Renault Group in Nissan naj bi po poročanju Financial Timesa znova preučevala možnosti za oživitev svojega dolgoletnega, a v zadnjih letih nekoliko oslabljanega zavezništva. Pogovore naj bi spodbudile vodstvene spremembe v obeh podjetjih in težave, s katerimi se sooča Nissan.

Vodstvene menjave odprle prostor za nova pogajanja

Po navedbah virov, ki jih navaja FT, je k ponovnemu približevanju prispeval odhod nekdanjega izvršnega direktorja Renaulta, Luce de Mea, minulo poletje. Na položaju ga je zamenjal François Provost, nekdanji vodja partnerstev pri Renaultu, kar naj bi omogočilo nov pristop k odnosu med partnerjema.

Tudi pri Nissanu je prišlo do sprememb. Ivan Espinosa je marca letos nasledil Makata Učido, potem ko so se porušila pogajanja o morebitni združitvi Nissana in Honde. Espinosa je uvedel obsežen prestrukturirni načrt, ki vključuje odpuščanja in zapiranje obratov, vendar Nissan kljub temu pričakuje približno 1,8 milijarde dolarjev izgube v tekočem poslovnem letu.

Od zgodovinskega vrhunca do postopnega razkroja

Renault je leta 1999 prevzel nadzorni delež v Nissanu in sčasoma povečal lastništvo na 43 odstotkov. V tem obdobju je takrat mladi Renaultov manager Carlos Ghosn uspešno preoblikoval Nissan in zavezništvo Renault-Nissan se je razvilo v enega največjih avtomobilskih koncernov na svetu. Dolga leta je veljalo za vzor mednarodnega sodelovanja.

Prelom se je zgodil leta 2018 z Ghosnovim odmevnim aretiranjem v Tokiu zaradi obtožb finančnih nepravilnosti. Takrat so na površje prišle dolgo tleče napetosti med francoskim in japonskim partnerjem, zavezništvo pa je začelo razpadati. Renault je začel izgubljati vpliv in se je zavezal postopni prodaji svojega deleža v Nissanu.

Danes ima Renault v lasti približno 36 odstotkov delnic Nissana, vendar je 19 odstotkov teh delnic v skladu, iz katerega jih želi postopoma odprodati, pri čemer ohranja 15-odstotne glasovalne pravice. Nissan pa ima v lasti 15 odstotkov Renaulta.

Finančne posledice so pomembne: Renault je letos zaradi padca vrednosti Nissana odpisal kar 9,5 milijarde evrov, poroča FT.

Trenutno sodelovanje omejeno na posamezne projekte

Zaradi napetega odnosa in preteklih sporov je sodelovanje danes precej skrčeno. Največji skupni projekt trenutno predstavlja dogovor, po katerem Renault v eni od francoskih tovarn proizvaja novo električno Micro za Nissan. Skupnega upravnega odbora ali enotne nabavne službe partnerja ne delita več.

Po navedbah Financial Timesa se zdi, da je de Meov odhod v luksuzno skupino Kering omogočil prostor za novo poglavje. Provost in Espinosa naj bi bila v rednem dialogu o tem, kako se lahko podjetji ponovno strateško podpreta.

Previden optimizem na obeh straneh

V Renaultu poudarjajo, da so pogovori med vodstvoma “dober znak” za prihodnost odnosa. Nissan pa je za FT izjavil, da je zavezništvo še vedno “ključni steber poslovanja”, ob tem pa naj bi obe podjetji razvijali “več strateških projektov z visoko dodano vrednostjo”.

Z vidika industrije bo morebitna ponovna krepitev zavezništva pomembna predvsem zaradi izzivov, povezanih z elektrifikacijo, visokih razvojnih stroškov ter globalnega pritiska na konsolidacijo. Renault in Nissan sta pred dvema desetletjema dokazala, da lahko sodelovanje prinese izjemne rezultate. Ostaja vprašanje, ali lahko novo vodstvo to formulo najde še enkrat.(ANEurope)