Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD bo svoj najbolje prodajani priključni hibridni model Seal U DM-i začel proizvajati v Turčiji, je podjetje sporočilo v začetku novembra. Nova tovarna bo začela obratovati do konca leta 2026, je povedala podpredsednica BYD-ja Stella Li na predstavitvi v testnem centru podjetja v Zhengzhouju na Kitajskem.
Seal U DM-i bo prvi model, izdelan v novi turški tovarni, ki bo namenjena izvozu brez carin v evropske države. S tem bo BYD še okrepil svoj položaj na trgu in povečal pritisk na evropske proizvajalce, kot je Volkswagen, saj je bil Seal U najbolje prodajani priključni hibrid v Evropi do septembra letos.
Širitev proizvodnje in globalna strategija
BYD v zadnjih letih hitro širi svojo proizvodnjo. V zadnjih petih letih je podjetje zgradilo vsaj osem velikih tovarn na Kitajskem, vzporedno pa vzpostavlja proizvodne zmogljivosti v tujini – med drugim na Madžarskem, v Turčiji in Braziliji.
Po poročanju Reutersa BYD razmišlja tudi o tretji evropski tovarni, pri čemer je Španija glavni kandidat za novo lokacijo.
Do konca letošnjega leta bo podjetje na Madžarskem začelo tudi proizvodnjo manjšega električnega modela Dolphin Surf, s čimer želi okrepiti svojo prisotnost v segmentu kompaktnih električnih vozil.
Pritisk konkurence in upad domače prodaje
Kljub širitvi v tujino BYD doma doživlja povečano konkurenco. Na kitajskem trgu se spopada z močnimi tekmeci, kot sta Geely in Leapmotor, ki prevzemata delež v cenovno dostopnejših segmentih.
Podjetje je konec oktobra sporočilo, da je v zadnjem četrtletju doživelo največji padec dobička v zadnjih štirih letih, in znižalo svoj cilj prodaje za leto 2025 za 16 odstotkov – na 4,6 milijona vozil.
Letos je BYD v tujino že poslal približno 20 odstotkov vseh svojih vozil, kar je dvojno povečanje v primerjavi z letom 2024.

