Leto po napovedi sodelovanja na reliju Dakar 2022 odkriva Audi dirkalnik RS Q e-tron, ki bo poskušal zmagati na legendarni etapni dirki. Start bo 2. januarja v puščavi Saudske Arabije.

Audi RS Q e-tron temelji na kompleksnem hibridnem sistemu treh elektromotorjev. Prihajajo iz enosedov Formule E e-tron FE07. Nameščeni so po en na vsako os in tretji kot generator za polnjenje baterije. Delujejo v povezavi s 4-valjnim turbo bencinskim motorjem iz DTM, ki opravlja funkcijo “podaljšanja dosega”. Akumulator, razvit v sodelovanju s specializiranim partnerjem, ki tehta približno 370 kg, ima zmogljivost 50 kWh in se med vožnjo polni s pomočjo termičnega motorja. Skupna moč sistema znaša 680 KM.

Audi pojasnjuje, da se je za to rešitev odločil predvsem zato, ker je reli Dakar doslej ena najtežjih preizkušenj. Maratonske etape dolge do 800 km je težko prevoziti s popolnoma električnim pogonskim sklopom, tudi zaradi odsotnosti polnilne infrastrukture. Električni pogon dirkalnika RS Q e-tron še vedno zagotavlja določene prednosti, tako glede hitrosti odziva kot učinkovitosti štirikolesnega pogona. Zaradi odsotnosti gredi menjalnika in osrednjega diferenciala je poenostavljena tudi mehanika. Vse to pomeni boljšo porazdelitev mase vozila med sprednjim in zadnjim delom.

Mattias Ekström

Motor Audija RS Q e-tron se bistveno razlikuje od tradicionalnih motorjev na Dakarju. S futurističnim videzom ostaja zvest nekaterim oblikovnim značilnostim znamke. Zadel sta ravno pokrov motorja in velik “zračni rezalnik”, nameščen nad streho. V prihodnjih mesecih bodo Nemci nadaljevali z razvojem prototipa in ga preizkusili tudi z udeležbo na pravih shodih za priprave na Dakar 2022.