Volvo je v svojo najnovejšo ponudbo vozil vključil vodilni model EX90 EV, ki ga v Sloveniji pričakujemo v prvih mesecih prihodnjega leta. Čeprav so Švedi opustili cilj, da bodo do leta 2030 prodajali izključno električna vozila, dolgoročno še vedno stavijo na elektrifikacijo. Skupaj z nekaterimi drugimi proizvajalci so pozvali Evropsko unijo, naj ostane zvesta načrtu o prepovedi prodaje novih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje od leta 2035. Vendar pa največji evropski proizvajalci, kot sta Volkswagen in Stellantis, za zdaj molčijo, poroča ANEurope.

Petdeset podjetij je pozvalo EU, naj vztraja pri tej politiki, je zapisano v izjavi, ki jo je objavil Bloomberg News. Poudarili so, da avtomobilska industrija potrebuje jasna pravila in podporo za izpolnjevanje evropskih okoljskih ciljev, brez vračanja k staremu načinu delovanja.

“Elektrifikacija je najpomembnejši korak, ki ga lahko naša industrija naredi za zmanjšanje ogljičnega odtisa,” je dejal izvršni direktor Volva, Jim Rowan. “Cilj za leto 2035 je ključen za uskladitev vseh deležnikov in za ohranjanje evropske konkurenčnosti.”

Med podjetji, ki pritiskajo na Bruselj, da ostane zvest cilju, so tudi Rivian, Uber, švedska IKEA in energetska družba Iberdrola. V zadnjih mesecih so cilji EU glede emisij avtomobilov tarča kritik, saj se proizvajalci soočajo z upadom prodaje, zlasti električnih modelov.

Skupina Volkswagen prvič razmišlja o zapiranju tovarn, medtem ko je industrijsko združenje ACEA opozorilo na potencialne večmilijardne kazni zaradi nedosegljivih ciljev glede ogljičnih emisij do leta 2025. Volvo je pred kratkim opustil cilj, da bo do konca desetletja prodajal samo električna vozila, saj se sooča z zmanjšanim povpraševanjem po teh vozilih.

Promet je edini sektor, kjer so emisije v Evropi v zadnjih 30 letih rasle, kar predstavlja resen izziv za dosego cilja zmanjšanja emisij za 55 % do konca desetletja in dosego ogljične nevtralnosti do sredine stoletja.

Zagovorniki prepovedi motorjev na notranje zgorevanje trdijo, da EU zaostaja za Kitajsko pri proizvodnji električnih vozil, zlasti tistih za množični trg, zato mora hitreje ukrepati. Kritizirajo evropske proizvajalce, da so predolgo odlašali s prehodom na nove tehnologije in se preveč zanašali na prodajo tradicionalnih avtomobilov.

Največji evropski avtomobilski proizvajalci, kot so VW, BMW in Stellantis, niso podpisali izjave, v kateri se podpirajo cilji EU. Stellantis je konec septembra celo znižal svojo napoved dobička za leto.

Medtem Italija vse bolj pritiska na EU, da ponovno preuči cilje. Italijanska premierka Giorgia Meloni je ta mesec izjavila, da je trenutna politika znak “samouničujočega pristopa” EU pri oblikovanju pravil. Italija si prizadeva, da bi Bruselj načrtovano revizijo za leto 2026 prestavil na začetek prihodnjega leta in omogočil izjeme za biogoriva.