Prihod Michaela Leitersa na čelo podjetja Porsche 1. januarja 2026 bo zaznamoval začetek zahtevnega prelomnega obdobja za nemškega proizvajalca športnih avtomobilov. Leiters, izkušen inženir, ki je kariero gradil pri Ferrariju in McLarnu, bo moral soočiti podjetje z vrsto izzivov – od padca prodaje na ključnem kitajskem trgu do neuspešne električne strategije in obsežnega prestrukturiranja.
Družba je v tretjem četrtletju 2025 zabeležila operativno izgubo v višini 967 milijonov evrov, potem ko je v enakem obdobju leto prej ustvarila skoraj milijardo evrov dobička. Glavni razlogi za padec so visoki stroški reorganizacije, odprava lastne proizvodnje baterij, zamik elektrifikacije in nove ameriške carine na evropske uvoze, ki bodo Porsche letos stale približno 700 milijonov evrov. Skupni stroški prestrukturiranja naj bi dosegli 3,1 milijarde evrov, pri čemer podjetje načrtuje tudi zmanjšanje delovne sile za skoraj 4.000 delovnih mest.
Porsche se zdaj vrača k motorjem z notranjim izgorevanjem in priključnim hibridom, saj trg prestižnih električnih vozil raste počasneje od pričakovanj. Kljub temu analitiki opozarjajo, da bo podjetje v prihodnjih letih težko dohajalo konkurenco. Novi električni Macan se denimo po dosegu in zmogljivostih ne more kosati z modeli BMW iX3 ali Mercedes-Benz GLC.
Največje težave pa ostajajo na kitajskem trgu, kjer se je prodaja v dveh letih več kot prepolovila. Kupci tam dajejo prednost lokalnim proizvajalcem električnih vozil, ki ponujajo napredno tehnologijo po bistveno nižjih cenah.
Leiters bo moral odločiti, ali Porsche v Kitajski vztraja in tekmuje z domačo konkurenco ali pa se osredotoči na druge trge. V vsakem primeru ga čaka težka naloga – ponovno vzpostaviti ravnotežje med prestižem znamke, tehnološkim razvojem in dobičkonosnostjo.(ANEurope)


