Na enem največjih kitajskih avtomobilskih salonov, Guangzhou International Auto Show, so obiskovalci med ogledovanjem japonskih avtomobilskih znamk poudarjali, da diplomatske napetosti med Kitajsko in Japonsko ne bi smele vplivati na nakupne odločitve. Po njihovem mnenju pri izbiri vozila še vedno prevladujeta kakovost in razmerje med ceno ter zmogljivostjo.
Štiridesetletni Wang, zaposlen v raziskavah in razvoju pri večjem tehnološkem podjetju, je med ogledom Hondinih modelov dejal, da je treba gospodarstvo in politiko obravnavati ločeno ter da se ti področji ne bi smeli prepletati. Podobno razmišljajo tudi drugi obiskovalci, ki jih je več sto pritegnila barvita predstavitev Hondinega razstavnega prostora s koreografiranimi plesnimi točkami ob hitri elektronski glasbi.
Naraščajoče politične napetosti med državama so posledica izjave japonske premierke Sanae Takaichi, ki je opozorila, da bi japonski vojaški odgovor lahko bil neizogiben, če bi Kitajska z napadom na Tajvan ogrozila obstoj Japonske. Sporna izjava je sprožila izbruhe nezadovoljstva tudi na komercialnem področju – odpovedani so bili koncerti japonskih glasbenikov, kitajske oblasti pa so državljane posvarile pred potovanji na Japonsko.
Tridesetletni Li, eden od obiskovalcev salona, se spominja obdobij, ko je jeza zaradi političnih sporov prešla tudi na ulice in so bili japonski avtomobili tarča vandalizma. Tokrat takšnih izbruhov ne pričakuje, vendar opozarja, da je medsebojna ekonomska odvisnost prevelika, da bi se države lahko popolnoma oddaljile druga od druge. Ob tem izpostavlja tudi, da številni japonski proizvajalci že dolgo vključujejo kitajske tehnologije, kar kaže na prepletenost industrije. Na salonu so bili tako močno izpostavljeni Hondini sistemi Huawei ter Honda robot, razvit v sodelovanju s kitajskim Hikrobotom.
Kitajsko ministrstvo za trgovino je izjavo japonske premierke označilo za škodljivo in pozvalo k njenemu preklicu. Japonska stran meni, da to ni mogoče in da izjava ne odstopa od obstoječega stališča Tokia glede Tajvana. V ozadju ostaja bojazen japonskih podjetij, da se bo obdobje zaostrenih odnosov zavleklo.
Kljub vse večji konkurenci domačih proizvajalcev električnih vozil Kitajska ostaja eden ključnih globalnih trgov za japonske avtomobilske znamke in pomembno proizvodno središče. Japonska generalna konzulka v Guangzhouju Yoshiko Kijima je po obisku Nissana dejala, da japonska vlada podpira svoje avtomobilske proizvajalce na Kitajskem, vendar hkrati opozarja japonske državljane na povečano previdnost.
Sedemindvajsetletni Xu iz mesta Foshan je ob ogledu Mazd priznal, da mu japonci morda niso cenovno dosegljivi, vendar ga k njim še vedno vleče določena kulturna nostalgija. Po njegovem mnenju imajo japonski avtomobili v provinci Guangdong poseben status tudi zaradi vpliva hongkonških in tajvanskih filmov ter televizijskih serij, ki so desetletja ustvarjale vtis vrhunskega, prestižnega izdelka.(ANEurope)



