Evropski avtomobilski trg je oktobra 2025 znova pokazal znake okrevanja. Prodaja novih vozil je v državah EU, Združenega kraljestva in EFTA dosegla 1.097.663 enot, kar pomeni 4,9-odstotno rast v primerjavi z lanskim oktobrom oziroma skoraj 51.000 dodatnih registracij. Po zahtevnem prvem polletju, obremenjenem z negotovostmi glede ameriških tarif in z več opozorili o padcu dobička, se zdi, da se trg postopoma stabilizira.

Benjamin Kibies, višji analitik pri Dataforce, je za Automotive News Europe ocenil, da je na pohodu “zmerno okrevanje”, ki ga deloma poganja nadomeščanje izgubljene prodaje iz prve polovice leta. Na največjih evropskih trgih je bila dinamika podobna: Nemčija je zabeležila skoraj osemodstotno rast, Francija nekaj manj kot tri odstotke, medtem ko je Italija ostala praktično na ravni lanskega oktobra. Vzpon so močno podprle t. i. taktične registracije, zlasti registracije proizvajalcev, prodajnih salonov in vozil za najem, ki so skupaj ustvarile več kot 19.000 dodatnih registracij električnih in priključnohibridnih vozil. To predstavlja približno 40 odstotkov celotne rasti meseca.

Na ravni celotnega leta trg zdaj beleži 1,8-odstotni plus, kar je pomemben preobrat, saj je bil še junija v negativnem območju. Za evropske proizvajalce, ki so se soočili z upadom dobičkov in političnimi negotovostmi, gre za potreben signal, da se prodajna dinamika vrača. Analitiki so obenem vse bolj optimistični glede leta 2026, predvsem zaradi novih spodbud za električna vozila v Nemčiji, Franciji in Italiji ter zaradi manjšega pritiska tarif in nižjih proizvodnih stroškov.

Oktober je prinesel tudi spremembe na ravni posameznih znamk. Najbolj izrazite skoke so zabeležile kitajske avtomobilske hiše, ki, čeprav še vedno delujejo na nižji izhodiščni ravni, hitro povečujejo prisotnost v Evropi. Chery, Leapmotor in Jaecoo so vsi dosegli štirimestne mesečne številke, medtem ko je BYD trg presenetil z več kot 200-odstotno rastjo in 17.514 prodanimi vozili. MG, trenutno najuspešnejša kitajska znamka v Evropi, je prodajo povečal za 35 odstotkov in se utrdil nad pragom skoraj 24.000 prodanih enot.

Med evropskimi znamkami je Citroën zablestel s 32-odstotnim dvigom prodaje, saj so se odpravile proizvodne omejitve pri modelih C3 in C3 Aircross. Cupra je oktobra napredovala za 26 odstotkov, Mini za 25, medtem ko so se nekatere druge znamke znašle pod pritiskom. Tesla je zabeležila 45-odstoten padec, Porsche 26-odstotnega, podobno pa sta upad prodaje občutila tudi Jeep in Toyota. Prav Toyota je zaradi slabšega meseca izgubila drugo mesto med znamkami, ki ga je začasno prevzela Škoda, čeprav Japonci na ravni celotnega leta ostajajo pred češko konkurentko.

Na ravni skupin so se skoraj vse velike avtomobilske hiše premaknile v pozitivno smer. Renault Group je oktobra zrasel za 11 odstotkov, Volkswagen Group za skoraj sedem odstotkov, BMW Group za 6,4 odstotka. Stellantis, ki se je več mesecev boril z nestabilno prodajo, je oktobra dosegel 4,5-odstotno rast, kar skoraj sovpada s povprečjem celotnega evropskega trga.

Oktobrski rezultati tako nakazujejo, da se razmere na evropskem avtomobilskem trgu normalizirajo. Ob večmesečni rasti in vse večji jasnosti glede regulativnega okolja je v industriji zaznati previden optimizem, ki bi lahko leto 2025 zaključil s pozitivnim razpletom in hkrati ustvaril temelje za stabilnejšo rast v letu 2026.(ANEurope)