Audi za modele Q5 in A6 uvaja novo generacijo 3,0-litrskega V6 TDI motorja, ki združuje visoko zmogljivost, napredno blago hibridno tehnologijo (MHEV plus) in električno podprt polnilni sistem. Novi motor razvija 220 kW (299 KM) in ponuja 580 Nm navora, kar ga uvršča med najmočnejše dizelske pogonske sklope v segmentu. Ključno novost predstavlja integracija treh elektrificiranih komponent, ki skupaj zagotavljajo bolj odzivno, učinkovito in dinamično vožnjo. Motor je že mogoče naročiti v obeh modelih.
MHEV plus: napredna blaga hibridna tehnologija
Audi prvič združuje MHEV plus sistem z električno gnanim kompresorjem. Blagi hibrid temelji na treh ključnih komponentah:
– zaganjalnik-alternator na jermen za zagon motorja in polnjenje baterije,
– litij-železo-fosfatna baterija,
– električni pogonski generator, ki omogoča delno električno vožnjo.
V določenih voznih situacijah – kot so mestna zona, manevriranje in enakomerna vožnja – se vozilo lahko premika izključno na elektriko. Pogonski generator nudi do 230 Nm dodatnega navora in do 18 kW (24 KM) moči, kar občutno izboljša pospeševanje in odzivnost. Med zaviranjem sistem povrne do 25 kW energije.
Električni kompresor izboljša odzivnost in učinkovitost
Prvič je pri Audijevem V6 TDI uporabljen električni kompresor najnovejše generacije, ki deluje kot dopolnilo klasičnemu turbopolnilniku. S tem Audi uvaja napredno dvostopenjsko polnjenje, ki odpravlja turbo-luknjo in zagotavlja visoke vrednosti navora pri nizkih vrtljajih.
Kompresor se napaja iz sistema z napetostjo 48 V in pospeši na 90.000 vrt/min v samo 250 milisekundah. V primerjavi s prejšnjo generacijo, uporabljeno v modelih S4, S6 in SQ5, ponuja širši delovni razpon, hitrejše polnjenje in boljšo odzivnost v celotnem območju vrtljajev. Rezultat je pospeševanje, ki se po občutku približuje električnemu pogonu, saj se najvišji polnilni tlak 3,6 bara doseže skoraj sekundo hitreje.
Audi navaja, da novi motor v prvih 2,5 sekundah zagotovi kar dolžino avtomobila več pospeška kot predhodnik.
Kombinacija električnega in dizelskega navora
Skupno delovanje električnega kompresorja, pogonskega generatorja in turbopolnilnika zagotavlja povsem novo raven zmogljivosti. Pri speljevanju, prehitevanju in avtocestni vožnji motor ponuja neposreden odziv brez zakasnitve ter izdatno navorno rezervo.
S tem je Audi ustvaril dizelski agregat, ki se po odzivnosti in linearnosti približuje električnim pogonom, ob tem pa ohranja dolg doseg in učinkovitost.
Pripravljen na prihodnost: podpora gorivu HVO 100
Novi V6 TDI je zasnovan za uporabo trajnostnega goriva HVO 100, ki ustreza evropskemu standardu EN 15940 in se označuje kot XTL. HVO (hydrotreated vegetable oil) je gorivo, izdelano iz odpadnih olj in biomase, ki omogoča zmanjšanje emisij CO₂ za 70 do 95 odstotkov v primerjavi s fosilnim dizlom.
Oljne surovine se s procesom hidrogenacije pretvorijo v visokokakovostne ogljikovodike, ki jih je mogoče uporabljati v kombinaciji s klasičnim dizlom ali čiste (HVO 100). Audi že ob izdobavi novih vozil iz tovarn Ingolstadt in Neckarsulm poskrbi, da so rezervoarji napolnjeni s trajnostnim gorivom.
Skratka…
Najnovejši V6 TDI EA897evo4 združuje visoko zmogljivost dizelskega motorja z napredno elektrifikacijo, ki izboljšuje odzivnost, učinkovitost in vsakodnevno uporabnost. Za modele Audi Q5 in Audi A6 predstavlja pomemben tehnični napredek, saj ponuja več moči, bolj dinamično pospeševanje ter možnost uporabe trajnostnega goriva – brez kompromisov pri dosegu in zmogljivosti.





