Vse pogosteje se srečujemo s hibridi, zlasti priključnimi ali stoodstotno električno gnanimi avtomobili, ki obljubljajo večji doseg, krajše čase polnjenja baterij in zaenkrat še brezuspešno nižje cene. Zato ne čudi, da smo že teden po uradni predstavitvi dobili priložnost, da preizkusimo priključni hibrid limuzinske različice nove generacije Passata z oznako GTE. Skupno z ostalimi bencinskimi in dizelskimi različicami – limuzine in karavana – si deli tehnološko napredne sisteme, ki omogočajo nove funkcije in storitve ter stalno povezljivost z vozilom in zunanjim svetom.  Ne gre samo za multimedijske in zabavne vsebine temveč tudi za novi krovni sistem Travel Assist z izpopolnjeno varnostjo in udobjem. Napredni asistenčni sistemi kot prvemu Volkswagnu omogočajo delno avtomatizirano vožnjo do hitrosti 210 km/h oz. od 30 do 210 km/h pri ročnem menjalniku, kjer lahko voznik računa še na izpopolnjeni Lane Assist in IQ.LIGHT – videti in biti viden. Vodenje po voznem pasu omogoča Lane Assist z izpopolnjeno novo večfunkcijsko kamero. Več varnosti in udobja zagotavljajo novi LED-matrični žarometi IQ.LIGHT, preglednost nad vsem pa digitalni instrumenti z novo preglednejšo in bolj kontrastno grafiko in upravljanje preko večfunkcijskega volana, če se omejimo samo na najpomembnejše.

Posebna novost Passata GTE, prvega modela nove generacije Volkswagnovih priključnih hibridov, je zmogljivejša baterija 13 kWh in s tem tudi večji doseg, uradno za 31 odstotkov, kar po kriterijih novega ciklusa WLTP pri limuzini pomeni 55 kilometrov, pri Variantu do 56 km. Za večino evropskih uporabnikov, ki po raziskavah prevozijo dnevno manj kot 50 kilometrov, bi to lahko zadostovalo. Omenjeni doseg se, seveda, razlikuje glede na stil vožnje, hitrost, uporabo dodatne opreme, zunanje temperature, število potnikov, obremenjenost vozila, izbiro voznega profila (Normal, ECO, ECO+). Čas polnjenja je krajši. Z omrežnim 2,3 kW kablom približno 5 ur, z močnejšim 3,6 kW lahko samo 3 ure in pol. Na zunanjih močnejših polnilnicah do 80% v približno 20 minutah. Tudi to je relativno, odvisno od moči polnilnic.

Sistemska moč elektromotorja in volkswagnovega 1,4-litrskega bencinskega TSI motorja s 156 KM je 160 kW/218 KM, kar je vse prej kot malo. Passata GTE dobesedno požene elektromotor, sicer neslišno, vendar odločno, z veliko navora že pri najnižjih vrtljajih, kar je značilno za elektriko. Sistemski navor je 400 Nm. Upal bi si trditi, da je GTE eden najhitrejših v paleti Passatov, čeprav nam podatek o pospešku 7,5 s z mesta do 100 km/h ne daje ravno tega občutka, kot vožnja sama. Vsekakor bolj vabljivi, nekajsekundni “boost”, dodaten električni impulz energije iz baterije oziroma elektromotorja, ki se na kratko vključi, ko voznik sunkovito pohodi plin pri prehitevanju., denimo. Enako velja za najvišjo hitrost 222 km/h, prav tako uradno, seveda. Udobje v vožnji zagotavlja, med ostalim, tudi hitri 6-stopenjski robotizirani DSG menjalnik. Kaj drugega si je na tej ravni težko predstavljati. Voznik lahko pusti popolnoma električni način vožnje, tako kot je startal, če nima pred seboj več kot 50 kilometrov ali pa pritisne gumb GTE in se prepusti pametnemu samodejnemu hibridnemu sistemu, ki na daljši poti na optimalen način izkorišča oba vira energije za čim daljši doseg na elektriko in nižjo porabo.

Razmerje porabe je optimalno. Nivo baterije lahko ostane skoraj na začetni ravni, s teoretično porabo 1,5 kWh/100 km. Ob podpori elektromotorja se zniža tudi povprećje porabe bencinskega TSI motorja, ki ga voznik lovi˙ v intervalu od 6 do 8 l/100 km/h. Za daljšo pot je to vsekakor najbolj logična izbira. S satelitsko navigacijo je mogoče nastaviti pot in ugotoviti, kje bo Passat GTE v mestu rabil največ elektrike in kje jo bo na avtocesti z rekuperacijo ob enakomerni vožnji, popuščanju plina, zaviranju in vožnji navzdol, ponovno vračal. Da gre za tehnološko najnaprednejšo generacijo Passata doslej, kot trdi Volkswagen, je veliko lažje sprejeti kot visok cenovni razred malenkost pod 50 tisoč, z začetno ceno 46.200 evrov.