Škoda širi paleto vozil na okolju prijazen pogon na stisnjen zemeljski plin CNG (compressed natural gas). Nova Škoda Octavia G-TEC, z zmogljivim motorjem 1,5 TSI z izhodno močjo 96 kW/130 KM, ekskluzivno v izvedenki Combi in stopnjah opreme Active, Ambition in Style, prevozi na stisnjen zemeljski plin 480 kilometrov. Na voljo ima tri posode za gorivo, dve za plin CNG narejeni iz novih kompozitnih materialov, skupno 17,7 kilogramov in rezervno posodo z 11,8 l bencina, za slabo pokrita področja s plinom CNG.

 

CNG je tehnološko obdelan zemeljski plin, stisnjen na 200 barov. Stisnjen zavzame malo prostora, zato je primerno pogonsko gorivo za osebna in tovorna vozila ter javni potniški promet. Pri nas je stisnjen ZP poznan tudi pod imenom metan.

Trenutno je v Evropi približno 2 milijona vozil na stisnjen zemeljski plin. V Nemčiji je več kot 920 polnilnih postaj, nemška agencija za energijo DENA (www.dena.de) pa napoveduje znatno rast števila vozil na stisnjen ZP: do leta 2020 naj bi jih bilo na nemških cestah že več kot 1,4 milijona.


Povpraševanju po tovrstnih avtomobilih so se prilagodili tudi proizvajalci, ki ponujajo številne modele s pogonom na stisnjen ZP. Najpomembnejša  prednost teh avtomobilov je, da so serijski in da ne gre za poznejše predelave, kot je to navadno praksa pri avtomobilih na LPG (utekočinjen naftni plin oz. avtoplin). Prednosti uporabe vozil na stisnjen ZP so – do 50 odstotkov nižja cena goriva v primerjavi z drugimi gorivi; manjša poraba goriva zaradi večje kalorične vrednosti; okolju prijazna vožnja z občutno manjšimi izpusti prašnih delcev in CO2.

Stroški vzdrževanja vozil, ki imajo tovarniško vgrajen pogon na stisnjen ZP, so nizki. Motor odlikujeta tiho delovanje in dolga življenjska doba. Dinamika vožnje in pospeški so primerljivi z vozili na bencinski ali dizelski pogon. Polnjenje rezervoarja s stisnjenim ZP je za osebna in tovorna vozila udobno in hitro ter za uporabnika popolnoma primerljivo s polnjenjem z bencinom ali dizelskim gorivom.( https://www.zemeljski-plin.si/promet)