremi in dosegu 510 kilometrov – tako kot nemški »bratranec« ID.4 – uvršča v premium razred električnih vozil. Kdor bo »sprejel« razmeroma visoko začetno ceno 49.916 EUR oziroma v našem primeru z nekaj dodatne opreme okrog 60.000 EUR( toplotna črpalka, polnilni kabel Mode 3, 21-palčna aluminijasta platišča, izjemno hitro polnjenje 125 kW in drugo..) ter k temu prištel še ceno domače polnilne postaje MOON že od 1.043,10 EUR ali električne polnilnice Škoda, Volkswagen za 697,80 EUR – bo lahko brez doslednega upoštevanja električnega scenarija vožnje prevozil 350 kilometrov, za približno dobrih 5 evrov na 100 kilometrov. (T+F’:BL)

TEHNIČNI PODATKI: Zmogljivost baterije 77,1 kWh; Tip baterije litij-ionska; Največja moč 150 (204) kW (KM); Največji navor 310 / 6000 Nm/(vrt./min); Pospeševanje od 0-100 km/h 8,7 s; Najvišja hitrost 160 km/h; Menjalnik: enostopenjski samodejni; Pogon: zadaj; Poraba elektrike (kombinirano) – WLTP 21 kWh/100 km; Doseg – WLTP 510 km; Emisije CO2 (kombinirano) 0 g/ km: Priključek za polnjenje Tip 3 za izmenični tok (AC), CCS za enosmerni tok (DC); Čas polnjenja DC 50 4,5 ure za polnjenje do 80 % ali izjemno hitro do 125 kW 38 min;
Medosna razdalja 277 cm; Dolžina 465 cm, Višina 162 cm, Širina(brez ogledal)188 cm; Pnevmatike: 235/55 R19 spredaj – 255/50 R19 zadaj; Masa praznega vozila z voznikom (kg)2000; Prostornina prtljažnika (l) 585/1710;