Audi je s povsem novo, izključno kitajsko električno modelno linijo pritegnil veliko pozornosti tudi v Evropi. Posebej model E5 Sportback, ki se prodaja le na Kitajskem, je med evropskimi avtomobilskimi navdušenci sprožil razprave o cenah, opremi in razlikah med trgi.
E5 Sportback nastaja v novi proizvodni liniji v okviru obstoječe tovarne skupnega podjetja SAIC-VW v Šanghaju. Gre za del nove električne znamke, ki jo je Audi lani predstavil izključno za kitajski trg, pri čemer se je odpovedal klasičnemu logotipu štirih krogov, da bi nagovoril mlajše kupce.
Pozornost evropske javnosti je model pritegnil po objavi videoposnetka na YouTube kanalu JP Performance, enem najbolj priljubljenih avtomobilskih kanalov v Nemčiji. Voditelj Jean Pierre Kraemer v posnetku izpostavlja razmeroma nizko ceno vozila – okoli 40.000 evrov za bogato opremljeno različico – ter zmogljivosti, ki po njegovem mnenju močno presegajo to cenovno raven.
E5 Sportback ponuja do 770 konjskih moči, kar Kraemer primerja z modeloma Audi A6 e-tron in S6 e-tron, ki se proizvajata v Nemčiji. Po njegovi oceni bi primerljivo vozilo na evropskem trgu stalo vsaj dvakrat več. Ob tem poudarja razliko v oblikovanju, tehnološki zasnovi in celotnem “paketu”, ki ga opisuje kot povsem drugačen izdelek od evropskih Audijev.
Videoposnetek, posnet v Dortmundu, je v nekaj dneh dosegel skoraj milijon ogledov in sprožil več tisoč komentarjev. Del razprav odraža nezadovoljstvo evropskih kupcev, ki menijo, da so na domačem trgu prikrajšani za cenovno dostopne in tehnološko napredne modele.
Volkswagen je v odzivu poudaril, da je kitajski avtomobilski trg najbolj konkurenčen in dinamičen na svetu, z izjemnim pritiskom na stroške, kratkimi inovacijskimi cikli in drugačnimi pričakovanji kupcev. Vozila, razvita na Kitajskem, so po navedbah koncerna povsem prilagojena lokalnim razmeram in jih zato ni mogoče neposredno prenesti na evropski trg. Trenutno, z izjemo Cupre Tavascan, Volkswagen ne načrtuje izvoza modelov iz programa »In China, for China«.
Audi in njegov partner SAIC sta novo električno znamko uvedla tudi kot odziv na upad prodaje na Kitajskem. Po začetku prodaje E5 Sportbacka septembra letos je za prihodnje leto napovedan še večji premijski električni SUV.
Primer E5 Sportbacka hkrati razkriva tudi tveganja strategije regionalno omejenih modelov: vse več evropskih potrošnikov namreč primerja ponudbo in cene ter odkrito izraža nezadovoljstvo nad razlikami med trgi.


