BMW bi lahko za proizvodnjo električnih vozil v ZDA uvažal baterije iz Kitajske, potem ko je partner ustavil gradnjo tovarne celic v Južni Karolini.

Po poročanju Automotive News proizvajalec baterij Automotive Energy Supply Corp. (AESC) začasno prekinja gradnjo tovarne v vrednosti 1,6 milijarde dolarjev v kraju Florence, Južna Karolina, ki bi morala oskrbovati BMW-jev obrat v bližnjem Greeru.

Vir blizu projekta je razkril, da naj bi AESC opustil načrte za dobavo baterij iz ZDA in razmisli o drugačni uporabi nedokončanega obrata. Tako BMW kot AESC uradno nista komentirala informacij.

Uvoz iz Kitajske: dražja, a hitrejša rešitev?

Čeprav bi bila uvozna rešitev potencialno cenejša zaradi AESC-jeve obstoječe proizvodnje na Kitajskem, bi baterije po letu 2026 lahko bremenila tudi do 82-odstotna ameriška carina. AESC, ki je v večinski lasti kitajske skupine Envision Group, ima več obratov na Kitajskem in bi tam lahko lažje obvladoval stroške.

Težave pri menjavi dobaviteljev

Zamenjava dobavitelja baterij ni enostavna, saj BMW že pospešeno razvija svojo šesto generacijo cilindričnih baterijskih celic, ki obljubljajo 30 % večji doseg in hitrejše polnjenje. Sprememba dobavitelja bi vplivala na razvoj vozil, programsko opremo in testiranja, ki trajajo tudi do 18 mesecev.

BMW sicer načrtuje, da bo proizvodnjo nove generacije električnih vozil Neue Klasse začel konec leta 2026 v ZDA.

Širši upad investicij v EV sektorju

Spremembe v ameriški politiki – vključno z zmanjšanjem davčnih olajšav in emisijskih standardov pod nekdanjim predsednikom Trumpom – dodatno zavirajo prodajo električnih vozil. Posledično avtomobilski proizvajalci znižujejo proizvodne cilje in ustavljajo gradnjo tovarn.

V zadnjem letu je bilo po podatkih Atlas Public Policy preklicanih več kot 13 milijard dolarjev naložb v proizvodnjo baterij. AESC je septembra lani ustavil tudi projekt v Bowling Greenu (Kentucky), kjer naj bi sicer ustvaril 2.000 delovnih mest. (BMW/ANEurope)