Po letu optimizma glede električnih vozil v ZDA se trend obrača. Kljub napredku v tehnologiji, dosegu in infrastrukturi se povpraševanje upočasnjuje, številni projekti pa se ustavljajo ali prestavljajo.
Za avtomobilsko industrijo v ZDA je bilo zadnje leto prelomno – a ne v pozitivnem smislu. Proizvajalci električnih vozil se soočajo z nižjim povpraševanjem, ukinitvijo državnih spodbud in negotovimi gospodarskimi razmerami. Po ukinitvi zvezne davčne olajšave v višini 7.500 dolarjev in novih uvoznih carinah, uvedenih po izvolitvi Donalda Trumpa novembra 2024, so številni proizvajalci prisiljeni prilagajati načrte.
Honda in Ford zmanjšujeta tempo
Honda je že septembra končala proizvodnjo Acure ZDX, električnega križanca, ki je nastal v sodelovanju z General Motorsom. Model so izdelovali le eno leto.
Pri Ford Motor Company so odpovedali več električnih projektov: serijska proizvodnja novega električnega poltovornjaka v tovarni BlueOval City v Tennesseeju je preložena na leto 2028, prav tako novi E-Transit. Ford je lani ukinil tudi načrte za dva električna SUV-ja s tremi vrstami sedežev.
Evropske znamke previdne
Jaguar Land Rover je po poročanju The Guardian preložil lansiranje električnega Range Roverja in prihodnjih električnih Jaguarjev – prvi naj bi na trg prišel šele leta 2026.
Porsche je spremenil strategijo: namesto popolnoma električnega križanca nad modelom Cayenne bo predstavil različice z bencinskim in priključno-hibridnim pogonom. Prav tako bo prihodnja generacija športnih modelov 718 Boxster in Cayman na voljo tudi z motorji z notranjim izgorevanjem.
Azijski proizvajalci zadržani
Nissan je za model Ariya začasno ustavil proizvodnjo za ameriški trg, medtem ko razmišlja o ponovni strategiji. Tudi načrti za nove EV modele v tovarni Canton (Mississippi) so trenutno zamrznjeni.
Toyota bo proizvodnjo električnih modelov v ZDA združila v obratu Georgetown (Kentucky). Trivrstni električni križanec Highlander EV je preložen na drugo polovico 2026, večji SUV pa najmanj do leta 2027.
Stellantis in Volkswagen zmanjšujeta ambicije
Skupina Stellantis je odpovedala električno različico Maseratija MC20 in električni Ram 1500 pickup, ki bi moral na trg leta 2027. Znamka Dodge je opustila načrtovani 900-konjski električni Charger Daytona SRT Banshee, delno zaradi carin na kanadsko izdelane modele.
Medtem je Volkswagen uradno odpovedal prihod limuzine ID.7 na ameriški trg – lansiranje, sprva načrtovano za 2024, je bilo najprej zamaknjeno, nato pa dokončno preklicano.

Ameriški trg električnih vozil se tako po letih evforije ohlaja. Z ukinitvijo spodbud, visokimi stroški razvoja in negotovim povpraševanjem številni proizvajalci stopajo korak nazaj. Kljub temu pa avtomobilska industrija ostaja osredotočena na prihodnost – le, da bo ta očitno počasnejša, kot je kazalo še pred letom dni.
	
										
					
			


