Kitajski avtomobilski velikan Great Wall Motor pospešuje svoj prodor v Evropo in pripravlja največjo strateško ofenzivo doslej. Podjetje načrtuje odprtje prve avtomobilske tovarne na stari celini, s katero želi do leta 2029 vzpostaviti letno proizvodno zmogljivost do 300.000 vozil. Gre za ključni korak v prizadevanjih, da podjetje oživi tamkajšnje prodajne rezultate, ki so letos znova zdrsnili navzdol.
Premik k lokalizirani proizvodnji prihaja le nekaj tednov po napovedi, da bo Great Wall Motor od leta 2026 v Evropi lansiral vsaj sedem novih modelov ali derivatov, usmerjenih v najbolj konkurenčne volumenske segmente. Strategija sledi potezam kitajskih rivalov: BYD že gradi tovarne na Madžarskem in v Turčiji, Xpeng pa je sklenil dogovor z Magnom Steyr za proizvodnjo svojih evropskih modelov v avstrijskem Gradcu. Hkrati Xpeng prav tako načrtuje lastni evropski proizvodni obrat. Vsi trije proizvajalci se s tem odzivajo na zaostreno konkurenco in vedno višje uvozne stroške, ki bremenijo kitajske električne avtomobile v Evropi.
Great Wall Motor trenutno preučuje možne lokacije v Španiji, na Madžarskem in še v nekaterih drugih državah. Parker Shi, predsednik oddelka GWM International, je v pogovoru za Reuters pojasnil, da bo odločitev o lokaciji odvisna od številnih dejavnikov, med drugim od stroškov dela in logistike, pa tudi od evropskih industrijskih politik, carinskih režimov ter splošnega investicijskega okolja. Dejal je, da mora biti vsak poslovni scenarij finančno vzdržen, saj gre za dolgoročno milijardno naložbo, ki bo določila tempo podjetjeve rasti na ključnem svetovnem trgu.
Ofenzivo novih modelov v Evropi bo vodil Ora 5, sveže predstavljeni kompaktni SUV, ki je debitiral na letošnjem salonu v Guangdžuju. Evropska različica bo na trg prišla v drugi polovici prihodnjega leta, in to v več pogonskih konfiguracijah, vključno z bencinskimi, hibridnimi, priključno-hibridnimi in povsem električnimi izvedbami. V domovini je GWM že odprl prednaročila za električno različico, kjer se cena začne pri 109.800 juanih, evropske cene pa še niso razkrite. Model naj bi bil eden ključnih nosilcev načrta, da se znamka približa širšemu krogu kupcev v evropskem segmentu C-SUV.
Na strateško odločitev o gradnji tovarne močno vplivajo tudi razmere v kitajski industriji, kjer proizvajalci že več kot leto dni bijejo izčrpavajočo cenovno vojno zaradi presežnih zmogljivosti in pritiska na marže. Mnogi med njimi, vključno z GWM, pospešeno gledajo v tujino, da bi razpršili tveganja in se izognili visokim carinam na električna vozila, ki otežujejo prodajo v Evropi in drugih zahodnih trgih. A tudi zunaj Kitajske kitajski proizvajalci naletijo na močno konkurenco — tako tradicionalnih evropskih znamk kot tudi hitrorastočih kitajskih proizvajalcev, med katerimi BYD postaja največja sila.
Kljub izzivom Great Wall Motor ostaja optimističen. Čeprav so se registracije novih GWM vozil v Evropi letos v prvih desetih mesecih zmanjšale za 23 odstotkov, na 3.214 vozil, podjetje zasleduje ambiciozen cilj: do leta 2030 želi v tujini prodati milijon vozil na leto, kar je več kot dvakrat toliko kot lani. Zato, pravi Shi, podjetje pospešuje vsak del svoje evropske strategije. Prihodnja tovarna naj bi proizvajala celoten portfelj pogonskih sklopov, od klasičnih motorjev z notranjim zgorevanjem do popolnoma električnih modelov, s čimer bo podjetje lahko sledilo raznolikim zahtevam evropskih kupcev in regulatornih okvirov.
Evropa tako ostaja ključna fronta v globalni bitki kitajskih avtomobilskih znamk za mednarodne tržne deleže, Great Wall Motor pa želi biti v njej eden od glavnih igralcev. Z naraščajočimi investicijami, razširitvijo portfelja in ambicioznim načrtom lokalne proizvodnje si prizadeva dokazati, da ima prostor ne le v nišah, temveč tudi v širokem evropskem mainstreamu. (ANEurope)



