Volkswagen ID.5 deli enako platformo z modelom ID.4, zato se tudi zunanje mere med njima ne razlikujejo prav veliko. Denimo z dolžino 4,60 m le za slaba 2 centimetra. S širino 1,85 in višino 1,61 m ter medosno razdaljo 2,77 m pa je razlika med njima še manjša. Toda ne glede na veliko podobnost med njima in v osnovi prav tako veliko enakost, vključno s pogonskim sklopom,  nagovarja ID.5 po okusu drugačne, bolj dinamične kupce. Pri tem stavi predvsem na obliko koncepta SUV-kupe in na idejno povsem nov zadek z izraziteje nagnjenim zadnjim steklom, ki sicer še ne omejuje pogled nazaj in spojlerjem dvignjenim nad bočno linijo vozila, kar oko najprej opazi. LED luči, tako spredaj kot zadaj, povezuje po širini tanka svetlobna linija, s specifičnim svetlobnim podpisom. Na zadku seveda ni izpušnih cevi.

 

Pogled z boka odkriva čiste in bolj napete linije karoserije, za spoznanje rahlo dvignjene od tal, v slogu SUV-ja in značko na blatniku z napisom PRO, kar pomeni Pro Performance, oznako te različice. K ugodnemu aerodinamičnemu odtisu s koeficientom 0,26, kar vpliva na doseg vozila, prispevajo tudi 20-plačna črna platišča novega dizajna in bolj kot zaprta maska brez značilne mreže termičnih motorjev spredaj, prezračevalne odprtine na spodnji strani, kar jamči optimalno regulacijo pretoka.

V notranjosti je še manj razlik med ID.5 in ID.4. Tako kot pri ostalih članih električne družine ID je notranje okolje na dokaj visoki ravni, dobra je tudi kakovost materialov. Kljub dinamični strešni liniji ID.5 ostaja variabilen in prilagodljiv kot pravi SUV. Tudi v drugi sedežni vrsti prepriča z občutkom prostornosti z veliko prostora za glavo. V ID.5 lahko udobno potuje do 5 oseb. Barve notranjosti so moderne in prijetne s kakovostno obdelanimi novimi materiali neživalskega izvora, v kombinaciji z umetnim usnjem in mikrofibro z delno recikliranimi materiali. Na vidnem mestu zgornjega dela prednjih sedežev je kratica ID, da se ve.  Izbirati je moč tudi med številnimi različicami notranjosti, sedeži in paketi opreme. Pritajena svetloba ene od desetih barvnih odtenkov po izbiri med drugim osvetljuje armaturno ploščo, predal za telefon in vrata. Na izbiro so hladni ali topli barvni toni. Glede na položaj naslonjal zadnjih sedežev prostornina prtljažnika znašyema od 549 do 1.561 litrov.

Znani so tudi zasloni paketa infotainment plus. Gre v prvi vrsti za 5,3-palčni zaslon instrumentne plošče, sicer ne velik, vendar dobro viden tudi med vožnjo. Povezan je z  odličnim opcijskim projicirnim sistemom s tehnologijo obogatene resničnosti, ki projicira pomembne informacije na vetrobransko steklo v voznikovo neposredno vidno polje.. Navigaciji je namenjen 12-palčni zaslon z jasno resolucijo in z brezžično povezavo z Android Auto in Apple CarPlay. Voznik lahko računa na asistenco za ohranjanje smeri na voznem pasu, tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje in sistem za nadzor prometa pred vozilom ter na udoben telefonski vmesnik s funkcijo indukcijskega polnjenja telefona. Dodatno pa si lahko, kot v testenem ID.5 omisli še različne pakete, med ostalim tudi športni paket plus in toplotno črpalko za optimalni doseg. Ta omogoča energijsko učinkovito ogrevanje notranjosti. Ob tem se z manjšo porabo energije seveda poveča doseg.

Pogonski sistem je povezan z baterijo moči 77 kWh, skupno vsem različicam, ki v tem primeru beleži največji doseg po mešanem ciklu WLTP 520 km. Razvije lahko največjo moč 204 KM in navor 310 Nm, kar mu omogoča odzivnost od 0 do 100 km / h v 8,4 sekunde in elektronsko omejeno najvišjo hitrost 160 km/h Poraba električne energije je uradno 16,3 kWh/100 km. Zmogljiva baterija in dobra aerodinamika zagotavljata, da s samo enim polnjenjem lahko prevozi tudi daljšo razdaljo. Preprosto polnjenje doma omogoča stenska polnilna postaja ID. Charger s polnilno močjo do 11 kW. Vendar že številne javne polnilne postaje na bencinskih servisih in avtocestah poleg tega omogočajo hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC). S funkcijo za hitro polnjenje je na teh postajah v pribl. 30 minutah mogoče občutno podaljšati doseg.

ID.5 je v vožnji prijeten, predvsem zaradi odlične zvočne izolacije potniškega prostora in naravne tišine električnega motorja. Pregleden tudi skozi nižje nagnjeno steklo zadnjih vrat in  kljub spojlerju ne omejuje pogleda nazaj. Volan je natančen, relativno lahek, z zelo malo praznine v sredini, ne glede na različno izbiro načina vožnje: Eco, Normal in Sport, ki dokaj uglajeno spreminjajo odzivnost motorja, volana in stopalk. Odziv motorne zavore menjalnika se jasno začuti, kar omogoča pospeševanje in zaviranje samo s plinom. Vendar gre samo za funkcijo intenzivnejše obnovitve kinetične energije med zaviranjem, zmanjševanjem hitrosti in jadranjem, kar ohranja tudi optimalno avtonomijo. Za ustavljanje moramo še vedno pritisniti na zavoro. Ne gre za celostno funkcijo imenovano »one pedal«. ID.5 Pro Performance sicer obljublja doslej glede na ostale predstavnike te družine najdaljši doseg 520 kilometrov v idealnih pogojih. V praksi je seveda ta rezultat nižji za vsaj 20 do 30 kilometrov, kar je odvisno od voznikove noge, izbranih načinov in pogojev vožnje. Vsekakor gre za avto nove generacije, ki kljub ceni (59.950 evrov z dodatno opremo) zna vsaj delno omajati tudi največje skeptike električne mobilnosti. (T+F: BL)

 

Tehnični podatki: ID.5 Pro Performance:

MOTOR: sinhronski s permanentnimi magneti (PSM) 150 kW/ 204 KM; Največji navor 310 Nm; Vrsta menjalnik 1-stopenjski avtomatski zadaj; Pogon zadaj; Baterija litij-ionska 77 kWh; Trajanje polnjenja, izmenični tok, 11 kW, 100 % SoC: 7,30 h; Trajanje polnjenja, enosmerni tok, 135 kW, 80 % SoC: 0,29 h; Masa praznega vozila(kg): 2117; Vozne zmogljivosti: Največja hitrost, km/h 160; Pospešek (0–100 km/h), 8,4 s; Doseg po WLTP, km: 494–512; ZUNANJE MERE: dolžina, mm: 4.599; Širina, mm: 1.852; Višina, mm: 1.615; Medosna razdalja, mm: 2.771; PRTLJAŽNIK:  (l) 549–1.561