Po dveh letih premora se vrača Jeep Cherokee, tokrat v svoji šesti generaciji. Izdelovali ga bodo v Mehiki, a na evropske ceste – po prvih informacijah – ne bo zapeljal, kar predstavlja zamujeno priložnost. Cherokee bi se namreč lahko brez težav kosal z uveljavljenimi tekmeci, kot so Škoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe in Volkswagen Tayron, ter ponujal zanimivo alternativo v razredu srednje velikih SUV-jev.
Oblikovno se novi Cherokee zgleduje po najnovejših modelih znamke Jeep, kot je Compass. Ohranil je prepoznavno robustno zasnovo s pokončno masko in značilnimi pravokotnimi žarometi, kar mu daje izrazito ameriški značaj. Postavljen je na platformo STLA Large koncerna Stellantis, njegova dolžina znaša 478 centimetrov, širina 212 in višina 171, medosna razdalja pa meri 287 centimetrov. Gre torej za prostoren SUV, ki nagovarja tako družinske kupce kot ljubitelje pustolovščin.
Notranjost združuje tradicijo in sodobne rešitve. Namesto enotnega velikega zaslona sta merilni del in multimedijski sistem ločena, kar zagotavlja večjo preglednost. Večina funkcij se upravlja prek osrednjega zaslona, klimatska naprava pa ohranja fizične gumbe, kar bo razveselilo voznike, ki prisegajo na klasično ergonomijo. Namesto običajnih kljuk za vrata so nameščeni digitalni gumbi, resnično usnje pa je nadomestil vinil v kombinaciji z recikliranimi materiali, s čimer Jeep sledi trajnostnim smernicam avtomobilske industrije.
Pod motornim pokrovom je največja novost nov štirivaljni 1,6-litrski turbo hibrid EP6. Povezan je z inovativnim menjalnikom eCVT, ki vključuje dva elektromotorja, energijo pa črpa iz 1,08 kWh baterije pri 400 voltih. Skupna moč znaša 210 konjskih moči, največji navor pa 312 njutonmetrov. Proizvajalec obljublja doseg do 800 kilometrov z enim rezervoarjem goriva, povprečna poraba pa naj bi se gibala okoli 6,4 litra na sto kilometrov.
Kot se za Jeep spodobi, je tudi novi Cherokee serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom. Sistem v osnovi deluje kot pogon na sprednji kolesi, a se glede na razmere samodejno preklopi v štirikolesni način. Voznik lahko izbira med različnimi programi, kot so Auto, Sport, Snow ter Sand/Mud, kar omogoča prilagoditev vozila različnim cestnim in terenskim razmeram. Zmogel bo več kot dostojno na zahtevnejšem terenu, saj se ponaša z vstopnim kotom 19,6 stopinje, izstopnim kotom 29,4 stopinje, prelomnim kotom 18,8 stopinje ter več kot 20 centimetri oddaljenosti od tal.
Čeprav novi Jeep Cherokee 2025 prinaša sodobno zasnovo, napreden hibridni pogon in prepoznavne terenske sposobnosti, bo ostal omejen na ameriški trg. Evropski kupci bodo morali iskati druge možnosti, kar pomeni, da bo segment srednje velikih SUV-jev pri nas ostal v rokah predvsem evropskih in azijskih proizvajalcev.
	
										
					
			













