Aktualna, peta generacija tega srednje velikega SUV-ja je na voljo le v hibridni različici. S kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega in električnega motorja zmore 218 KM in z dodatnim električnim motorjem za zadnji osi različice s štirikolesnim pogonom doseže skupno moč 222 KM. Oblikovno v slogu ostrih robov in napetih linij, z izrazito mrežo hladilnika, je mehansko popolnoma prenovljena, z dolžino 4,60 m in širino 1,85 m, nastala na platformi GA-K. Ta ji omogoča velik in gostoljuben potniški prostor, tudi za tri odrasle zadaj in velikost prtljažnika od osnovnih 580 do 1660 litrov z dvojnim dnom in s sistemom prostoročnega odpiranja prtljažnih vrat tudi z gibom noge.

Ergonomska in ogrevana prednja sedeža sta izdatno nastavljiva, bolj udobna, kot športno oprijemljiva. Višji voznikov položaj omogoča dober pregled na vse strani, zadnji del pa s senzorji in kamero z nadzorom na osrednjem 7-palčnem zaslonu občutljivem na dotik. Vsebuje še pregledno navigacijsko napravo in multimedijski prikazovalnik z modulom za uporabo pametnih storitev. Delno digitalni instrumenti pred voznikom so jasni in popolni, z barvno osvetlitvijo, ki se z odzivnostjo motorjev in moči servo volana prilagaja načinu vožnje z izborom tipk in gumba med sedežema: pri športnem je rdeča, za ekološko vožnjo zelena, in nevtralen odtenek za normalno. Upravljanje klimatske naprave je intuitivno, manj nastavljanje pretoka prezračevanja zaradi majhnih gumbov. Veliko je tudi različnih predalčkov, vključno z diskretnim predalom pred sopotnikom na desni strani. V celoti gledano so materiali kakovostni, večinoma iz umetnega usnja na volanu, armaturi in oblogah vrat.

Udobje se zazna tudi v vožnji, s homogenim delovanjem motorjev in dobro odzivnostjo z mesta, kar ponazarja pospešek od 0 do 100 km/h v 8,1 s. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 190 km/h. Mehko vzmetenje skoraj neopazno požira tudi poškodovan asfalt. Zvočna izolacija potniškega prostora je učinkovita. Vse je naravnano na udobje in sproščeno vožnjo. Ko pa voznik zahteva nekaj več živahnosti ali zavije na gorsko cesto, poseže vmes brezstopenjski menjalnik CVT in požene motor v pretirano visoke vrtljaje, kar pomeni, da postane moteče glasen. Manj sicer kot prej, toda še vedno bolj ali manj podobno ostalim modelom s tem menjalnikom. Tako imenovani “efekt skuterja” je še prisoten.

Izboljšana je tudi vodljivost, ne glede na mehkejše vzmetenje in zato večje nagibanje v ovinkih. Stabilnost vozila ostaja predvidljiva in voznika težko spravi v zadrego. Z mestno in medmestno vožnjo, kot avtocesto, kaže potovalni računalnik povprečje porabe 7,1 l/100 km. Voznik lahko računa na bogat paket aktivne varnosti, imenovan Toyota Safety Sense s funkcijami predhodne zaznave in opozorila pred trkom, tudi s pešci, ki vključis samodejno aktivno pomočjo pri zaviranju, opozorilo nenamerne menjave voznega pasu, s samodejno pomočjo pri usmerjanju, na uravnavanje dolžine svetlobnega snopa, prepoznavanje prometnih znakov in prilagodljiv radarski tempomat, ki v različici s štirikolesnim pogonom deluje že od 0 km/h.

Z najmanjšo oddaljenostjo od tal 195 mm, izstopnim kotom 20 °, kotom vzpona 18 °, največjim nagibom 52 ° in izhodnim kotom16 ° obvladuje tudi lažjo terensko vožnjo in zapelje čez vodo do globine 500 mm. Sistem štirikolesnega pogona odvisno od oprijema prenese do 80% navora na zadnji par koles. Skoraj vsestranski srednje-veliki japonski SUV ne želi prepričati samo tiste, ki prisegajo na hibride. Teh bo vedno več. Zasluži si več kot pozitivno oceno, vključno z začetno ceno 32.700 eur z obračunanim hibridnim bonusom in ne glede na nekatere bolj ali manj moteče podrobnosti, kot CVT menjalnik, visok sredinski naslon, ki omejuje gibanje voznika in pomanjkanje hlajenega predala v sicer udobnem in že v osnovi bogato opremljenem družinskem SUV-ju tega razreda.