Ineos Automotive, mladi britanski proizvajalec terencev, bo po svetu ukinil več sto delovnih mest, saj podjetje prehaja v novo fazo poslovanja in želi več poudarka nameniti obstoječim ter novim kupcem. Podjetje je pred zmanjšanjem števila zaposlenih imelo nekaj manj kot 1.700 delavcev, odpuščanja pa bodo zajela predvsem pisarniške ekipe na sedežu v Londonu, v inženirskem centru pri Stuttgartu ter v proizvodnem obratu Hambach v Franciji. Proizvodni delavci, ki sestavljajo modela Grenadier in Quartermaster, ostajajo v celoti ohranjeni.
Izvršna direktorica Lynn Calder obsega odpuščanj ni želela razkriti, je pa dejala, da želi podjetje preoblikovanje izpeljati čim hitreje. Po njenih besedah gre za prvi primer takšnega prestrukturiranja pri znamki, ki je leta 2017 nastala kot stranski projekt ustanovitelja skupine Ineos Jima Ratcliffa, nato pa prerasla v samostojen avtomobilski posel. Proizvodnja se je v omejenem obsegu začela leta 2022, ameriški trg pa se je odprl konec leta 2023.
Calder poudarja, da mora Ineos postati veliko bolj usmerjen navzven in se močneje posvetiti potrebam uporabnikov, saj je v njihovih rokah po svetu trenutno okoli 30.000 vozil. Dodala je, da podjetje prehaja iz faze izrazite inženirske usmerjenosti v bolj komercialno in kupcu prilagojeno organizacijo. Kljub odpuščanjem Ineos v Ameriki, ki je njegov največji trg, še naprej povečuje število zaposlenih; v drugi polovici novembra bo tam odprl novo regionalno pisarno v New Jerseyju.
Podjetje se spopada z izzivi širše avtomobilske industrije, med katerimi so zaščitniški ukrepi, motnje v dobavnih verigah in ohlajanje povpraševanja v ključnih regijah. Zaradi carin ZDA so modeli Ineos, izdelani izključno v francoskem Hambachu, močno izpostavljeni podražitvam. Znamka je aprila zvišala ameriške cene, avgusta pa jih je ponovno znižala. Po podatkih S&P Global Mobility so bile registracije v ZDA septembra sicer višje za 5,5 odstotka, a so v prvih devetih mesecih leta upadle za 15 odstotkov. V Evropi je prodaja v istem obdobju zrasla za 5,2 odstotka.
Calderjeva pravi, da je bil oktober najboljši mesec po začetku leta in da podjetje zato optimistično gleda na leto 2026. Do konca tistega leta načrtuje razširitev prodajne in servisne mreže za približno 40 lokacij. Med dolgoročnimi cilji ostajajo tudi uvedba novega kompaktnega SUV-ja Fusilier ter morebitna selitev proizvodnje modelov Grenadier in Quartermaster v ZDA, kar pa je odvisno tudi od nadaljnje usode evropske prepovedi prodaje novih vozil z notranjim izgorevanjem po letu 2035.
Kljub načrtom za rast se Ineos Automotive še vedno sooča z visokimi izgubami. Lani je enota ustvarila 383 milijonov dolarjev čiste izgube pri 789 milijonih dolarjev prihodkov. Izgube so povezane tudi z visokimi obrestmi za notranje posojila skupine Ineos ter z velikimi administrativnimi stroški. Podjetje je lani povečalo prihodke za 58 odstotkov, predvsem zaradi rasti prodaje, čeprav konkretnih številk ni razkrilo.(ANEurope)



