Invincible 50 s posebno, privlačno grafiko na zadnjem delu legendarnega toyotinega pick-upa oziroma poltovornjaka, želi ljubiteljem, pustolovcem in ostalim povedati, da je že 50 let nepremagljiv ali neustavljiv na zemeljski obli. Hilux je na svojem svetovnem pohodu osvojil severni tečaj, vozil po vulkanih na Islandiji, premagoval težke arktične razmere in nekajkrat zapeljal na oder za zmagovalce znamenitega relija Dakar. Predstavlja vzrok in hkrati posledico naraščajočega trga večnamenskih vozil in konkretno poltovornjakov, ki so v porastu. Od leta 1968 do letošnjega leta so v 180 državah sveta  prodali več kot 18 milijonov primerkov od enojne do dvojne kabine s kesonom.

Jubilejna različica Hilux Invincible 50 zaokroža pol stoletja robustnega in terenca z ekskluzivno, bogato opremljeno serijo Hiluxa v izvedbi Double Cab, z dvojno kabino. Invincible se cenovno začenja nad zgornjim paketom serijske opreme Executive, ki s 37.100 evri predstavlja vrh ponudbe. Poleg drzne, izzivalne grafike – za ljubitelje poltovornjakov vsekakor vredne dodatnih 1.500 evrov – sprejme voznika v notranjosti usnje na sedežih, številni praktični dodatki in odlagalne površine, posebne preproge, plošče na pragovih in v usnje oblečena ročica ročne zavore. Tudi zunanjost ni povsem običajna z nesvetlečimi črnimi dodatki iz kakovostne plastike in nesvetleča črna 18-palčna platišča s terenskimi pnevmatikami BFGoodrich. Slednja zahtevajo na mokri cesti dokaj delikatno nogo na plinu, da vam zadek na asfaltu ne zdrsne.

Tako kot terenec Land Cruiser se tudi Hilux vozi večinoma na asfaltu in predvsem v izvedbi z dvojno kabino pridobiva vse bolj na vlogi vsestranskega vozila za vsak dan in prosti čas, z gorskim kolesom ali jadralno desko, s potapljaško ali lovsko opremo. Udobje za štiri do pet odraslih prilagaja pretežno cestni uporabi in kljub dolžini 5,33 tudi mestni in primestni, kjer mu pri dolžini za boljšo preglednost pomaga tudi kamera na zadku, na zaslonu armaturne plošče pa lahko opazuje kje in kdaj se konča dolg zadek. Avtocesta ga ne spravlja v zadrego. 2,4 litrski dizelski D-4D motor s 150 KM, z visoko zalogo navora 400 Nm in 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom (dodatno 1.500 evrov)  zmore dokaj uglajeno tudi daljše razdalje, z udobno zvočno zaščito, čeprav bo kmalu nakazal, da sunkovito pospeševanje ni ravno v njegovi terenski naravi.

V vožnji se čuti togo zadnjo premo s čvrstim, vzdržljivim lestvastim okvirjem, kar Hilux ohranja že od vsega začetka. Zato gre lahko v keson tudi  tono težek tovor. Od 0 do 100 km/h lahko pospeši v 12,7 s in doseže največ 170 km/h, s povprečjem porabe blizu 10 l/100 km. Voznik lahko računa, podobno kot pri Land Cruiserju na številne asistenčne sisteme osrednjega Toyota Active Sense. Ko pa zavije na neutrjeno podlago ali makadam si pomaga s terenskim prenosom moči, priklopljivim prednjim pogonom in zaporo zadnjega diferenciala, da je nepremagljiv – Invicible – že 50 let.

(t:b.l.,foto: m.p.)